/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lav en setup-fil
Fra : SackZ_Marc
Vist : 629 gange
70 point
Dato : 16-12-04 21:10

Hey

Kan man få en setup-maker ? så man kan lægge nogle filer ind et sted og så lave det om til en setup-fil?

Hilsen Marc

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 21:18

Mener du boot fil ellers er det jo bare en .exe fil men den skal jo kunne noget for at virke.

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 16-12-04 21:23

Hm

F.eks counter-strike opdateringer har jeg gemt i en mappe kan jeg så tage alle de opdateringer og lave en setup fil ud af dem så jeg ikke skal til at kopiere dem hele tiden men bare installere dem

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 16-12-04 21:27

Hey Marc

Ja det kan man sagtens, tag evt. et kig her http://www.programmersheaven.com/zone16/cat296/index.htm det gælder om at have lidt tålmodighed da siden kan være lidt tid om at indlæse.

Alternativt er der også en rigtig god gratis en der hedder Inno Setup, men den er script baseret så jeg ved ikke om den har din interesse.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 16-12-04 21:30

Hey Marc

Mht. det du skriver med dine CS opdateringer bliver det nok lidt svært, du skal tænke på at producentens setup filer indeholder alle de relevante informationer til registrerings databasen i windows, og det er ikke sådan lige at kopiere hvis man vil lave sin egen setup fil. Mit råd er derfor at gemme alle de updates der kommer til CS også installere dem med original filen én ad gangen som førhen.

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 16-12-04 21:31

Hmm

kan ikke lige se filen ..

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 70 point
Dato : 17-12-04 12:35

Med lidt arbejde kan det vel laves som en dos-batch fil,
eller med WSH (Windows Scripting Host)
kik i mappen windows/samples/

NB. Jeg bruger Win.ME

Godkendelse af svar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 18-12-04 16:50

Tak for svaret natmaden.