/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kassekredit ift. banklån ifm. huskøb
Fra : eltigro
Vist : 900 gange
120 point
Dato : 16-12-04 21:44

Hej
Har netop været ude at "shoppe" blandt banker ifm. huskøb.
En bank tilbyder en lav rente på en kassekredit som alternativ til et banklån.
Er der andre risici ved en sådan konto i forhold til et normalt banklån, andre end man skal kunne styre sin økonomi selv, da alle penge så ryger ind på denne konto.

Tak for jeres svar.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-12-04 21:52

Jeg har selv en kassekredit, og bruger den flittigt. Jeg kan dog ikke forstå at du kan få en kassekredit der er billigere end et bolig lån????

Hvad er en lav rente, og hvilken bank??

Jeg kunne godt tænke mig at du ser lidt på
http://www.skandiabanken.dk/

Jeg har INTET at gøre med banken, det er kun for at hjælpe.

Kan du styre en kassekredit og forventer et konstant underskud, da de giver nul og niks i positiv rente, ja så er det da en løsning, men jeg mener at det ABSOLUT ikke er den bedste.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 21:56

ja hvad er renten??

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 16-12-04 21:58

jeg kan få en kassekredit der er billigere end et boliglån.
Er der forskel med sikkerhed på boliglån og kassekredit. Kan banken f.eks. lukke for en kredit fra den ene dag til den anden?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 21:58

Hvis det er til finansiering af huskøbet, må det absolut være billigst med et relkreditinstitut, f.eks. Nykredit eller Realkredit Danmark e.l.

Men hvis det er til andet, er det rigtigt, at en kassekredit er billigere i renter end et alm. udlån.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 22:00

Banken kan kun lukke for kreditten fra dag til dag ved grov misholdelse fra din side.
Men det er jo det samme med et boliglån, hvis aftalerne ikke overholdes med afdrag.
mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 22:12

jo men hvad kan man få renten ned på??
der er jo også forskellige renter på boliglån

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 22:17

banklånet koster penge at oprette det gør kassekredit som regl ikke (det kraver selv justits med henblik på at afvikle krediten da mange mennesker bruger mere ind de tjener)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-12-04 22:22

Det kan godt være at i dit tilfælde er Kassekrediten billigere, i andre er den dyrere. Der er ingen "faldgrubber" ved nogle af mulighederne. Gå trygt igang.

Det kunne nu stadig være sjovt at høre renten, så skal du bare se hvor denne tråd eksplodere i gode og billigere renter.

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 16-12-04 22:24

Grundlæggende kan du altid få en kassekredit -med sikkerhed i ejendommen- til en rigtig god variabel rente pt.4,75% ,med sikkerhed i ejendommen.Fordelen ved dette er lave omkostninger og lav rente,der dog er har risici i form af evt.højere rente pål ængere sigt.
Forhandl med banken da de gerne vil sælge deres produkt!

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 16-12-04 22:24

Grundlæggende kan du altid få en kassekredit -med sikkerhed i ejendommen- til en rigtig god variabel rente pt.4,75% ,med sikkerhed i ejendommen.Fordelen ved dette er lave omkostninger og lav rente,der dog er har risici i form af evt.højere rente pål ængere sigt.
Forhandl med banken da de gerne vil sælge deres produkt!

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 16-12-04 22:24

Grundlæggende kan du altid få en kassekredit -med sikkerhed i ejendommen- til en rigtig god variabel rente pt.4,75% ,med sikkerhed i ejendommen.Fordelen ved dette er lave omkostninger og lav rente,der dog er har risici i form af evt.højere rente pål ængere sigt.
Forhandl med banken da de gerne vil sælge deres produkt!

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 16-12-04 22:24

Grundlæggende kan du altid få en kassekredit -med sikkerhed i ejendommen- til en rigtig god variabel rente pt.4,75% ,med sikkerhed i ejendommen.Fordelen ved dette er lave omkostninger og lav rente,der dog er har risici i form af evt.højere rente pål ængere sigt.
Forhandl med banken da de gerne vil sælge deres produkt!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-12-04 22:31

og så er den ged vist barberet........................ hvad siger du lemax

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 22:42

tror ikke den vil som han ville ??

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 16-12-04 23:45

Beklager hvis jeg gentager mig selv men det er et køb af bolig med pant i 2nd. priotet for banken og du behøver ikke at hente et ca.7 % sælgerpantebrev samt evt. udbetaling til høj rente i form af et banklån-du kan låne det hele på en kassekredit der holder sig omkring ciborrenten + 2 % =ca 4.5 %.Kør på og prøv flere banker da de er presset af kreditforeningerne.

Kommentar
Fra : bedstemor2

Dato : 17-12-04 08:10

det eneste jeg ser med hensyn til om banken kan lukke for din konto fra dag til dag er, at ikke kun dit boliglån (kassekredit) bliver lukket som dova skriver, men også muligheden for at hæve din penge og evt. løn og andre indtægter der kommer ind på din konto efterfølgende.

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 17-12-04 09:21

Tak for de mange svar her til morgen.
Renten er 4,75 og det er mindre end tilbud jeg har fået på boliglån. Nu skriver lemax 4,50%. Hvor langt ned kan man egentlig regne med man kan gå hvis økonomien ser godt ud og kreditten har 2nd prioritet i huset?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-04 10:24

glemte at sige du skal være sikker på at det er årsrenten og det ikke er en kvartalsrente 4,5%