/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lukning af swimmingpool
Fra : allanbojesen
Vist : 2039 gange
40 point
Dato : 15-12-04 15:09

Jeg har købt et hus med pool, nu er vinteren jo tæt på og den skal lukkes ned,
er der nogen der kan hjælpe.
den er overdækket
Allan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:02

Overdækket men vel ikke frostfri.
Er selve bassinet bygget rigtigt (siderne lidt skråt ind mod midten forneden så kan den tåle frost) men pumperne og filter vil ikke kunne tåle frost.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-12-04 18:03

Hård beslutning, men du skal tømme poolen .. det tager adskillige timer, men så starter du op på "en frisk" til næste år !
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 19:04

Tømmer du pølen - så lad en "stige" stå til de dyr som falder der ned.

Accepteret svar
Fra : jorren

Modtaget 40 point
Dato : 16-12-04 00:22

Jeg går ud fra det er en udendørs pool, du har.
Du må normalt IKKE tømme den helt, for vandet i poolen skal være modstand mod det jordtryk, der kommer udefra. Jorden udvider sig om vinteren når den bliver meget fugtig, og hvis poolen er tom risikerer du at siderne trykkes ind/revner.
Sådan gør jeg:
1) tømmer vandet ud til ca. 20 cm under skimmerne, så der ikke kommer vand/frost i dem. (sne m.v. får vandstanden til at stige 10-20 cm i løbet af vinteren)
2) skruer dyserne ( der hvor vandet kommer retur til poolen) af og propper dem til. Hvis dine sidder langt nede, er det måske ikke nødvendigt. Men der må ikke være vand i dem, så de fryser/sprænges.
3) holder fingrene fra poolen hele vinteren. Slå ikke isen i stykker, du risikerer at isflager beskadiger dugen.
4) glæder mig til næste sæson

Godkendelse af svar
Fra : allanbojesen

Dato : 20-12-04 12:48

Tak for svaret jorren. Den er overdækket med en buehal med trapez plader.