/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha FS-1, alt for mange omdr...
Fra : FragX
Vist : 356 gange
50 point
Dato : 15-12-04 15:46

Nogen der kender grunden til at min Yamaha FS-1 4-gear tager mange omdrejningen i tomgang når den bliver varm?

Her er min opsætning:
40mm cylinder+topstykke
18mm indsugningsplade
16mm kaburator
lovlig udstødning

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 15-12-04 16:05

Har du checket prøvet at skrue lidt ned for luftindtaget op kaburatoren?

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 15-12-04 16:07

Jeg har prøvet det, men det hjælper stort set ikke...

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 15-12-04 16:27

Min gjorde det samme på et tidspunkt. Checket alle dine pakninger? Når den bliver varm udvider det hele sig lidt og kan være skyld i den hived falsk luft ind et sted.

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 15-12-04 16:30

Kan det være pakningen til bundkaret?

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 15-12-04 17:20

Kan det sagtens.. har selv haft lidt problemer på det sidste.. hjalp med nye pakninger (både top og mellempakning) til cylinderen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-04 19:37

Det er selvfølgelig vigtig at luftskruen er indstillet omkring 1 1/2 omg. ud.
Endvidere må gaskablet have lidt frigang, så det kun er tomgangsindstillingsskruen der løfter gasspjældet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 15-12-04 22:15

Det må jeg lige prøve så.

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 20-12-04 21:34

Kan det hele have været fordi, at den har manglet gummiproppen foran på blokken?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-12-04 22:58

Hæ hæ, nej det kan det ikke, godt nok går den ind til karburatoren, men den firkantede gummimembran der går op til luftfilteret, er allerede så utæt som noget kan blive. En FS1 skal faktisk køre lige godt med eller uden luftfilter (Hvis det er rent) Den er næsten ligeglad med om sidedækselet er på eller af.
VH Palle Hansen
NB: Og i tomgang er der da slet ikke noget med luftmodstanden at gøre, der har selv et beskidt luftfiler intet at sige.

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 21-12-04 00:20

Nå okay. Så må jeg lige tage en længere tur en dag, og se hvad den så siger/brøler