/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
dova, jeg har et spørgsmål?
Fra : binky
Vist : 325 gange
25 point
Dato : 16-12-04 21:58

dova, du giver så mange gode og fornuftige svar. Hvordan kan jeg spørge om noget, der ikke kommer andre ved, for jeg har et problem, jeg tror, du kan hjælpe mig med.
mvh
binky

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 16-12-04 22:41

Eftersøg hende på tavlen i den lokale brugs. Eller bliv voksen og tag hånd om dit eget liv!!!

SERIØST!!!
Dette er et offentligt forum. Har du personlige problemer der ikke kommer andre ved, så foreslår jeg at du bruger en af dine nærmeste. Kan det heller ikke lade sig gøre, så prøv din læge, han kan henvise dig videre til en kompetent psykolog/psykiater eller hvad du har brug for.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 16-12-04 22:50

Uha da.
Hvem har tisset på din sukkermad? Du kan da holde dig langt væk fra mit indlæg, hvis du har noget imod det. Jeg synes ellers ikke, du har været meget på banen før nu, så pak du dine J_Lo nødder og smut fra min tråd. Den er ikke beregnet for sådan noget som dig, for det er over dit niveau.
mvh
binky

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 16-12-04 22:58

Det var skam et helt SERIØST råd du fik. Desværre lyder det til at dine problemer er større end først antaget, så mit næste råd er, at du dropper lægen og bestiller tid hos psykologen med det samme. Der er alt for lang ventetid, hvis du vil satse på nedsat pris ved at gå gennem lægen, så du må til lommerne, hvis du hurtigt vil behandles hurtigt!!!

Jeg åber det bedste for dig og dit afsporede sind.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 16-12-04 22:59

åber=håber

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-12-04 23:19

J_Lo

Køl dog ned. Faktisk syntes jeg også det er pisse ireterende at der ikke i hver bruger står en mail adresse.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-12-04 23:25

Burde måske stå en mail adresse, men så skulle det være Kandu, der oprettede en for hver bruger, der kun virkede der.
Trine, er det alle profiler, du har lyst til at få breve fra?

Der er mange det kunne være spændende at skrive med, og forstår godt, at binky gerne vil skrive privat med dova, men da ikke med alle, eller?

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-12-04 23:29

TheRipley< Nej self ikke alle.

Men hvis man blev ved med at få brev fra en bestemt man ikke gad ha fra, så kunne man jo bare blokere hans eller hindes adresse.
På andre forum kan man da tit godt se mailadd. og der er ikke nogle problemer, ikke så hvidt jeg har oplevet ihvertfald.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-12-04 23:33

Trine, det har du faktisk ret i - og hvis man ville, er det jo let, at lave en adresse kun til Kandu.

Jeg synes du skulle skrive til Kandu og foreslå det, det ville jo for eksempel hjælpe binky lige nu

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-12-04 23:47

binky..go for it...

J_lo..helt ærligt!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-12-04 00:00

Hvorfor ikke bare sætte din adresse i under spørgsmålet, så kan vedkommende skrive privat, hvis hun vil eller lade være

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 17-12-04 00:04

valde< ja eller man kunne jo bare sætte den i en signatur, på den måde er det jo så helt frivilligt. :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 00:13

Binky du kan oprette en midlertidig hotmail og indsætte mailadressen under din profil så har dova en chance for at kontakte dig hvis hun kommer herind idag eller i morgen.

Vi er da mange brugere der har mailadresse under vores profil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-04 11:47

Hej binky

Nu ved jeg ikke hvilket problem du har, og hvorfor du lige mener at jeg, frem for andre, skulle kunne hjælpe dig.
Men jeg håber du forstår, at alle har nogen grænser, og mine går altså ikke så langt som til at offentliggøre mailadresse, telefonnummer eller lignende i et offentligt forum som det her.
Beklager, men jeg håber du finder den fornødne hjælp andetsteds, når det ikke er noget du vil have frem her på siderne.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-04 12:06

og det var så det

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-12-04 15:36

Hej dova.
Jeg forventer absolut ikke, at du skal offentliggøre din adresse, lige så lidt som jeg vil have min frem. Jeg har bare et indtryk af, at du kender en del til psykologi, og et par af mine nærmeste venner (gift) har mange problemer i deres samliv. Jeg vil godt understrege, at det ikke er mig og min bedre halvdel. Min mand og jeg har talt en del om, hvordan vi kan hjælpe dem, og så kom jeg til at tænke på, om du kunne anbefale nogle bøger om samlivsproblemer. Mit indtryk er, at du ser mange ting på en gennemtænkt måde, så det er derfor, jeg henvender mig til dig.
Du må absolut ikke føle dig tvunget til noget, men jeg synes dine svar er meget seriøse.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-12-04 15:38

