/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger har holdt flyttedag.
Fra : als
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 12-08-02 19:22

Vi er tre personer som deler en pc med Windows XP home edition (dansk) som styresystem. Jeg står som administrator og mine to piger som brugere. Jeg bruger IKKE Windows Messenger men det gør den ene bruger. Nu har messenger på en eller anden måde holdt flyttedag. Messenger åbner hos mig automatisk når jeg åbner min Outlook Express (....og det hader jeg), medens min datter som bruger messenger slet ikke kan åbne den. Jeg tror det er mig der har lavet uorden i tingene, men hvordan får jeg nu byttet tilbage, sådan at programmet igen kan åbnes hos hende, medens det ikke skal åbne hos mig. Jeg har nu bikset rundt med det i en times tid, men jeg kan ikke få det til at lykkes.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-08-02 19:50

Om ikke andet kan I afinstallere Messenger - og så installere den igen det rigtige sted.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-08-02 21:36

Det ser ud til at virke hos mig der bruger Outlook Express, men min datter bruger hotmail. Er der en lignende funktion der?
Rellom: Det med at afinstallere og genindstallere Messenger er vist ikke så nemt med XP.

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-08-02 05:26

Messenger åbner sig stadigvæk hos mig når jeg går ind i Outlook Express også selv om jeg har fjernet flueben i "Log automatisk på Windows Messenger" Mærkeligt! Og min datter kan stadig ikke gå ind i Messenger. Klikker hun på Messenger-ikonet fra startmenuen sker der ingenting. Iøvrigt ligger ikonet slet ikke i Systray på hendes startside. Er der slet ingen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-08-02 08:38

Hej Als!

Er du opmærksom på, at der er kommet en ny version af Messenger, det kan være du har opgraderet til denne? Hvis ikke så opgrader til den nye version (v.4.6.0082).
I den nye version er der flere indstillingsmuligheder, og det er ikke nok at gøre opmærksom på, at Messenger ikke skal startes med OE men start Messinger ved >Åbn >Funktioner >Indstillinger >Indstillinger og fjern fluben i "Kør dette program når Windows starter". Du kan herefter gøre det modsatte ved din datters Messenger.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-08-02 09:21

Hej Bjarne_H!
Tak for dit indlæg. Jeg skal kigge på det i eftermiddag når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg tror det hele gik galt igår da jeg ville opdatere til den nye version inde fra min startside som administrator. Jeg klikkede på opdatering og pludselig sagde jeg ja til at jeg ville bruge OE som default for Messenger og der væltede så en lang række adresser ned i mit adressekartotek i OE. Det var min datters kontakter. Jeg var ikke klar over det og slettede alle disse adresser. (Uha!) Følgende skete der så det at hver gang jeg gik ind på min OE blev Messenger aktiv nede ved systray, og flere sjove kommentarer dukke frem. Det var kommentarer beregnet for min datter. Hun havde hidtil haft Hotmail som default for Messenger. Hvis min datter herefter gik ind på sin startside kunne hun ikke åbne Messenger. Den lå godt nok i Startmenuen, men når hun klikkede på den dukkede timeglasset frem ganske kort og mere skete der ikke. Og nede ved systray på hendes startside lå ikonet ikke.
Det jeg nu gerne vil er at få overført Messenger fra min startside til hendes. Jeg bruger den ikke, men har altså nu bøvlet med at slippe af med den. Og min datter bruger den meget, men har nu mistet den, og det er hu meget ked af. Det var sådan lidt af historien. Jeg håber jeg kan komme videre når jeg vender hjem, så hun bliver glad igen. Bare jeg dog kan få den frem på hendes side. Det er det vigtigste.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-02 11:46

Hej igen Als!

Det må kunne lade sig gøre at få den frem på din datters side.

Prøv evt. at give din datter midlertidige administratorrettigheder og lav opdateringer m.m. fra hendes bruger, hvis du ikke kan rette det fra din bruger.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-08-02 13:39

Bjarne H> Ja det var måske en idé. Det afprøver jeg når jeg kommer hjem. mvh als

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 13-08-02 17:35

Måske du skulle prøve at bruge Systemgendannelse, så fjerner XP ALT der er lagt ind efter en givent tidspunkt -- også din opdattering.

Ikonet ligger ikke i Systray på din datters Startside fordi det er dig som Administrator der har installeret det, men det kan køres fra hendes, ved at vælge "start" "programmer" og så ligger det nede i bunden.
Det er også muligt at trække en genvej derfra og ned i systray -- så kan hun køre det derfra.

