/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Linksys WAP54G AP
Fra : bimbobo2
Vist : 1442 gange
50 point
Dato : 15-12-04 21:37

Hej,
jeg har en WAP54G og en netkort WPC54G på en IBM laptop og det fungerer meget fint.
Problemet opstår, når jeg skal ændre indstillingerne i AP via det "web baseret" setup side.
Jeg har WebSpeed med dynamisk IP addresse, og for at komme ind i setup for AP, skal jeg ændre til en fast IP addresse i TCP/IP egenskaber (192.168.1.5), hvis jeg ikke gøre det, så kan min browser ikke få adagang til setup i Lynksys AP'et.
Er der en løsning? eller er dette den eneste mulighed?
Tak for hjælpen
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 22:09

Kan du ikke bare taste routerens ip adresse i din browsers adresselinie?
Det kan man på min Linksys kabel router.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 15-12-04 22:52

Hej,
tak for svaret, det er ikke en router, som jeg skrev er det en almindelige accesspoint og det er ikke på et netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-04 23:00

Uanset hvilken type opkobling du har, burde det ikke have betydning for hvad du gør på dit lokale netværk.

Normalt kan du få kontakt til din router på http://192.168.1.1 som skulle være din Gatway.
Hvordan er adresseområdet sat i routeren, jeg tænker på om du har 192.168.1.5 som den laveste adresse.

Iøvrigt skulle du sagtens kunne køre med faste adresser på det lokale netværk, og så køre DHCP på WAN siden.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-12-04 08:54

OK..
1) jeg har ikke noget lokale netværk! (med andre computere, server eller andet)!
2) konfigurationen er med automatisk tildeling af dynamisk IP via DHCP!
3) Ingen router... kun access point!
4) Ingen gateway!
5) Hvis jeg bruge 192.168.1.5 som IP addresse, kan jeg komme inde i AP'et men ikke på nettet. Jeg skal skifte indstillinger i TCP/IP hver gang!!
Help med at konfigurere det hele på en alternativ måde, hvis muligt.
Tak..
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 13:33

Der er nu en gateway ellers kan den ikke få tildelt en IP adresse fra DHCP, men det har ingen betydning for dit problem.
Jeg skrev dit som en router ved en lille tankefejl, men det jeg mente var at du skulle prøve at kalde dit accesspoint på samme måde som, jeg kan gøre det på min router, hvor der også er et IP baseret setup.
Det er jo hurtigt gjort
http://192.168.1.5/

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-12-04 13:45

Hej BjarneD,
jeg er måske ikke lige med...
http://192.168.1.5/ virker ikke i browseren, men kun hvis jeg bruger det som "fiktiv" IP addresse i TCP/IP...
Gør jeg det, så kommer jeg inde i AP'et men ikke på nettet... gør jeg ikke det, så er det bare "død" link!
Med mindre du kan fortælle mig, om vi kan "snyde" på en anden måde!
HUSK at min AP er ikke en router......
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 13:46

Her er hvad user guiden skriver:
Citat
Accessing the Utility
To access the Web-based Utility of the Access Point, launch Internet Explorer or Netscape Navigator, and enter
the Access Point’s default IP address, 192.168.1.245, in the Address field. Press the Enter key.

Du kan finde den her hvis du ikke har den: ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap54g%20v2-ug-Rev_A%20web.pdf
Mit forslag stemmer altså med User Guide.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 13:50

Du skal bare skrive som der står:
Adgang til enheden:
For at få adgang til den webbaserede enhed på ....................skal du åbne internetExplorer (eller tilsvarende)
I adresselinien på InternetExplorer skriver du standard IP adresse (den kan ændres i opsætningen) 192.168.1.245 tryk på Enter.
IP adressen er anderledes end den du oplyste hvilket godt kan være tilfældet så prøv begge.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-12-04 13:57

Hej, det virker ikke med begge 192.168.1.5/ eller 192.168.1.245 og Linksys har jeg også talt med.
De siger, at problemet er at WAP54G ikke er en router og jeg har "kun" en dynamisk tildelt IP addresse.
Jeg håbede på, at finde en anden smutvej...
Mvh

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-04 14:05

Nej, det er ikke en router, men den manual jeg lagde link til og som jeg har citeret er til et trådløst accesspoint - dit.
Jeg er alvorligt bange for, at du roder lidt for meget rundt i tinene så du misforstår supporteren eller han dig. Det citat jeg har indsat længere oppe er et citat fra din User Guide, som du hellere må læse igennem.

Du skal køre setup fra den medfølgende CD-rom og læs din manual.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-12-04 14:09

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-12-04 14:15

Det ser ud som om du ikke er tilfreds med svaret med 1 stjerne så jeg går ud fra at du har opgivet og gør tingene på din egen måde.
Prøv nu at læse den User Guide godt igennem for det jeg læser siger noget andet end du gør og den er til Linksys WAP54G AccessPoint version 2

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-12-04 21:12

Hej,
jeg har opgivet, fordi det kan ikke lade sig gøre ifølge Linksys support i London og i Danmark.
Jeg har brugt 1 time med Linksys i dag på telefonen.
BjarneD, det er ikke noget galt med dit svare, men de siger, at det er kun WRT54G med router funktion, som kan håndtere både internet og web-baseret konfigurationen på samme tid. WAP54G kan ikke.
Derfor må jeg leve med det....
Det var ikke "dårligt" ment!
MVH