/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med deling af internet.
Fra : DJfrakja
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 12-08-02 18:57

Jeg har delt min ADSL forbindelse ved brug af microsoft internet connection sharring. De virker for så vidt også fint. Men der nogle enkelte hjemmesider som jeg ikke kan komme ind på fra klienterne (altså dem der bruger den delte forbindelse). Ligeledes kan klienterne helle ikke bruge windowsupdate. Men jeg kan godt komme ind på dem fra hosten (Den er deler forbindelse). Hvad er det lige der går galt? Det er ikke min firewall der blokere, for den har jeg slået fra....

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 12-08-02 21:02

Husk på, at det som regel kun er hosten der kan give Skriverettigheder, derfor kan klienterne ikke benytte WindowsUpdate.

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 12-08-02 21:20

OK, det løser så problemet med windowsupdate. Men hvad så med de andre sider den ikke kan komme ind på. Hvad skyldes det. Det må da kunne løses!

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 12-08-02 21:22

Begge maskiner køre ME!

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-02 22:22

Traic det har da virket fint her og lige nøjagtig hvilke skriverettigheder snakker du om, interessant indfaldsvinkel ?
DJfrakja den med skriverettigheder har intet på sig.....

En lille mere besværlig metode, at sætte op men som virker hver gang er en proxy server, den fungerer på samme måde som internetdeling....

DU kan finde dem her og de er endda gratis :

http://www.webattack.com/freeware/network/fwproxy.shtml

Personligt ville jeg nok tage enten Analog X proxy, Jana Server eller 602Pro LAN SUITE

Godkendelse af svar
Fra : DJfrakja

Dato : 12-08-02 23:44

Lige præsis hvad jeg manglede....1000 Tak.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-08-02 23:34

altid til tjeneste