/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
hjælp med at rette
Fra : qwedsazxc
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 15-12-04 17:30

jeg har oversat denne danske tekst til fransk er der en der vil rette den for mig.

I aften skal Andre i teatret med sin familie for at se et drama af Eugene Ionesco. det hedder "Rhinoceros". hele familien skifter tøj. Fru. Martin tager en kjole på. Hr. Martin tager en habit og en hvid skjorte på, og Andre tager sine nye grå bukser på. De har travlt og ankommer lige til tiden. familien kommer hjem efter forestillingen. Andre synes, at dramaet er mærkeligt, fordi mænd og kvinder forvandles til næsehorn. Hr. Martin forklarer sin søn dramaets ide.

skulle være fransk

Ce soir Andre la theatre avec son parents aussi que vision le drame par Eugene Ionesco.
L’appelle “Rhinoceros”. Tout la famille se changer. Madame Martin prendre un robe sur. Monsieur martin prendre un habit et une blanc chemise sur. Et Andre prendre son nouveau gris pantalon sur.
Ils a depecher et arrivons juste pour le temps. Famille rentrer après un spectacle. Andre trouver que la drame est bizarre parce que male et female transformer pour la rhinoceros. Monsieur Martin expliquer ses fils drames idée

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-04 19:24

Den første linie er det ligesom du mangler noget i. Jeg skal lige tænke lidt over den.

Madame Martin se revetir de une robe.
Monsieur Martin se revetir de un habit et un chemise blanc.
Et Andre se revetir de le nouveau pantalon gris.
La famille rentrer apres le spectable.
Andre trouver cest un drame bizarre....
Monsieur Martin expliquer le idee de drame pour son fils
Udelad "La" foran næsehorn, for ellers betyder det næsehornet.
Tillægsord sættes altid bag ved navneord på fransk, altså f.eks. grå bukser er pantalon gris.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-12-04 19:26

Upser
der skal ikke være le foran nouveau pantalon gris, i den sætning jeg skrev.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-12-04 19:50

Ce soir Andre aller au theatre avec son famille pour regarder un drame du nom "Rhinocereros" de Eugene Ionesco.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : qwedsazxc

Dato : 15-12-04 20:39

Tak forhjælpen dova

og tak for at du ville sige til mig hvad men skal gøre på fransk