/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Udvikling på Webportaler
Fra : mickey777
Vist : 352 gange
50 point
Dato : 16-12-04 14:20

Hejsa,

Er der nogle der kender til nogle sider, hvor man kan se grafer eller statistik over antallet af webportaler f.eks. over en tidsperiode på 10 år?

Jeg leder særligt efter en kurve, der viser om webportaler er i fremdrift, stangnerende eller nedadgående???

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-04 14:53

Definér webportal

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 16-12-04 15:15

Prøv at søge i www.google.com med teksten " websites+statistics" og du kan finde en masse links. 1003jeppe

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 16-12-04 15:36

En portal der indeholder al slags mulig information. F.eks. edbpriser.dk, yahoo.com, google osv.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-04 17:03

Jeg kunne ikke finde noget på nettet, men jeg tror roligt du kan regne med at antallet af portaler er stærkt stigende lige nu.
Flere og flere offentlige portaler skyder op rundt omkring i verden, efterhånden som sagsbehandlingen bliver digitaliseret. Antallet af private portaler er nok knap så stigende, men jeg tror på at det kommer flere og flere. Se bare på mybanker.dk edbpriser.dk, hvidevarepriser.dk xxxxxxpriser.dk og hvad folk finder på af services/portaler med tiden.
Det er min opfattelse at det forholder sig sådan, men det kan du jo ikke bruge som noget videnskabeligt bevis...
Måske kan du bruge noget af den statistik der er lavet over Danmarks generelle brug af internettet: http://www.danmarksstatistik.dk/Statistik/ags/IT.aspx

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 16-12-04 17:43

Her er endnu et forsøg på at hjælpe dig med en side der hedder noget som " way back search" prøv det 1003jeppe
http://www.archive.org/web/web.php

Annuller spørgsmålet
Fra : mickey777

Dato : 14-06-06 14:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål