/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmer til at teste pc med?
Fra : Kris
Vist : 475 gange
60 point
Dato : 16-12-04 19:19

Min kammerats Vega+ bærbar er begyndt at boote meget langsomt op. Først troede jeg enten at det var virus ell. spyware, men efter grundigt tjek + geninstallation af windows, er jeg kommet til den konklusion at der må være en hardware fejl et eller andet sted. Jeg søger så nogle programmer der kan tjekke ram, cpu og harddisk? Den har ikke diskettedrev, så det skal være nogle man ikke skal boote op på med diskdrev.
På forhånd tak
Kris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-12-04 19:46

Symantec skulle være en hjælper i nøden.
http://www.symantec.com/product/

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 16-12-04 19:53

ok, hvilke af produkterne skal man bruge?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 16-12-04 21:05

Aida 32 ,pogrammet gi´r sig selv http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-04 23:09

prøv at køre en diskfragmentering

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 17-12-04 08:41

Hej Kris

Alle Wega modeller har samme svaghed, nemlig at deres køler stopper til.

Du skal skille maskinen ad i bunden hvor blæseren sidder (2 eller 3 skruer), så skal du meget forsigtigt med en støvsuger og en vatpind suge/fjerne alle de støvklumper som sidder i kanalen fra blæseren og ned til CPU'en (normalt et kobber rør)

Når dette er gjort, lukker du kabinettet igen, og så vil du se at den kører normalt, og at den starter hurtigere op.

Wega maskinerner har den facilitet indbygget på Mboard at hvis køling ikke er effektiv nok, nedsættes processor ydelsen, således at den ikke bliver for varm.

Held og lykke med rengøringen

Lars

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 17-12-04 08:52

Tak for jeres svar, prøver lige mulighederne af idag og vender så tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 18-12-04 08:57

Tak for svaret rotw. En diskfragmentering og en fejlsøgning virkede på harddisken. Tak til jer andre for jeres tid.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 09:51

det var så lidt god jul og godt nytår