/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guldsfiskemad i ferier..
Fra : SACA2
Vist : 761 gange
50 point
Dato : 16-12-04 17:47

HJÆÆÆLP.... vi har 5 guldfisk svømmende i et akvarie her i vinter..og nu skal vi på ferie i en uge. Da vi købte akvariet fik vi nogle weekendkugler til tropiske fisk med...Kan vi bruge dem???Eller skal vi have nogen til at fodre fiskene på normal vis???

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-12-04 17:50

jeg ville lade være med at fordre fiskende i den uge. De har godt af at gå lidt uden mad, desuden vil de spise de alger osv der befinder sig i akvariet.
Forder dem som du plejer lige inden du tager afsted.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 17:52

Ja, dem kan du sagtens bruge.
Guldfisk er jo også tropiske fisk der bare er vænnet til at kunne leve udendørs her i landet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-12-04 18:42

Lidt off topic

jeg fik engang fat i sådan noget mad de bruger til at fodre øreder med, inden de bliver sat ud i put and take evt.
Det virkede virkeligt godt. Fiskende blev kæmpe, og vildt flotte i farverne... gode sunde fisk. Kan jeg kun anbefale :)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-12-04 19:24

Hej SACA2

Fodr dine fisk (ikke overfodre) godt, i indtil en uge, evt. med vitaminiseret vinterfoder, (f.eks. Vitakraft Pond Energy) inden de skal være alene, og undlad så at fodre dem mens I er væk. De klarer sig udemærket.
Dette foder bruger jeg i oktober/november sålænge jeg fodre mine udendørs guldfisk. Når vamdet er under 7 gr. stopper jeg fodringen og så får de ikke foder igen før til foråret, når vandet igen bliver varmt nok.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 16-12-04 20:13

Franksp.
ja men mine fisk er inde nu og står i stuetemperatur, og går derfor ikke i "dvale". Så derfor er jeg i tvivl om hvad jeg skal ...Det mad jeg snakker om er sådan en langtidsvirkende bold der hedder vitakraft weekend... og købt i bonny dyrecenter af dem jeg købte akvariet af i sommer.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-04 21:14

Det kan du sagtens give dem.
Og du behøver ikke have nogen til at fodre dem når du giver dem langtidsfoderet før du tager på ferie.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 16-12-04 21:27

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 21:54

Selv tak og god ferie

mvh dova