/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP - 2 adskilte brugere.
Fra : Wrongstyler
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 15-12-04 20:53

Når jeg opretter en bruger ekstra på min maskine (til min kæreste) kan xp ikke holde mine ting adskilt fra hendes.. ICQ, MSN osv.. hvordan tvinger jeg den til kun at installere de ting jeg BEDER den om i hendes login?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-04 21:06

Ved at logge ind på hendes konto, og installere/opsætte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 21:50

Har du osse givet hende administrator rettigheder?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-12-04 22:53

Supplement til Tedd - du skal kun give bruger-rettigheder ( og det bestemmer du!!!) ellers er det en fælles computer, med fælles programmer!
Men hvis det er det du ville, er det selvfølgelig Ok - det er bare dig der bestemmer det

Hilsen Ripley

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-04 08:22

Hej Wrongstyler

Når du bruger tilføj/fjern software i kontrolpanelet får du 2 muligheder for at installere softwaren: 1) for denne bruger eller 2) for alle brugere.

For at det virker kræves der mindst 2 brugerprofiler oprettet og aktiveret (dvs. logget på profilen) før evt. andre programmer installeres.

Dermed kan du selv vælge hvilke programmer der skal være fælles (Word/Excel etc.) og hvilke der skal være "personlige" (ICQ, DVD Decrypter etc.)

Lars

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 19-12-04 20:47

jeg har lavet den ekstra konto og 1 gang jeg logger ind på den så er ICQ der allerede sammen med en masse andre og hvis jeg fjerner dem så ryger de også inde under mit eget log in.. uden nogle spørgsmål om det er denne eller alle brugere..

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 28-12-04 20:26

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 29-12-04 08:25

Hej Wrongstyler

Når du har oprettet min. 2 brugerprofiler, så virker installationen af software som beskrevet ovenfor. Al software installeret før 2 brugere er installeret som om alle skal have adgang til det.

Så hvis dit ICQ er installeret før så vil den optræde i alle profiler, og hvis du fjerner den i den ene, så fjernes den i alle - fordi de benytter C:\programmer\NAVN som installationsstedet og kun det.

Hvis du installerer efterfølgende lægges softwaren godt nok i C:\programmer\NAVN, men der lægges samtidig en del af programmet under din profil som er: C:\documents and setting\NAVN\local settings\PROGRAM og i samme sti, bare under applications settings.

Dermed adskiller du at de brugere som ikke har programmet installeret kan heller ikke køre det. De kan så af vanvare komme til at trykke på selve EXE filen i C:\programmer\NAVN, men det vil normalt kun fremkalde at programmet ikke er installeret, og derefter en OK boks.

Lars