/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundehår
Fra : snusi
Vist : 514 gange
150 point
Dato : 15-12-04 21:45

Hej.

Jeg har en hund på næsten 11 måneder som er en blanding af en westie og en cairn. Hun har hele tiden fældet mere end den anden hund jeg har, som er en cairn. Nu fælder hun virkelig voldsomt. I dag startede jeg med at støvsuge hende og derefter børstede jeg hende og der kom virkelig meget hår af. Jeg sluttede af med at bade hende og igen lå der meget hår, jeg troede derfor at jeg kunne slippe lidt for hundehår, men da jeg tog hende og til mig, blev min bluse fyldt med hundehår. Er der virkelig ikke noget jeg kan gøre for at hun ikke fælder så voldsomt. Hun får et godt kvalitetsfoder og fiskeolie hver dag.

snusi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 22:14

hør dig for hos dyrlægen

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 15-12-04 22:27

Ja jeg ville også gå til dyrlægen, der kan jo være et fysisk problem som ligger til grund for den voldsomme fældning, det er jo en ældre dame

MVH
Jspi

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-12-04 22:37

kan også være hundefoderet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-12-04 22:39

nogle hunde fælder bære mere ind andre men ville helt klart gå til dyrelægen som mir og jsp skriver

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-12-04 22:40

Jeg tror du skal slå koldt vand i blodet..hvor længe har du haft hende?

11 måneder er da ikke ligefrem gammel jspi

Jeg tror ikke der er noget galt med hende..har hun været i løbetid?

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 160 point
Dato : 15-12-04 22:42

Ja, forhør dig hos dyrlægen. Viser hun ikke andre tegn end at fælde??? Hvis det ikke er sygelig fældning, kan du sagtens finde noget kosttilskud, der kan afhjælpe det en hel del. Vores fælder meget p.g.a. allergi, men efter at vi har investeret en mindre formue i kosttilskud, endte vi med "Dr. "Wolles". Jeg talte med en af dem derindefra i tlf. og ud fra det jeg sagde, sammensatte hun en "menu" af, hvad hun skulle have. Jeg havde efterhånden mistet alt håb om noget der hjalp, men gav Wolles chancen som det sidste. Og se om det ikke hjalp. Nu har hun en lang tyk pels der oven i købet kan skinne. Og hun fælder ikke ret meget i forhold til før Wolles, og heller ikke i forhold til andre hunde.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 15-12-04 22:44

Ups en lille tryk fejl - jeg mente selvfølgelig yngere. Og dermed også mere sårbar

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 16-12-04 06:51

Hej/godmorgen

Jeg har haft hende fra hun var 8 uger, og hun har hele tiden fældet mere end vores cairn, men nu er det helt ekstremt. Det er ikke sådan at hun har bare pletter, eller mangler pels, hun fælder bare enormt.
Hun får foder fra Henne Pet Food, noget der hedder Kronch og det er jeg bestemt glad for og også sikker på at det ikke er der problemet ligger.
Jeg tænkte selv på noget med kosttilskud, så jeg vil da prøve noget fra "Dr. Wolles"
snusi

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 16-12-04 06:52

Tak for svaret Jernladyen.

Det prøver jeg

mvh
snusi

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-12-04 14:20

Håber, det virker. For det første er det for koldt at "gå uden pels" nu, og for det næste er det træls at skulle gøre rent efter. Vores er forøvrigt meget mere ude, end hun har været før.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 17-12-04 15:33

din hund er da bare ved at komme i løbetid, de fleste hunde fælder ekstremt meget når de kommer i løbetid, så glem da alt om kosttilskud og diverse

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 17-12-04 15:33

din hund er da bare ved at komme i løbetid, de fleste hunde fælder ekstremt meget når de kommer i løbetid, så glem da alt om kosttilskud og diverse

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 17-12-04 16:54

Hej

Nej, min hund er ikke ved at komme i løbetid , hun havde sin første løbetid da hun var 6 måneder, og der fældede hun ikke nær så meget som nu

snusi

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 17-12-04 17:42

det kan nu altså sagtens ændre sig jo ældre de bliver!

Hvis jeg må komme med en påstand så kender du det jo sikkert fra dig selv

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-12-04 12:05

Jamm, er hun ikke en trimme-hund? Jeg troede, at de der små terriere kun fældede ganske lidt når deres pels blev holdt med trimning. Er hun blevet trimmet?
Og så KAN hun vel teoretisk godt være ved at komme i løbetid igen. Der går vel ikke mere end et halvt års tid imellem hos sådan en bette hund..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 18-12-04 13:35

Hej.

Jo, hun er en trimmehund og er også blevet trimmet . Jeg har jo også en cairn som bliver trimmet og hun fælder næsten ikke. Jeg ved jo ikke om det er sådan når det er en blanding af en westie og en cairn. Jeg har en engang set en sådan blanding og talte med ejeren, som sagde at hunden aldrig blev langhåret og dermed ikke skulle trimmes.
Jeg regner nu ikke med at hun kommer i løbetid allerede igen, jeg tror der går nogle måneder endnu.

snusi