/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sms lagringstid
Fra : Angband
Vist : 2683 gange
100 point
Dato : 16-12-04 18:43

hey, jeg har et spørgsmål... kan man modtage smser når ens mobil er slukket...
hvis man kan, hvor lang tid ligger beskederne så og "venter"??

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-12-04 18:46

Beskederne ligger og venter.. men hvor længe er hvist individuelt fra arbonement til arbonement

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 18:48

hvis det er taletid - så indtil kortet udløber - ellers spørg din udbyder

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-04 18:51

Når din mobilos er slukket, modtager du ikke noget. I den periode gemmes SMS'erne hos din Mobil-udbyder. Jeg har aldrig hørt om at der skulle være hverken plads, eller tidsbegrænsninger på gemte SMS'er. Men du kan jo selv prøve at læse de alm. forretningsbetingelser der fulgte med da du tegnede aftalen.
Med andre ord: Når du igen tænder for din Mobilos, modtager du alle de SMS'er der er kommet til dig i den periode hvor din Mobilos har været slukket.
Har du haft den slukket i flere år, kandu da ha' et problem. Men det er vel næppe tilfældet? Arne

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-04 18:53

Det behøver nu ikke at være et år.
Tror faktis når alt kommer til alt at det drejer sig om et par dage. 3 dage ca, mener jeg

Godkendelse af svar
Fra : Angband

Dato : 16-12-04 18:55

Tak for svaret Trinethk.

nej... men tror der er en periode... håber sq der er nogen der har skrevet til mig det sidste halve år

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 16-12-04 19:05

Når jeg sender en sms,(min mobil er stillet til max tid for afvent modtager og til at modtage transmissions-rapport) så efter 24 timer modteaer jeg en rapport, at sms'en ikke blev modtaget.

Venlig hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 16-12-04 19:08

modteaer =modtager

Peterjg

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-12-04 19:20

Jeg mener Peterjg har helt ret, - på min mobil kan jeg indstille hvorlænge min mobil skal "prøve" at sende og er smsén ikke blevet leveret indenfor den valgte tid, så får modtageren ikke den sms.

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 19:50

Hvis din telefon er slukket når nogen sender en sms, er det lidt forskelligt om du får den eller ej.
Nogen selskaber gemmer dem ikke, men f.eks. TDC prøver hele tiden at sende i op til et døgn efter den er skrevet.
Og så får du sms-en inden for få minutter efter du tænder din telefon, altså hvis det er inden for et døgn efter.
mvh dova