/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Separatorside
Fra : bondeknold
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 12-08-02 20:55

Jeg har lige købt mig en ny printer, som jeg har sat op til at udprinte igennem mit lille hjemme netværk. Det fungerer også fint, bortset fra at hvergang der printes bliver der udskrevet en separatorside.......SOM JEG SYNES ER SPILD AF PAPIR..........Hovedcomputeren kører XP og de andre Win95..........HJÆLP

Håber at der er nogle som er stødt på dette før.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-08-02 22:09

printermodel ?
program som laver fejl eller alle ?
Hvad har du forsægt for at afhjælpe fejlen ?

Kommentar
Fra : bondeknold

Dato : 12-08-02 22:18

Det er en Hp Deskjet 920c og den gør det i hvertfald i Word (XP) Jeg har under printer egenskaber været inde at skifte fra Pcl.sep til sys..........etellerandet.sep
Men hvad vil du bruge alt dette til

Kommentar
Fra : jkks

Dato : 12-08-02 22:21

Nu går jeg ud fra at du har en Dansk XP, men du skal ind i Din printeropsætning. Her vælger du din printer.
Nu skal du ind i indstillinger, dette gøres ved at højre klikke på Ikonet for din printer. Nu vælger du Indstillinger.

I den dialogboks der kommer frem, vælger du nu fanebladet Advanceret , i bunden har du en knap der hedder Seperator side.
Du har sikkert "kommet" til at skrive noget her. Dette skal du blot slette, så burde det kører.

Vi skal jo alle spare på regnskoven

Håber det fungere !

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-08-02 22:28

Tja...de oplysninger er gode når man skal hjælpe, men ser du imellemtiden har fået et fornuftigt svar fra jkks

Kommentar
Fra : bondeknold

Dato : 12-08-02 22:40

Ja men det virker ikke..............IE skriver ud uden separatorside, men ikke WORD

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 12-08-02 23:37

Klik på "Funktioner" i Word. Klik på "Indstillinger". Mon ikke du finder noget under "Udskriv" du kan pille lidt ved.
Har ikke Office XP, men arbejder en del med printere.

/LEX

Kommentar
Fra : bondeknold

Dato : 13-08-02 21:50

En god ide.............men jeg fandt desvære ikke noget som kunne minde om "fravalg af separatorside"...........ingengang i Word's hjælpefunktion........men jeg må jo lede videre

Accepteret svar
Fra : LEXeBus

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-02 23:31

Nu har jeg imidlertid Office 2000, der er der på førnævnte side en indstilling der udskriver dokumentegenskaber. Jeg ved ikke om den virker på samme måde hos dig som den gør hos mig. Men her kommer der en ekstra side ud, indeholdende: Filnavn, Bibliotek, Skabelon, Titel, Emne, Forfatter, Nøgleord, Kommentar, Oprettelsesdato samt 9 linier mere.
Hvis du har en oplevelse der siger: Det er da lige det jeg har oprettet på kandu.dk som et problem... Så har du hermed løsningen:

Klik på "Funktioner" i Word. Klik på "Indstillinger". Fjern markeringen for "Dokumentegenskaber" ved "Medtag i dokument" under "Udskriv".

/LEX

Kommentar
Fra : bondeknold

Dato : 14-08-02 19:12

jo tak, og jeg skal nok give dig pointene.............men kan du ikke lige fortælle mig om jeg også skal fjerne markeringen i tegneobjekter................så får du alle stjernerne...................Mange tak for løsningen.......mvh
Bondeknold

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 14-08-02 22:34

Det behøver du ikke, så opnår du bare at mangle nogle grafiske elementer på dine udskrifter. Det er kun hensigtsmæssigt hvis du ikke ønsker pile og andet godt ud på papiret. Har ingen indflydelse på billeder.
Du kan evt. sidde og lege lidt med indstillingerne. Det gjorde jeg (godt nok til PDF for at spare papir og toner) da jeg besvarede dit spørgsmål.

/LEX