/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Søger en gammel julesang for børn...
Fra : nicolehh
Vist : 12836 gange
200 point
Dato : 15-12-04 19:30

Den går ca. sådan:

På loftet sidder nisser og spiser julegrød...

\: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - for det kan nisser li´

Men jeg kan ikke finde hele teksten nogen steder, andet end det af sangen min datter kan ud af hovedet, men hun er kun ca. 3 år...

Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, for vi vil gerne synge den juleaften, så hun også kan være med.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 15-12-04 20:39

hej her er et link til hvor du kan få den med evt mek pek::: DR Netbutik - Nissekys og stjernedrys CD
... sange med de kendte kunstnere fra Åh Abe-serien. Til julebal i Nisseland - Elisabeth På loftet sidder nissen - Mek Pek Party Band Højt fra træets grønne top - Morten Remar...
Fundne ord: på loftet sidder nissen med sin
http://netbutik.dr.dk/ecommerce-products/view?product_id=1022&category_id=0
for huske ordret kan jeg ikke men den starter således

her er også teksten jeg tror du kender melodien

På loftet sidder nissen med sin julegrød
sin julegrød, så god og sød,
han nikker, og han spiser og han er så glad,
for julegrød er hans bedste mad.
Men rundt omkring står alle de små rotter
og de skotter, og de skotter.
"Vi vil så gerne ha´ lidt julegodter"
Og de danser lystigt rundt i ring.

Men nissefar, han truer med sin store ske:
"Vil I nu se, at komme væk
for jeg vil ha´ min julegrød i ro og fred
og ingen, ingen vil jeg dele med!"
Men rotterne, de hopper og de danser,
og de svinser, og de svanser.
De kigger efter grøden, og de standser,
og de står om nissen tæt i ring.

Men nissefar, han er en lille hidsigprop
og med sin krop han gør et hop:
"Jeg henter katten, hvis I ikke holder op
når katten kommer, skal det nok bli´ stop"
Så bliver alle rotterne så bange
å, så bange, åh, så bange,
de vender sig og danser et par gange,
og én-to-tre, så er de væk.

det var så den så nu blir den lille glad husk at lukke spørgsmålet god jul syng længe

hilsen ib.

Kommentar
Fra : mulvany

Dato : 15-12-04 21:10

Børn lærer tit sange af andre børn enten i deres daginstitution eller andre steder. Prøv at spørg personalet (eller andre børn) i hendes institution eller andre steder hun befinder sig. Måske kan de svare.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 15-12-04 21:54

Det er en sang som jeg også har sunget som barn, kan bare ikke huske hele teksten, så jeg håbede på der var nogen her der enten selv kunne huske den, eller havde lidt større børn, der kunne hjælpe.

Og NEJ, det er ikke "på loftet sidder nissen med sin julegrød"!!!

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 16-12-04 09:40

nicolehh
har du set den jeg sendte links til med å abe den er jo ændret

det er jo så moderne med pædagoger

ib,.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 16-12-04 12:26

Men der finder jeg jo ikke teksten, eller?!!

Kommentar
Fra : mulvany

Dato : 16-12-04 19:03

.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 16-12-04 22:10

hejsa igen nicilehh

så tror jeg den er der:

nissen sad på loftet og spiste risengrød 1.2.3.4.5.6.-7.8.9.10og det ku nissen li;
så kom nissens kone med røde strømper på 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10og det ku nissen li,
så kom nissens unger med røde træsko på 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 og det ku nissen li,

og sådan bliver i ved jeg fatter bare ikke , din 3årige er hun i børnehave hvor de synger hvorfor ikke spørge der ? de burde da være de nærmeste til at kende sangen .

jeg håber du kan bruge det måske fibnder jeg mere i dont now.

hilsen ib.f. .

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 17-12-04 07:41

Det er ikke i børnehaven, men i dagplejen, og jo, jeg kunne godt spørge der, men hun er i gæstepleje lige nu, og det er jo ikke sikkert de synger den der...

Men ja, det er den...

Accepteret svar
Fra : ib2650

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-04 09:28

hej nicoleh
så er det på tide at få den hele sang som du efterlyste.

nissen sad på loftet og spiste risengrød:/:
og det ku nissen li´

Og så kom nissens kone og hun var sød og rar:/:
Og det ku nissen li´

Og så kom nissens drenge med røde huer på:/:
Og det ku nissen li´

Og så kom nissens piger med røde kjoler på:/:
Og det ku nissen li´

Og alle nisser dansed´en rigtig nissedans:/:
Og det ku nissen li´

Så kan "øvningen" begynde. God fornøjelse og ha´det rigtig godt.

Hilsen ib f.

så nu er den hele sang her så må du gerne acceptere dit spørgsmål.

nu kan der ike være mere tilbage vel.
en rigtig god jul hilse den bette

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 21-12-04 11:24

Tak for svaret ib2650.