/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Loft på point ?
Fra : briani
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 16-12-04 13:52

Hejsa alle sammen

Maximum 500 point-kan man sætte på et spørgsmål

Men er det nu nisserne som har været inde og rode på kandu kontoret

Dette spørgsmål er på nuværende tidspunkt oppe på 504

http://www.kandu.dk/dk/spg/56141

Mvh og

Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 13:56

ja det bliver sjovt at se om den person der vælges også får 504 point eller om der auto. bliver rundet ned??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 13:56

Brian godt set - haha - men hvor står det at man max kan give 500 point ????????????? (dumt system faktisk )

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-04 13:56

det er vel fordi at spørgsmålet har været på 500 point og så mener jeg det er muligt at forhøje med 20 point. Det er set før.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 13:58

Tror det må være noget der er sket fordi pointene er forhøjet flere gange i det spørgsmål, ellers kan det ikke lade sig gøre.
mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-04 13:59

Det er da bare at lave en prøve Brian - send mig 500 af de skarpe og forhøj så

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 13:59

jojo - man kan da forhøje i en uendelighed - men så er det ligesom om noget ikke rigtigt stemmer ikke ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 14:00

faktisk fremgår det vist da også af linket fra Briand at spørgsmålet er forhøjet - ikke ???????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-12-04 14:02

Hejsa

For længe længe siden kunne man sætte alle de point man ville på et spørgsmål
Der var en del som både satte 1000-2000-3000 eller mere på et point
Det var HELT vildt
Derfor blev det ændret fra kandus side om at man nu kun kunne sætte max 500 på et spørgsmål

Ser lige om jeg kan finde et link

Brian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 14:04

Briani

Du har været bruger i så lang tid, at du ved, at det enkelte gange er sket, at point er kommet over 500.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 14:13

haha tror briani leder efter gamle link - og det er vist ikke særlig relevant - for der står ikke noget om det i kandu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 14:21

Mirit, der er utroligt mange ting om hvordan Kandu fungerer, som du ikke kan læse dig til. Sådan er det bare. Det blev jeg belært om da jeg var ny bruger og det passer godt nok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 14:23

jaja ok BjarneD - men når man i et forum ikke kan læse sig til regler osv - så må det formodes ikke at være der jo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 14:29

Mirit, den formodning er der mange der har omkring regler, sikkert fordi det er den almindelige opfattelse, at hvis det ikke står skrevet, at en ting er forbudt, så er det lovligt, men sådan er det ikke i virkelighedens verden og heller ikke på Kandu. En virksomhed har lov til at håndhæve egne regler, skrevne som uskrevne så længe de ikke strider imod samfundets regler. Husk i øvrigt, at en stor del af de danske love indeholder en passus i retning af denne. xxxministeren fastsætter ................ Hvilket vil sige, at der bliver udfærdiget regler i cirkulærer, bekendtgørelser og skrivelser, som den almindelige borger ikke får kendskab til før reglerne er overtrådt og derfor hedder det også, at ukendskab til loven fritager ikke for straf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-12-04 14:47

Hejsa igen

Her er hvad jeg lige kunne finde.

http://www.kandu.dk/dk/spg/23756

http://www.kandu.dk/dk/spg/12758

http://www.kandu.dk/dk/spg/12737

Her er nogle eksempler på hvordan man nem kunne komme øverst på top 50

Et spørgsmål til 2378

http://www.kandu.dk/dk/spg/5571

Eller her

http://www.kandu.dk/dk/spg/5001

Eller her

http://www.kandu.dk/dk/spg/5030

Det næste spørgsmål jeg stiller bliver til 61941 point

Forsat god dag til alle

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 14:50

Have FUN!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-12-04 14:54

Utroligt så meget de rådne point optager de fleste Kandu brugere.
Systemet er sygt bare indse det,så bliver livet lettere.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 15:01

Briani

Det eksempel du kommer med, point 2378, er fra før pointsystemet blev ændret.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-12-04 15:08

Hejsa ans

De eksempler jeg kom med de sidste 3 links
var bare nogle som jeg tilfældig fandt,som kunne vise hvordan man før bare kunne udlodde de point man vil til et spørgsmål
Det var der mange i tidernes morgen der ikke syntes var fair,derfor blev grænsen max 500 lavet

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 15:17

Briani

Du ved jo godt at det enkelte gange er smuttet med max. 500 point.

