/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Private mapper.
Fra : boy150
Vist : 335 gange
10 point
Dato : 15-12-04 13:08

Jeg deler min PC´er med andre.
Af forskellige grunde har jeg min private dokumenter m.m. liggende på D-drevet.
Når jeg forsøger at gøre mappen/mapper private under Egenskaber> Deling er det ikke muligt at markere v i afkrydsningsfeltet ud for "---- vil gøre mappe eller undermappper private----" (feltet er ikke aktivt).
C-drevet, som er systemdrev, er ret fuldt.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 15-12-04 13:16

Hej
Tror problemet ligget i at din harddisk kører fat32 og ikke NTFS. Tjeck i "administrer" (denne computer->højreklik->administrer: disk administration)
fra en commandoprompt skriv følgende
convert d: /fs:ntfs

Da det er en M$ feature vil jeg anbefale at backup'pe det vigtigste inden du går i gang.

Nuberto

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 15-12-04 17:30

Mit system kører NFTS

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 15-12-04 23:49

også d-drevet?
Du kan sagtens køre NTFS på c og fat32 på d.
Og systemet vil opføre sig præcis så hvis det er det der er tilfældet

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 16-12-04 12:12

Både C, D, E- drevene kører filsystemet NTFS