J_Lo
Hvor ved du fra, at der skulle være lang ventetid til psykologen?
mvh
binky

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 15:40

binky > det er fordi J_Lo selv har bestilt tid

//bentjuul

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-12-04 18:04

At der er ventetid hos en psykolog er almen viden, hvis man vel at mærke er et oplyst individ, der følger med i medierne.

Citat fra Binky:
Du kan da holde dig langt væk fra mit indlæg, hvis du har noget imod det. Jeg synes ellers ikke, du har været meget på banen før nu, så pak du dine J_Lo nødder og smut fra min tråd. Den er ikke beregnet for sådan noget som dig, for det er over dit niveau.

Du kan trygt stole på, at jeg nok skal holde mig fra DINE indlæg. Du valgte at blive arrig over mit indlæg, fordi jeg har en anden opfattelse end dig. Fint nok, men jeg kan fortælle dig, at du INTET ved om hverken mit niveau eller nødder, og jeg håber inderligt, at "dine venner" er klar over at du har til hensigt at hjælpe dem med deres problemer gennem et menneske du intet kendskab har til udover nogle svar vedkommende har givet i et offentligt rum.
Har du egentlig tænkt over, hvad du selv vil føle, hvis "dine venner" diskuterede dine personlige problemer med et fremmede menneske, som absolut intet kender til dig bortset fra, hvad de vælger at fortælle om dine problemer ?
Du er langt ude Binky, og jeg mener du umyndiggør og krænker dine venner!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 18:10

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 18:16

J-Lo her er et godt tip til dig http://www.kandu.dk/dk/tip/10036

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 18:33

binky

Jeg synes at du skal anbefale dine venner at gå i par-terapi.
Det har hjulpet mange, som har været indstillet på at problemet skulle løses.

At få dova til at anbefale bøger om samlivsproblemer, hvad skulle det hjælpe!

Ville du så læse dem og derefter være "psykolog" det ville , tror jeg ikke, være løsningen.

Ville dine venner læse bøgerne om samlivsproblemer?

Fortæl du dine venner, at de skal have professionel hjælp, hvis de vil have det bedste ud af deres samliv.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-12-04 19:02

Jeg har en anden opfattelse end Binky, hvad angår måden, hvorpå hun vil hjælpe sine venner. Hvis det er forkert opførsel, burde der måske ikke findes offentlige rum på nettet. I hvertilfælde bør man træde varsomt, hvis ikke man er tykhudet nok til at acceptere andres meninger.
Binky bør en anden gang koncentrere sig om punkt 8. og punkt 10. i dit link bentjuhl, og helst FØR hun farer i flint!!!

Jeg må hellere forlade hans/hendes tråd, som han/hun jo egenhændigt har forment mig adgang til. Jeg vidste ikke, at man har hånd og halsret over de spørgsmål man opretter herinde, og kan uddele røde kort til brugere, som ikke giver de fornødne klap på kinden. Det er dog en afvigelse fra andre forums på nettet, hvilket sikkert er grunden til jeg så sjældent kigger kandu. Mage til vuggestue skal man lede længe efter!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 19:21

J_Lo >nu kunne du ikke vide hvad binky ville dova så dine to første indlæg kan du simpelthen ikke tillade dig, derfor bør du læse det link godt igennem jeg lagde til dig, det afspejler nøjagtig din fremgangsmåde - det mindste man kan forlange er et egentlig svar på sit spørgsmål ellers bør man holde sig væk fra en tråd hvis man ikke kan bidrage med andet end din negativitet i dine to første indlæg.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 19:39

bentjuul

Jeg er ikke enig i at brugerne skal rette sig efter et tip fra en anden bruger.

Vi er alle brugere og opfatter tingene forskelligt, det har vi vores ret til.

