/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tisse
Fra : Strandkro
Vist : 1758 gange
16 point
Dato : 16-12-04 01:35

Hvor mange gange tisser man normalt om dagen og hvormeget kan man rende rund med uden tissetræng ?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-12-04 01:42

Du skal tisse når du har behov, og det er meget afhængigt af hvor meget du fylder på, og hvor meget der svedes bort.
Der er også andre gode årsager til at have til trang til at tisse f. eks.
http://www.kontinens.dk/faq_site/faq_2.asp?SP_ID=95&offset=55

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : binky

Dato : 16-12-04 22:10

Alt afhængig af, hvor gammel du er, om du drikker meget kaffe, the eller alkohol. Spiser du meget grønt? Du skal fortælle lidt mere om dig selv.
Prøv det, ellers kan vi ikke svare ordentligt på dit spørgsmål.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 16-12-04 23:43

Det handler ikke om individuel problem men at få viden om en normal gennemsnits tilstand.
PAJ ! PAJ !

Du er musiker - anbefaler jeg - STAN KENTON - Antonio Carlos Jobim -

Accepteret svar
Fra : Vex

Modtaget 16 point
Dato : 20-12-04 18:06

Lægerne siger at når urinblæren er fyldt med 200 ml.så skal man tisse,når urinblæren er fyldt med 300 ml. tisser man i bukserne.
Hvornår det ene eller det andet sker er jo betinget af hvor meget der kommer ind og hvor meget der kommer ud som sved og med udåndingsluften,så det er svært at lave et gennemsnit på urinmængde.Det afhænger også om det er om dagen eller om natten,
der frigøres et homon om natten som nedsætter nyrenes funktion.

mvh
vex

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 20-12-04 18:57

Til vex - Fin Fin - men hvormeget tisser man ud af de 200 ml på engang ? (det er teoretisk spørgsmål)
mvh - men du får de 16 point

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 20-12-04 18:57

Til vex - Fin Fin - men hvormeget tisser man ud af de 200 ml på engang ? (det er teoretisk spørgsmål)
mvh - men du får de 16 point

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 20-12-04 18:59

Tak for svaret Vex.
Men hvormeget tisser man ud (på engang) af de 200 ml når urinblæren er fyldt ?

Kommentar
Fra : Vex

Dato : 21-12-04 13:29

Man skal helst tisse det hele ud på en gang (200 ml)men det er de færeste som er i stand til at tømme blæren fuldkommen så ca. 180ml er normal.Faren ved ikke at tømme blæren helt er den øgede risiko for blærebetændelse.

mvh
vex

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 21-12-04 19:39

Til Vex

200 ml er alt for lidt - det må være en fejlskrivning
200 ml svarer er 2 centi liter -
1 kop kaffe svarer til ca 2 deci liter - det er 20 centi liter - så 2 centi liter - eller 200 ml svarer til en myrertis !