Mener at der i et gammelt link/tip står skrevet at det blev ændret, men er ikke sikker.

Men, hvis man vil forhøje til mere end 500 point kommer en meddelelse fra kandu om, at det ikke kan lade sig gøre.

Så det er bare en lille nisse, der har været på spil.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-04 15:22

Jeg synes man skulle lave det så der kun kunne udloddes et bestemt antal point for hvert spørgsmål. f.eks. 50 eller 100.
Og det skulle så ikke kunne forhøjes.
En ting er, at pointsystemet måske er råddent eller overflødigt, men når det nu er der, kunne det afhjælpe en del tilfælde med fusk og "vennepoint"

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-12-04 15:29

dova:
Tror du der er nogen der giver vennepoint på Kandu?Ha ha ha ha ha ha.
Men ellers kan jeg godt gå ind for hvad du skriver.
Hilsen {jul]
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-04 15:35

Jeg forventer snart at få nogle vennepoint har jeg nogle venner men da superpoint ikke kan bruges til noget som helst, og jeg ikke har noget ønske om en 'brødrister' så kunne en rigtig besvarelse jo være = 1 point.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-12-04 15:42

Modtag hermed eet point af mig bent ,man har lov at være generøs i julemåneden.
Hilsen [ju]
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-12-04 15:43

Æv:
sådan.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 15:46

bentjuul

Er vi venner, så kan jeg da godt give dig nogle point

Jeg deltager i et andet spørgsmål til 20 point. En af dem, der har svaret, vil kun komme med det "rigtige" svar, hvis spørgeren forhøjer antal point.

Jeg er meget uenig i den holdning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-04 15:49

jajajajaja - er det ikke bare - hmmmmmm - nå men i hygger jer lol - så jeg tager til efterretning og synes som jeg vil uanset hvad - og begår ikke nogen "ulovligheder" - heller ikke på kandu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-04 15:57

ans > læg lige et link til det spørgsmål. Og tak for tilbuddet om vennepoint men det sjoveste er nu at få et svar godkendt og så er det sgu ligemeget med pointenes størrelse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 16:03

bentjuul

Jeg har da et link til spørgsmålet, men er bange for at der skal blive for meget smalltalk ud af et seriøst stillet spørgsmål.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-04 16:12

ans >du har ret, men det er meget rart at vide hvem der går så højt op i point, Der var en for en tid siden, der også ville have forhøjet pointene og måske er det den samme, men kan ikke lige huske hvem det var.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 16:22

Her er tale om en bruger, der hedder Harlekin.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-04 16:24

Det er en simpel programmørfejl. Han tester ikke på resultatet men på om pointtallet i forvejen er lig med 500, så afvises. Er den f.eks 484, tillader han additionen og så bliver tallet f.eks. 504 hvis man tillægger 20 point.

Fejl: If Point = 500 then Afvis else Godkend.

Rigtig: If point + Nyepoint > 500 then afvis else Godkend.

Det er da ihvertfald en mulighed. Arne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-04 16:34

ans > jeg har set spørgsmålet nu og her er ovenikøbet tale om en af de første kandu'er, sørgeligt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 16:40

bentjuul

Nemlig, det er sørgeligt, men nu benægter han/hun, at han/hun har bedt om flere point.
De sidste spørgsmål han/hun besvarede og fik accepteret var også på 300 og 500 point

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 16:52

jeg mener også at kunne huske at kandu for et godt stykke tid siden gik ind og underkendte nogle spørgsmål fra en af brugerne som satte mange rigtig mange point på sine spørgsmål (med den begrundelse at det ville ødelæge månedsprimie) har bare ikke lige kunne finde det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 16:55

rotw

De spørgsmål blev slettet og de var på 500 point, men der var mange af dem.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 17:00

det er jo en måde at omgå det på men misbruget det blev stoppet.. det var det de kalde det ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 17:29

rotw

Det var det, det blev kaldt, og blev stoppet, men det link, som briani i sit spørgsmål henviser til er der tale om en fejl.
Spørgeren er uden skyld i, at det er kommet på 504 point.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-04 17:34

Se lige min: Dato : 16-12-04 16:24

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 20-12-04 21:19

Måske har du ret Arne
Måske ikke

Forsat god aften

Brian og kan du have en