/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
General protection fault
Fra : egoland
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 15-12-04 18:22

Denne besked får jeg efter at have spillet nogle minutter i UT2003. Har en anden maskine, med samme setup, der kører udmærket med spillet. Nyeste drivere, nyeste directx. Hvad er problemet?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-04 19:00

Er der ikke lidt mere med i fejlmeddelelsen?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 15-12-04 19:03

Jo tedd, der en lang smøre:

UT2003 Build UT2003_Build_[2003-04-07_17.42]

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1662 MHz with 511MB RAM
Video: NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X (6693)

General protection fault!

History: UObject::ProcessEvent <- (HudBCaptureTheFlag CTF-Citadel.HudBCaptureTheFlag, Function Engine.HUD.PostRender) <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Kan du bruge det til noget?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 19:12

Ikke umiddelbart! Fejlen ligger enten i spillet, eller grafikkortet. Hvordan er dine grafikkort indstillinger?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 15-12-04 19:15

De er helt standard: 32 bit, 1024*768, styret ved program.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 19:21

Hmm? Ser ud til at der er mange der har problemer med general protection fejl i UT. Nogle løsninger går på ikke at have programmer kørende i baggrunden, andre siger det er en trådløs logitech mus der laver fejl!
Måske skulle du prøve en ældre grafikkortdriver?

De to systemer du har kørt spillet på er vel heller ikke fuldstændig identiske?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 15-12-04 19:38

Nej, de er ikke helt identiske, men installationerne er nogenlunde den samme. Og jeg har hverken trådløst mus eller keyboard tilsluttet. Måske skal man af-instalere (-sikke et ord-), og så gen-instalere???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 19:47

Ja du kunne da prøve at afinstallere spillet, genstarte og så geninstallere! Skal lige se håndbold her

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-12-04 08:32

Hej Egoland

Nogle MX440 kort har kun 32 mB RAM - andre har 64 MB, så det kunne være at du har et 32 MB kort, og så kan UT ikke køre ordentligt.

Lars

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 16-12-04 10:36

Til Lars:
Dette er altså på 64

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-12-04 16:02

OK - ja men så er det ikke i HW på kortet fejlen skal finde.

Så tror jeg at det er Nvidia driveren som laver bøvlet. Jeg plejede at bruge Nvidia version 48.x fra maj 2003 som den sidste driver til de "gamle" MX kort. Den driver fejlede aldrig i hverken 2000 eller XP, selv om XP meget gerne ville opdatere den.

Lars

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 16-12-04 19:58

Jeg vil give Lars ret ... jeg har prøvet op til flere gange hvor jeg har spillet et spil og derefter går spillet ned som du siger efter få minutter og det er typisk på grund af driveren til det ... så endten kan du prøve og finde en nyer version af driveren eller en ældre ... hvis du ikke har den nyeste version ville jeg mene det var et godt sted og starte ;)

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 17-12-04 13:19

Fandt fejlen: Det var en dårlig ram-blok. Elixir-ram, købt hos compu-mail.dk. De har i øvrigt en elendig service, har jeg lige fundet ud af, da jeg ville bytte den. Var u-almindelig firekantet mht. reklamation. Så hold jer væk, det drejer sig åbenbart kun om at skore kassen.
Microsoft har en udmærket memory-tester: Søg i google under memory test, og det kommer frem som andet eller tredie resultat.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 17-12-04 14:44

Ja den var en af de mere tricky. Normalt dør maskinen under inst. hvis RAM blokken fejler, og der kommer "blue Screen" - men det skete ikke her, og det var ken mens du spillede.

Held og lukke med spilningen fremover

Lars

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 15:07

Well det er egenligt lidt logisk når det er en general protection fault! Bare ikke når man søger på spillet her, så er det alt andet end RAM Men i dette tilfælde passede det dog!

Spørgsmålet er jo besvaret af dig selv, men vil du ikke være venlig at lukke det ved at acceptere et kommentar, da det ellers vil stå ubesvaret for evig tid!

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 18-12-04 20:27

Selv om jeg sel fandt svaret, skal tedd have pointene. Han er vaks til at hjælpe folk i nød her på sitet, så derfor....

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 18-12-04 20:27

Tak for svaret tedd.