/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Startbesvær ved koldstart
Fra : Baracca
Vist : 1001 gange
100 point
Dato : 14-12-04 15:47

Min VW Golf 1.3 fra 87 med 280.000 på tælleren, som jeg har haft i ca. tre måneder har et problem med koldstart. Når den er varm, eller blot "lun" starter den med det samme og kører fint, men er den blevet kold, skal starteren køre længe før den springer i gang og den går ofte ud. Det er som om jeg lige en gang skal have den godt op i omdrejninger og det første stykke tid har den ikke meget moment. Det er som om jeg skal file den lidt i koblingen, for at den ikk falder for meget i omdrejninger; og det er jo ikke sundt. Efter 1000 meter kører den fint. Det virker til at problemet er værre desto længere bilen har stået og desto koldere det er. Hvad kan det skyldes?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-12-04 17:23

Har du check på hvorledes dens benzin pumpe har det. Den kun være slidt ganske enkelt. Har set at en slidt benzin pumpe ikke slutter ordentlig tæt. Derved løber benzinen langsomt retur til tanken, når motoren stoppes eller så meget så det møder det samme niveau som er i selve benzin tanken. Derved skal motoren virkelig snore længe med starteren før der kommer saft til maskinen. Det der med sløvhed I starten kan også være den der driller, da den givet vis virker beder når den har fået noget massage.

Det er bare et hint, slidt mekanik I benzin pumpen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 14-12-04 17:32

Jeg tror umiddelbart ikke, det er benzinpumpen. Jeg skiftede benzinfilteret for noget tid siden. Der "forsvandt" der jo noget benzin, da det nye (=tomme) filter blev sat i. Da jeg efterfølgende startede den fyldte den fint med det samme.

Kan dette udelukke, at det er benzinpumpen? - Er der andre bud?

Jeg kan tilføje, at jeg ikke ved hvilken stand tændrørene er i og i øvrigt at den ingen olie bruger overhovedet.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-12-04 17:44

Hvis der ikke kommer andre hint, kan du jo få en pumpe her
http://www.thansen.dk/products.asp?c=367694841&n=676796849#xy
men det ved du nok allerede.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-12-04 21:52

rpje er inde på noget sandsynligt med hensyn til at benzinen løber tilbage, hvad der så end er årsag til det. I stedet for bekostning af benzinpumpe og kamp med karburator foreslår jeg en lille kontraventil sat ind tæt mod karburatoren i fødeslangen. Jeg har været inde på det i et indlæg omkring en Nissan der havde de samme problemer. Uregelmæssighederne når den er kommet igang, ligger nok i karburatoren, men der er det klogest at lade erfarne VW folk komme til, det er muligt svømmerens justering skal rettes, en almindelig rensning efter at have kørt i km, 7 gange rundt om jorden, kan den nok også trænge til.
Mogens

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 16-12-04 13:14

hejsa...

Har du overvejet chockeren? det lyder som om at der ikke er nogen virkning af den...

Nu kender jeg ikke lige så meget til Golf'er er selv Ford mand.. men kan da genkende symptomet.

Mit gæt er.. chockeren..

Mvh
Bent