Citat
SERIØST!!!
Dette er et offentligt forum. Har du personlige problemer der ikke kommer andre ved, så foreslår jeg at du bruger en af dine nærmeste. Kan det heller ikke lade sig gøre, så prøv din læge, han kan henvise dig videre til en kompetent psykolog/psykiater eller hvad du har brug for.

dette var et citat fra J_Lo

jeg er enig med J_Lo psykiske problemer kan ikke løses på kandu.

På daværende tidspunkt da J_Lo skrev de første indlæg i denne tråd var det ikke til at vide, hvad binky egentlig ville med et svar fra dova.

dova, du er ikke så nem at narre håber på at du forstår, hvad jeg mener.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 19:52

Netop ans, han kunne ikke vide hvad binky ville dova, og derfor behøver han ikke at svare hende på den måde.

//bentjuul og mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 20:30

bentjuul

Jeg synes nu, at det var et seriøst svar, som J_Lo gav

Citat
SERIØST!!!
Dette er et offentligt forum. Har du personlige problemer der ikke kommer andre ved, så foreslår jeg at du bruger en af dine nærmeste. Kan det heller ikke lade sig gøre, så prøv din læge, han kan henvise dig videre til en kompetent psykolog/psykiater eller hvad du har brug for.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-12-04 20:31

>Bentjuhl
Jeg ser at du gør opmærksom på min profil og "dårlige" opførsel i et andet sp. Som jeg sagde, er kandu en vuggestue. Er det fordi jeg ikke er så meget "på banen" som Binky skriver, at jeg skal udstilles for andre end deltagerne i Binkys tråd ?

Citatet fra Ans, er netop min pointe. At jeg brugte sarkasme i min første linje for derefter at slå over i de SERIØSE og relevante råd, bør vel ikke afstedkomme din forargelse. Det er ret brugt, af mange andre end jeg. Desuden er Binkys svar til mig langt fra så pænt, som du forlanger at jeg skal svare hende, så klap lige hesten Bentjuhl.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-12-04 20:36

Selvfølgelig kunne jeg ikke vide, hvad Binky ville spørge om, men jeg kan da læse at hun har et problem.

Citat fra Binky:
Hvordan kan jeg spørge om noget, der ikke kommer andre ved, for jeg har et problem, jeg tror, du kan hjælpe mig med.

Der skrives "JEG" har et problem!!!
Det viser sig at være usandt, da det er i stedet er vennerne, men hvem kunne vide det ? - gjorde du Bentjuul ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 20:47

J_Lo

Lad være med at tænke mere på dette spørgsmål og fortsæt på kandu, som du plejer.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 20:51

J_Lo >Nej, men jeg svarede heller ikke !!!

ans > og nej, jeg syntes ikke det var et seriøst svar, da J_lo ikke kendte til hvilke former for problemer der var tale om.

//bentjuul og mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 20:52

bentjuul

Jeg synes nu heller ikke, at det var på sin plads, at du i et andet spørgsmål henviste til dette spørgsmål.

Du forguder selv "tippet", hvis det er et tip.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 20:58

Ans det er der vist andre end mig der gør og jeg syntes det er OK.

//bentjuul og stadig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 21:10

Hvad er OK
At du og andre synes om tippet ?
eller at det er ok at henvise til denne tråd, som intet havde med den anden at gøre ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 21:17

Om henvise til andre tråde, det burde jeg selvfølgelig have skrevet - det ses og bruges meget også uanset sammenhæng. Godt jeg gjorde for ellers var du måske ikke fundet herind.
Tipset syntes jeg er alletiders.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 21:29

Jeg havde læst spørgsmålet, da det kom på seneste 25, men jeg har også læst mange spørgsmål fra binky, uden at have deltaget.

Jeg kan stadig ikke se/forstå at J_Lo har skrevet noget forkert.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 21:37

Ja, men så lader vi den ligge der, og bare konstaterer at det er indenfor dine grænser, og jeg har nogle andre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-12-04 21:56

Men det er formentlig okay for dig, at Binky svarer som hun gør på relevante og velmente råd.

Citat:
Du kan da holde dig langt væk fra mit indlæg, hvis du har noget imod det. Jeg synes ellers ikke, du har været meget på banen før nu, så pak du dine J_Lo nødder og smut fra min tråd. Den er ikke beregnet for sådan noget som dig, for det er over dit niveau.
mvh
binky

Tak for kaffe Bentjuul. Det kalder jeg en mærkelig akavet holdning og yderst underlig indstilling, set i lyset af tippet, som du åbenlyst holder meget af. Du må have overset punkt 8 og 10.

