/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
asp til php - hjælp søges
Fra : nimmer
Vist : 276 gange
200 point
Dato : 14-12-04 22:36

Hejsa,

Jeg har 3 små asp-scripts som jeg meget gerne skulle have konverteret til php. Er der ikke en venlig sjæl (eller flere), som kan hjælpe mig?

Jeg poster dem her:

addscore.asp:

<%@language="VBScript"%>
<%
Response.Expires =0

sName=Request.form("Name")
sScore=Request.form("Score")

'Connect to the Database
ConnectionString="DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;SERVER=localhost;" &_
"UID=nimmer;PWD=password;" &_
"DATABASE=bba;"
set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objCon.open(ConnectionString)

'Add a New Score
objCon.EXECUTE("INSERT INTO tblDartsHighScore (player_name, score) VALUES (' " & sName & "', " & sScore & ")")

%>

getscores.asp:

<%@language="VBScript"%>

<%

'Response.Expires=0

'Connect to the Database
ConnectionString="DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;SERVER=localhost;" &_
"UID=nimmer;PWD=password;" &_
"DATABASE=bba;"
set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objCon.open(ConnectionString)

'Select All Highscores
SET objRS = objCon.EXECUTE("SELECT * FROM tblDartsHighScore ORDER BY score ASC")

IF objRS.EOF then ' Return No Scores
sResponse = "Score1=" & SERVER.URLENCODE("1. Nobody n/a Darts") & "&Score2=" & SERVER.URLENCODE("2. Nobody n/a Darts") & "&Score3=" & SERVER.URLENCODE("3. Nobody n/a Darts")
RESPONSE.WRITE sResponse
ELSE
' Return 3 top highest scores
IF NOT objRS.EOF THEN sScore1 = "1. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & " " & objRS.Fields(2) & " Darts"
objRS.MOVENEXT
IF NOT objRS.EOF THEN
sScore2 = "2. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & " " & objRS.Fields(2) & " Darts"
ELSE
sScore2 = "2. Nobody n/a Darts"
END IF

IF NOT objRS.EOF THEN objRS.MOVENEXT

IF NOT objRS.EOF THEN
sScore3 = "3. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & " " & objRS.Fields(2) & " Darts"
ELSE
sScore3 = "3. Nobody n/a Darts"
END IF

IF NOT objRS.EOF THEN objRS.MOVENEXT

IF NOT objRS.EOF THEN
sScore4 = "4. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & " " & objRS.Fields(2) & " Darts"
ELSE
sScore4 = "4. Nobody n/a Darts"
END IF

IF NOT objRS.EOF THEN objRS.MOVENEXT

IF NOT objRS.EOF THEN
sScore5 = "5. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & " " & objRS.Fields(2) & " Darts"
ELSE
sScore5 = "5. Nobody n/a Darts"
END IF

RESPONSE.WRITE "Score1=" & SERVER.URLENCODE(sScore1) & "&Score2=" & SERVER.URLENCODE(sScore2) & "&Score3=" & SERVER.URLENCODE(sScore3) & "&Score4=" & SERVER.URLENCODE(sScore4) & "&Score5=" & SERVER.URLENCODE(sScore5)

END IF

objCon.CLOSE
SET objCon=NOTHING
%>

checkscore.asp:

<%@language="VBScript"%>

<%
Response.Expires =0

'Connect to the Database
ConnectionString="DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;SERVER=localhost;" &_
"UID=nimmer;PWD=password;" &_
"DATABASE=bba;"
set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objCon.open(ConnectionString)

'Select All Highscores
SET objRS = objCon.EXECUTE("SELECT * FROM tblDartsHighScore ORDER BY score ASC")

IF objRS.EOF then
sResponse = "lowestscore=" & SERVER.URLENCODE("2000")
RESPONSE.WRITE sResponse
ELSE
objRS.MOVENEXT
IF objRS.EOF THEN
sResponse = "lowestscore=" & SERVER.URLENCODE("2000")
ELSE

sResponse = "lowestscore=" & SERVER.URLENCODE(objRS.Fields(2))
END IF

Response.WRITE sResponse

END IF

objCon.CLOSE
SET objCon=NOTHING
%>

På forhånd tak

Kim

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 12:33
Kommentar
Fra : nimmer

Dato : 15-12-04 13:12

Hej Molokyle,

Det har jeg prøvet, men kan ikke få min php til at virke, selvom de ser fornuftige ud.

/Kim

Kommentar
Fra : nimmer

Dato : 15-12-04 15:49

Jeg har selv løst det, men ved ikke hvordan jeg lukker spørgsmålet??

Kim

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 15:52

Du vælger : Accepter som svar ..her : >-----------------------------------------------------------------------------------------------------^

..til højre oven over den kommentar, du synes hjalp dig bedst på vej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nimmer

Dato : 15-12-04 17:33

Ja, men det var der ingen kommentarer der gjorde...

Kim

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-04 10:29

Så har du 2 åbenlyse muligheder :

1.) ..at lade spørgsmålet stå åbent til en eller anden kommer med en bedre løsning.
2.) ..at acceptere en tilfældig kommentar, men i din egen svar-kommentar, beskrive/angive løsningen.

..under alle omstændigheder er dine point 'tabt' ...men det er MEGET velanset at lukke et spørgsmål, der er fundet en løsning på, frem for blot at 'glemme' det !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skynet2005

Dato : 02-01-05 10:46

Hej nimmer

hvordan gjore du det ja ASP til PHP