/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
pop3.mail.dk/localhost
Fra : Asrock
Vist : 1403 gange
100 point
Dato : 15-12-04 21:06

hejsa

jeg har lige bygget en ny PC og har derfor formateret, og er startet helt forfra. jeg har installeret Outlook 2003 og konfigureret min mailkonto som tidligere. problemet er nu, at når jeg genstarter PCen så går den ind og ændrer "pop3.mail.dk" til "localhost" og i det 12-cifrede brugernavn indsætter den "/pop3.mail.dk" efter de 12 cifre.
det betyder, at når jeg vil send/modtag mail, så kommer den med fejlmeddelelse: Opgaven "pop3.mail.dk-modtager" rapporterede en fejl (0x800408FC).
For ca. 3 uger siden udskiftede jeg min switch med en router, men da var der ingen problemer inden jeg formaterede, så det kan vel ikke være der problemet ligger.
Jeg har også prøvet at konfigurere min konto i Outlook Express, og der går den også ind og ændrer min konto, men i modsætning til Outlook 2003, så kan jeg godt modtage mail, så det forstår jeg ikke.
Er der nogen der kan hjælpe mig med det problem, for det er irriterende at skulle ændre mailkonto hver gang man skal sende/modtage mails?

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 21:22

du skal kun indskrive de 12 cifre

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-04 21:26

Nu kan jeg jo ikke vide hvad du har lavet, men et kvalificeret gæt er, at du har opsat et antivirusprogram der har ekstern pop3 skanning, hvilket vil sige, at dine mail bliver dirigeret over deres server for at blive skannet. Noget der ofte giver mail hentningsproblemer.
Hvilken Antivirus?

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 15-12-04 21:31

til meritdk
det gør jeg også, den ændrer det selv

til BjarneD
Trend PC-cillin 2002

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 21:44

Den anvender den nævnte pop3 skanning.
Det er lang tid siden jeg har sat sådan en op,men du skal ind og fjerne mail skanning.
Jeg vil anbefale dig et andet program da det ganske simpelt ikke er godt nok. Ekstern pop3 skanning var et plus på et tidspunkt, men nu er det indbygget i alle ordentlige virusskannere.
Hvis du skal have hjælp til at ændre konfigurationen vil jeg se hvad jeg kan finde ud af.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 21:46

hmmm - fatter ikke en disse - den skal jo ikke skifte - følger lige med her

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 21:54

Mirit, når man installerer PcCillin 2002 med standardopsætninger og andre programmer med samme feature, så vil det ændre din konto opsætning og sender mail videre til skanning via localhost. Man kan ændre indstillingen, men den hopper tilbage igen. Jeg oplevede det da vi havde fået nogle nye bærbare i firmaet hvor netop PcCillin var installeret, og sælgerne klagede ofte over at de havde mailproblemer. Vi ændrede først opsætningen, og købte hurtigt en anden virusscanner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 22:06

prøver igen - kandu smider mine indlæg ind - så kort - er den da ikke til at bruge uden problemer ????????

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 15-12-04 22:13

hejsa BjarneD

jeg burde ha vidst det kunne være noget med PC-cillin, da det er det eneste jeg har ændret efter formateringen, jeg slog mail-scanningen fra og så virker det.
jeg har kørt med Norton, men da jeg konstaterede, at den var skyld i, at jeg ikke kunne logge på min web-mail hos TDC, (se tidligere indlæg http://www.kandu.dk/dk/spg/50554 og den bruger en hulens masse resurcer), så valgte jeg PC-cillin.
Hvad mener du med at det ikke er godt nok, hvad skal jeg ellers vælge af virus og firewall?
Du får pointene, men kan du lige fortælle mig hvor jeg i Outlook gør så jeg beholder mine mails i webmailen når jeg har hentet dem ned i Outlook.

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 22:19

Nu er jeg en af dem der ikke har meget til overs for Norton, og jeg bruger selv Norman på min primære, AVG på den bærbare og både AVG og Avast på min sekundære maskine der har 4 uafhængige styresystemer.
Hvis du vil have noget billigt der virker fornuftigt skal du installere den nye AVG fra www.grisoft.com

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 15-12-04 22:42

er AVG eller Avast på dansk? og hvad med firewall?

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 23:02

Nej de er på engelsk, men er nemme at sætte op.
Agnitum Outpost er en glimrende firewall http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-04 23:10

Avast er et udemærket program, men jeg har konstanteret at det æder en masse recurser på min gamle maskine med win 98. Selv med 128 MB mem, må jeg jævnligt køre med min Turbomem, for at frigive den del af hukommelsen som ikke bliver brugt, for det kan det gamle 98'er ikke selv finde ud af.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 23:18

Severino. det er Avast ikke ene om på en 98'er.
Man er jo nødt til at indstille min/max file cache og bruge Turbo men eller lignende.
Jeg har AVG på min Win 98 og tester Avst på en W2K.
Jeg er rimeligt imponeret over den nye AVG 7 freeware hvor eneste problem synes, at være for lille opdateringskapacitet.

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 27-12-04 13:17

Tak for svaret BjarneD.

Jeg har ændret opsætningen i PCcillin så det kører, men har endnu ikke besluttet mig for hvad jeg vil køre med fremover.

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-12-04 13:21

Du kan jo også sagtens fortsætte med PcCillin, men jeg syntes ikke programmet er helt tilfredsstillende,men producenten har uden tvivl styr på opdateringerne.