/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Bredbåndsrouter og ADSL2(+)
Fra : Kongelunden
Vist : 303 gange
300 point
Dato : 14-12-04 08:25

Hej,

håber der findes nogen her på forumet som kan hjälpe mig.

Overvejer kraftigt at "investere" i internet til min lejlighed. Skal siges at jeg pt. er bosiddende i Sverige, og derfor har jeg kig på enten en ADSL2 eller ADSL2+ lösning med hhv. 8Mbit eller op til 24 Mbit i telefornstikket.

Derudover overvejer jeg at köbe en såkaldt bredbåndsrouter så at jeg kan sätte op min bärbare arbejds-computer trådlöst til netvärket derhjemme, og skulle vi derudover köbe en stationär computer på et senere tidspunkt kan denne også kobles på (så vidt jeg kan forstå!??). Umiddelbar vil jeg foreträkke en USB lösning til den bärbare, men PCMCIA virker måske bedre - nogen ideer??

Nå men mit egentlige spörgsmål er, hvilken slags bredbåndsrouter skulle jeg så eventuelt välge til disse hastigheder?? Og er det egentligt den mest optimale lösning, eller eksisterer der måske andre??

Hilsen,

Michael

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-12-04 08:40

ADSL2-ADSL2+ er først på trapperne her i dk, og udbyderen du vælger medsender en router der passer til den forbindelse du vælger

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 14-12-04 09:47

Ja jeg er jo godt klar over at ADSL2 og ADSL2+ ikke er tilgängeligt i DK, men nu er jeg jo også bosat i Sverige hvor vi har muligheden for at få disse

Mine spörgsmål drejer sig derfor om ADSL2 og ADSL2+ på det svenske marked, men håber dog at der er nogle danskere som til trods dette ved lidt mere om routers og lignende end undertegnet

Men du skriver at udbyderen medsender en router i DK, medfölger routeren som regel med modemet ??

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-12-04 12:09

Her i dk får du ved install en pakke med modem -router kabler osv,hvordan det foregår i Sverige må der kunne findes oplysninger hos det svenske "TDC" måske "STV"???

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 14-12-04 18:47

Ud fra hvad jeg kan finde frem til så får man oftest et modem med i pakken. Men er dette det samme som en router?

Uanset om det er, så tvivler jeg stärkt på at det ihvertfald er en trådlös router som fölger med installationspakken.

Derfor, hvis man gerne vil have en trådlös router til f.eks. et 8Mbit modem, hvilken hastigheds router skulle man så gå efter? Er D-Link en god router? Har set jule-priser på trådlös bredbåndsrouter fra D-Link (DI-624+ 54 Mbps over 2.4 Ghz båndet). Vil dette väre brugbart? Eller vil det väre for "voldsomt" ???

Aner ikke så meget om dette område ??