/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
rasle lyde
Fra : lordlasse
Vist : 772 gange
200 point
Dato : 12-08-02 13:54

Der kommer en del raslelyde fra min scooter (Yamaha slider).
Jeg har skiftet ruller i mion variomatik, da jeg troede at lyden kom herfra, men det var ikke det.
Lyden opstår når jeg gasser op, og når min scooter når op på en hastighed omkring 60 km i timen og derover.
Kan nogel give mig et svar på, hvad fanden dette kan være

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-08-02 16:13

da jeg havde min peogeot speefight, var jeg tit ude for at den raslede fra omkring 55 og op til 100 kmt(så kunne den ikke mere:), Det viste sig at det faktisk var mine skærme, særligt foran, der kom i svingninger, men jeg havde også en del raslen fra motoren en sted, og det var selve boksen der skjuler variomatoren, dette kunne jeg ikke afhjælpe.

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 200 point
Dato : 12-08-02 17:39

Ja se det kan jo være at du har "glemt" en skive da du har samlet varioen, og så "rasler" startkransen, men det kan også være støttefoden der rasler og bagskærmen kan det også være, prøv at få en til at gasse den op når den står på foden og prøv at holde fast i diverse "løse" dele, så som skærme, dæksler, top box og alt andet plastik som sidder rundt på knallerten så skal du nok finde den/de løse ting.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 07:26

Hvilken cylinder kører du med?? Hvis du kører med f.eks. Polini Sport, så
har den det med at skabe nogle vibrationer som får et eller andet til at
rasle (mener det er noget ved startermotoren). Det skal du ikke tage dig af.

Raslelyde kan også skyldes at dine stempelringe er slidte.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"lordlasse" <lordlasse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bk079.4534$ww6.506891@news010.worldonline.dk...
> Der kommer en del raslelyde fra min scooter (Yamaha slider).
> Jeg har skiftet ruller i mion variomatik, da jeg troede at lyden kom
> herfra, men det var ikke det.
> Lyden opstår når jeg gasser op, og når min scooter når op på en
> hastighed omkring 60 km i timen og derover.
> Kan nogel give mig et svar på, hvad fanden dette kan være
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>