/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
opsætning mellem cisco 677 og Dlink 514
Fra : larsgolsen
Vist : 665 gange
20 point
Dato : 14-12-04 13:30

Jeg forsøger at opsætte en dlink 514 router efter min cisco 677 op mod tiscali internet. 514 skal kun bruges i forbindelse med wireless communication fra bærbar. hvor jeg er interreseret i brugaf filtering af mac addresser og kryptering. d514 skal ikke fungere som router. 677 fungerer optimalt PT. er der nogen som har ideer?
Lars

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 14-12-04 13:35

Kan du ikke logge dig på DI514s webinterface. Skriv 192.168.0.1 i din browser. Der ligger det hele inde. Hvilket netkort har du i den bærbare?

Kommentar
Fra : larsgolsen

Dato : 14-12-04 13:46

jeg kan godt konfigurere 514 via web interface men hvordan?

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 14-12-04 13:59

Jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder. Men jeg mener at det hedder WAN til venstre for at komme ind til filtrering og krypteringsdelen. Så skal du "enable" MAC-filtrering og WEP-kryptering og indtaste hhv. netkortets MAC-adreses og vælge 4 13-ASCII-cifrede krypteringskoder, som også skal indtastes på netkortet.

Kommentar
Fra : larsgolsen

Dato : 14-12-04 14:07

så langt er jeg osse kommet, men hvordan for jeg de to routere til at snakke sammen, 514 skal ikke fungere som router kun som access point

Accepteret svar
Fra : Baracca

Modtaget 30 point
Dato : 14-12-04 14:13

Virker det ikke, hvis du kabler DI514 til ciscoen, som du ellers ville kable en computer... Der er jo så at sige det samme i kablet fra DI514 RJ-45-stik tættest på strømforsyningen, som der vil være i netkablet fra en computer. Ellers er det måske opsætningen af ciscoen du skal kigge på...

Godkendelse af svar
Fra : larsgolsen

Dato : 14-12-04 14:22

Tak for svaret Baracca. jeg forsøger tak