Prøv evt. at hente programmet fra hendes logon og kør installationen derfra -- efter du har givet hende administratorrettigheder.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-08-02 18:15

Hej Traic!

Det med systemgendannelse er en rigtig god idé som jeg selv gør opmærksom på mange gange. Kunne være vi skulle starte med dette til hvert spørgsmål!

Men mon ikke Als har tænkt på dette, desuden så bliver Messenger jo ikke up to date af det!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 13-08-02 18:18

Nej, det er sandt, men PC´en bliver jo som den var FØR, dvs. da MSN virkede som den skulle.

Go´ idé at starte med at nævne Systemgendannelse i hvert spørgsmål.

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-08-02 21:19

Tak til jer begge for hjælpen. Gav min datter administrationsrettigheder og så kunne jeg downloade messenger til hendes side, men jeg selv kan ikke slippe for den. Den starter op med Outlook Express selv om jeg både har sat de rigtige flueben på Outlook express's og messengers indstillinger.
Jeg er helt ny bruger af XP så lige et spørgsmål om systemgendannelse. Hvis jeg nu sætter datoen til i forgårs så mister jeg det jeg har indstalleret igår, men ville det så være bedst at afinstallere det fra igår, f ø r jeg bruger systemgendannelse med i forgårs som dato??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-08-02 21:58

DU kunne jo starte med at fjerne Messenger hvis den irriterer dig.

Lav en .bat fil eller tryk på :

start -> kør -> i feltet åbn indtaster du uden "" :

"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Tryk på ok og din maskine fjerner MS Messenger

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 13-08-02 22:18

Husk på, at du ikke kan vælge hvilken som helst dato til gendannelse, KUN en dato hvor der er foretaget GENDANNELSES-TIDSPUNKT, enten af dig, eller af XP.

Derfor, vælg et tidspunkt der ligger tættest på, dér hvor du lavede uorden i tingene, men pas på, for ALLE ændringer efter den dato, slettes, så husk at tage backup !!!

Godkendelse af svar
Fra : als

Dato : 13-08-02 22:32

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-08-02 22:37

zonker>Et godt tip, men det går vel ikke når min datter skal bruge messenger, for den bliver vel slettet på hele pc'en.
Tak til jer alle for hjælpen. Desværre er det jo sådan her på siden at kun én kan få points og de gik så til Bjarne.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-08-02 01:30

Hej igen Als!

Du kan hos dig selv som bruger fjerne automatisk opstart af Messenger hvis du (som jeg tidligere har skrevet) ændrer indstilliger i Messenger >Åbn >Funktioner >Indstillinger >Indstillinger og fjern flueben i "Kør dette program når Windows starter". Og du skal også ændre i Outlook Express ved >Funktioner >Indstillinger > (Generelt) og fjern flueben ved "Log automatisk på Windows Messenger", dette bevirker at Mesenger først starter op når du starter OE, men på en sådan måde, at Messenger ikke er logget på Internettet.

Denne metode bruger jeg, og det bevirker, at Messenger kun starter op når jeg bruger OE; men Messenger er ikke logget på Internettet, før jeg ønsker det.

M.h.t. til Systemgendannelse, så bruger jeg det, at jeg (næsten) hver gang, før jeg installerer nye programmer eller opdaterer lige at lave et nyt gendannelsestidspunkt, dette har reddet mig mange gange.

Mvh
Bjarne H

P.S. Tak for point, det bliver dejligt, når vi en gang kan dele ud til flere.

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-08-02 07:40

OK! Så forstår jeg bedre, for krydset på Messenger-ikonet ved systray forsvinder når jeg logger på OE selv om jeg har lavet de indstillinger som du skriver i både OE og Messenger. Men jeg er altså ikke logget på nettet og det er så helt fint. mvh Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 13:26

I indstillinger i OE vælg at den ikke skal startes hos dig og modsat
hos hende.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 16 Aug 2002 05:53:29 GMT, "als" <als.news@kandu.dk> wrote:

>brugere. Jeg bruger IKKE Windows Messenger men det gør den ene bruger.
>Nu har messenger på en eller anden måde holdt flyttedag. Messenger åbner
>hos mig automatisk når jeg åbner min Outlook Express (....og det hader
>jeg), medens min datter som bruger messenger slet ikke kan åbne den. Jeg