/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kontotjeneste A/S
Fra : nicolehh
Vist : 1397 gange
50 point
Dato : 14-12-04 09:20

Er det reelt, eller en form for fup??

Tør da ikke betale penge hvis det ikke er virkeligt...

Nogen her der kender det??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-12-04 09:48

Det er et af de firmaer der "køber" fakturaer af firmaer der er økonomisk klemte, således at firmaerne så og sige "låner" på de regninger de skriver.

Almindeligvis vurderes samarbejdet med den slags firmaer som krampetrækninger hos firmaer der ikke kan forventes at holde længe pga manglende kapital. Deres inddrivelsesmetoder er normalt halv-hårdhændede.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-12-04 10:22

http://www.aktivkapital.dk/
ja det virker reelt (dog kan jeg ikke finde den afgørelse fra Justitsministeriet som tillader opkøb af gæld mm som de selv skriver på hjemmesiden http://www.aktivkapital.dk/index.asp?site=6&cat=398#a1074)??

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 14-12-04 19:46

3773> jeg tror nu ikke at GE-Capital er økonomisk klemt...??

[citat]
Deres inddrivelsesmetoder er normalt halv-hårdhændede.
[citat/]

- kan jeg så forvente at miste "et ben" hvis jeg ikke betaler???

Det er en restgæld fra GE, som jeg nu har fået tilbudt, at afdrage min gæld rentefrit.

Det er RENTEFRIT der gør at jeg tvivler lidt på virkeligheden i det...??

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 14-12-04 19:47

Hov... Mit citat blev ikke lige så vellykket..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-04 08:48

Jeg kender dem kun fra forretningsverdenen, hvor vi har har en del bøvl og uoverensstemmelser mellem hvad sælger lover og faktureringen (når dette foregår via den slags firmaer). Vi oplever der, at fakturaen kommer før varen, hvis vi så trækker betalingen i henhold til de aftalte betalingsbetingelser, kommer der omgående inkassovarsler osv osv.

..og nej, de kommer ikke og brækker benet på dig, men den aftale du indgår med dem skal du overholde, eller hedder det gebyrer, inkasso og andre trælse ting.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 15-12-04 18:50

Men jeg ser ikke meget andet end at få det betalt, for jeg er RKI-registreret ang. den sag, så mon de kan gøre så meget ved det, hvis jeg ikke overholder betalingen?!

Accepteret svar
Fra : asante

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-05 11:15

kontotjeneste er et firma som opkøber misligholdte lån hos finansieringsselskaber som f.eks. GE kapital. Deres forretning er så at købe den misligholdte gæld så billig som mulig - f.eks. kurs 10 eller mindre - og så få dig til at betale hele det skyldige beløb. Derfor kan de tilbyde dig en rentefri afvikling af din gæld. Deres fortjeneste er så, at de har måske købt din gæld for kr. 2.000 og du har måske skyldt finansieringsselskabet kr. 20.000. Kontotjeneste er altså et inkassofirma.

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 19-01-05 09:06

Tak for svaret asante.

Kommentar
Fra : nhaibau

Dato : 03-04-05 23:13

Men vi skylder ingen penge til Dan Aktiv længere. Hvordan kan kontotjenesten stadig forlange, at vi skal betale en gæld af, som vi reelt har afviklet for mindst 6 år siden? De har sendt os breve i mange år, hvilket driver mig lidt vanvid. Jeg har erfaret, at en opringning ikke hjælper på det.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 04-04-05 08:44

Har du kontaktet Dan Aktiv?? det kunne jo være at de kunne stoppe det..??

Kommentar
Fra : nhaibau

Dato : 04-04-05 10:04

Kontotjenesten har nu besluutet at se nærmere på sagen og vil derefter vende tilbage til mig. tak for det alligevel

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 04-04-05 14:38

Det var da så lidt.