/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Forstærker..
Fra : Tha_T.I.M.C
Vist : 396 gange
150 point
Dato : 16-12-04 15:29

Jeg har købt en forstærker på 240 watt. den der lille røde fra thansen til ca.400 kr..
men kan ikk helt finde ud af at tilslutte den.. f.eks.. når man kigger på den der hvor der står "Power".. der er tre skruer.. selfølgelig under battery skruen skal det sidde til batteriet. men er det både + og - der skal det?.. hvis ikk hvor skal de ellers sidde til, så står der os GND!.. hvad står det for? og hvilken ledning skal forbindes til den!.. og der står os RMT!.. hvilken ledning skal til den?.. så er der osse "Speakers".. men der ved jeg at højtalerne skal sættes til.. så det intet problem.. men så under "Input" står der bare "Left, Right".. med et sort og rødt stik der skal sættes i!.. hvad skal der sættes til der?.. er lidt dum på det punkt med forstærkere.. så håber på lidt hjælp..

- Tim...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 16:02

Du har krav på at få medleveret en vejledning til dyret!

+ = +

- = -

Gnd betyder stel

RMT er amtagelig remote, dvs hvis den påtrykkes 12V+ tænder forstærkeren

Indgange. Rødt er signal, sort er stel.

Altsammen med forbehold.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 16:03

240W til 400 kr??????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 16:08

Nåh ja og læser du specifikationerne er den pludselig "kun" 2 x 100W.

Har lige kigget på billedet.

GND er stel på bilen
Battery er +12V
RMT tilkobler du bilradioens remote ledning (+12 når tændt radio)
Input forbindes med bilradioens line out
Speakere har du styr på

voila

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 16:09

Input, der anvender du selvfølgelig phono/phono stik

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 16:12

Iøvrigt bør du lave stelledningen og ledningen fra batteriet med min 4kvadrat ledning, ifald den virkelig kan rykke de effekter. Gerne større. Kobl direkte på batteriet. Husk sikring.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 16:29

OK?

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 16-12-04 17:16

GND betyder ground (på dansk: "jord")

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 17:26

Ok, jord stel whatever. I denne sammenhæng STEL på bilen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-04 18:52

OK?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 150 point
Dato : 16-12-04 19:03

http://www.kandu.dk/dk/spg/50683

..der var noget der stak mig. Jeg var rendt i dig før.

Tim, det er almindelig høflighed at acceptere et korrekt svar, ved at trykke på accepter kommentar som svar ud for den bevarelse der er bedst. Alternativt, kan man holde liv i tråden ved at uddybe spørgsmålet hvis man ikke synes det er godt nok besvaret. Igen alternativt forhøje point'ene hvis man vil have den øverst over "ikke besvarede".

Godkendelse af svar
Fra : Tha_T.I.M.C

Dato : 04-01-05 00:03

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-05 14:17

Hvad med det andet spørgsmål Tim?