Farvel til dig Binky. Jeg skal aldrig nogensinde sætte så meget som et komma i dine indlæg. Det kunne jo tænkes, at du misforstod og hælder gylle ud, fordi du tror det er et punktum.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-04 22:30

Hvor er jeg glad for, at jeg ikke lader mig diktere af andre brugere

J_Lo

Kan du have en og det må andre også have.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-04 22:40

Tak for det ans og lige måde

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-04 13:41

Hmm... det jo tydligt for enhver at dova ikke ønsker at gå nærmere ind i dette. Det synes jeg man burde respektere fra binky's side og se at få lukket dette spørgsmål.

Så længe det står åbent risikerer man nemlig bare at flere skvadderhoveder som jeg, går ind kommenterer på noget der helt oplagt ikke er min Kiosk.

...men nu er det et åbent spørgsmål i smalltalk, så her kommer jeg med min uforbeholdne mening :

Som ans kan jeg heller ikke med min bedste overbevisning se, at det ikke skulle være et velment råd fra J_Lo og ikke på nogen måde en uforskammethed, at give sin mening til kende. Det kunne Binky have taget til sig ...eller ladet være. Efter min opfattelse er det Binky der kommer med nedladende og stødende bemærkninger om 'nødder' og hentydninger til J_Lo's manglende intellekt, hvilket jeg iøvrigt ikke kan se fejler noget.

Binky, J_Lo, benjuul, ans og hvem der ellers måtte give deres meninger til kende, skal da være velkomne, så ryg nu endelig i totterne på hinanden. Jeg morer mig storartet

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 25 point
Dato : 18-12-04 15:08

Helt Ærligt!
Typisk !
Brød og Underholding til folket! Ak!
J_ Lo udtaler sig uden at kende til hvad det drejer sig om. Jeg er MEGET SIKKER på, at hvis hun vidste, hvad det drejer sig om og at Binky i øvrigt er ved, at prøve at gøre det umulige, trodser,at der er alle odds i mod hende og at hun gør det af næstekærlighed, ville se med andre øjne.
Der er tabu-ting i vores samfund og dette er et af dem, og hvor selv politi, sociale og sundhedsmyndigheder ikke formår at slå til, (undskyld udtrykket), selv om de besidder nok så meget viden om de faktiske forhold.
Binky har den sunde reaktion, at reagere når der bliver råbt: Det brænder!
Der er nogen success-historier indenfor selvhjælpsbog-markedet, derfor kan jeg godt forstå at Binky rækker den vej.
I den retning kan jeg komme i tanke om John Gray. Han siger at mænd generelt løber den anden vej når de hører om terapi, hans bøger er skrevet så mænd kan li at læse dem, men de fleste vil nok afholde sig fra at prøve. Hans bøger kan dog stadig hjælpe i parforholdet ved at kun kvinden læser den, der er givet mange gode indsigter, der vil kunne hjælpe kvinden til at tage mange samlivsproblemer i opløbet.
Derudover er der Dr. phil s hjemmeside, han er ekspert, men lidt langt væk, der kan nok hentes noget på hans side.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-12-04 15:26

Korrektion, Jeg er nok mere håbefuld end sikker på at J_Lo, ville have en større forståelse hvis ellers hun gad sætte sig ind i baggrunden for spørgsmålet.
Kan ikke se noget galt i at foretrække henvisninger til bøger skrevet af samlivseksperter, med mange års erfaringer og og PH. uddannelser indenfor psykologi og jura, fremfor at tage sig af hvad en uden dette her i tråden mener at vide bedre.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 18-12-04 15:47

Tak for svaret mulberry.
Jeg har noteret bogen, du anbefalede. Jeg kan så kun beklage den negative reaktion fra J_Lo, men pågældende er nok ikke klogere. Jeg vil endnu en gang understrege, at det ikke er mit parforhold, det drejer sig om.
Glædelig jul til dig, hvis vi ikke skrives ved inden.
mvh
binky

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-12-04 16:10

Det manglede da bare. Håber at blive klogere på livet selv.
Glædelig Jul Til dig fra mig