/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Så er der nat smalsnak :-)
Fra : molokyle
Vist : 616 gange
115 point
Dato : 14-12-04 01:08

Molokyle er vågen !

...så længe det vare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 01:10

Ditto her

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:13

Hello dova. Hvad er din undskyldning ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 01:15

Jeg er altid vågen på dette tidspunkt.
Så er der så dejligt fredeligt i huset.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:18

Hm... jeg plejer at gå på puden omkring 9-10 stykker og står op ved 6 tiden, men til aften ?

..er bare ikke træt og har NUL planer ..ud over det nødvendigste for i morgen, så sover (måske) længe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:20

Har tit tænkt på dova : Hvad er dit kardinalpunkt/kerne interesser ???

</NYSGERRIG>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:47

Hvorfor undrer det mig ikke STORT, at ingen gider sidde at smalsnakke en mandag nat ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:48

Natten til tirsdag ..det må være

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 01:51

Nå, så var der alligevel ikke helt fred.
Datteren og svigersønnen var lige kommet i tanke om, at de var lækkersultne, så der blev lige lynfabrikeret en kage.
Du ved de her færdigfrosne fiduser man bare skal smide i ovnen

Nå men interesser??
Det er nemmere at sige næsten alting.
Der er jeg nok lidt atypisk i forhold til så mange andre, der fanger nogen enkelte ting som de så fordyber sig i.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:58

Nåeh... jeg spurgte fordi jeg har læst, hvad du har skrevet i din profil (..det skal man sgu ikke lægge for meget i ..indrømmet ) og luret din historik :

Du er jæger ?

Spredhagl !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 09:50

hmmmm Da dova ikke har besvaret ovenstående - går jeg indtil videre udfra at molokyle måske er ramt at de spredhagl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 11:30

Kandu.dk gik ned med et brag i nat kl. 2.01:

Citat
Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/dk/servererror.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.

Hvoraf man kan læse at kandu benytter http://www.microsoft.com/WindowsServer2003/iis/default.mspx
De kunne være kandu teamet skulle læse lidt på :
Citat
Reliability
• Configuring Application Isolation on Windows Server 2003 and IIS 6.0.

Visit the Microsoft TechNet site to learn how to configure application isolation for improved reliability, performance, and security for your Web applications.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-12-04 12:20

Æv... hva hulen køber man i julegave til en dreng på 5år, der siger, at det eneste han ønsker sig - er en levende kænguru?!

De er da meget søde, men ikke lige et kæledyr - jeg tror vil blive nem at have med at gøre her i Århus midtby.

Creamy (nu med julestress)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 12:35

Kids! Kan du ikke bare sige den er hoppet væk med pungen, så nu er der slet ingen julegaver?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 12:39

En ørken springrotte ! De ligner kænguruer; korte forben , lange bagben

Familien springrotter/springmus (Dipopdidae) :

Ørkenspringrotte/Jerboa (Jaculus jaculus)

..men om de kan købes eller er en truet dyreart ? Om det er lette eller svære at holde ?

Aner det ikke, men ved dog de ikke drikker, men får deres væskebehov dækket gennem kosten : Orme, biller, græs osv..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 12:43

Ups... Dipopdidae = Dipodidae

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-12-04 13:04

thi hi..
Jo, det kunne jeg måske nok sige til drengen Tedd, men jeg er ret sikker på, at resten af familien så vil mene, at jeg er en kynisk mor.

Apropos kynisk! - i aftes oplevede jeg en virkelig kynisk far. Det var en samtale mellem far og søn, der ikke var beregnet for mine ører, men som jeg ikke kunne undgå at overhøre.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad der var gået forud, men faderen siger pludselig til drengen (som er ca. 4år)..

'Jeg ved godt, at du tror du er enebarn, men faktisk er det sådan, at jeg har jeg givet 2 børn væk - så måske du skal til at passe lidt på min dreng'

Uhhh, hvor blev jeg vred (indvendig)..og havde virkelig lyst til at belære IDIOTEN om et og andet. Håber ikke, at dregen drømmer om de bortgivne børn og at oplevelsen af faderens uintelligente børneopdragelse giver ham varige men...Sikke en nød

Den der springrotte - ligner den en rotte..med lang tynd hale og bvadrr?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-12-04 13:22

Føj Molo, den der ørkenrotte - no way!

http://www.zoozity.dk/pas_%C3%B8rkenrotte.asp

Desuden har jeg kat, så den vil nok ikke leve ret længe hos os

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 13:29
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-12-04 13:32

lol..og skindet på dens hale kan let ryge af

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-12-04 13:34

molo - Kandu gå ned hver aften ca. kl. 2:00. Tror de laver en datareorganisering på det tidspunkt. Jeg har ihvertfald oplevet det i mange nattetråde. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 13:38

Kandu gik da ikke ned her hos mig, men blev meeeeeget langsomt, som det gør hver nat på det tidspunkt.

Og de sidste kommentarer jeg skrev er forsvundet

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 13:54

Nå¨r her er I.
Den nye computer kører,ret fint endda,skulle jeg hilse og sige.
Mangler kun at installere printer og scanner,hyg jer.
Hilsen
Keldd.
det er jul
og så bliver det rigtig cool.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 14:18

ØV - ingen skandaler - troede jo at dova havde fået ram på moly

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 14:19

MOLO - arghhhhhhhhhhhhhh tastaturforvirring

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 14:20

Keldd. Når den er kommet helt op at støde og alt virker ? Så afleverer du den bare her ved skranke 1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-04 14:21

Keldd > Ja, det er sq herligt at få en ny computer.
Det har jeg også selv fået - for et halvt år siden.

Men jeg tænker stadig på den som "min nye computer"
- nok fordi jeg havde den gamle i 100 år og en sommer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 14:31

MOLO fedtegøj - lol -

Rellom - det var længe - er du virkelig så gammel ?????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 14:32

Tjaeh.. min gamle IBiMmer 300Mz.'er kører nu stadig upåklageligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 14:33

klart - Molo - og du vil overhovedet ikke have en ny vel ?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 14:39

Faktisk savner jeg næsten min om muligt endnu ældre Mitsubizi 166Mz'er for den havde nemlig 128 Mb. RAM i stedet for mine nuværende 32

..men den står da og tikker lystigt : Apha Centauri, Railroad Tycoon og Simcity et sted 'ude i byen'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-04 14:42

Mirit > Øh, nej ... ikke helt.
Det med sommeren var bare noget, jeg fandt på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 15:19

[hør]Ved nærmere eftertanke : Jeg tror jeg tager fejl !!!

Det var vist dén maskine jeg forærede Kandu.dk, så de kunne bruge den som server

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 15:24

ahaaaaaaa Rellom - en sommer for lidt på ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 15:27

argh holder vist inde - mente en sommer for meget på lol - men ok- næsten det samme i den alder osv - bla bla bla

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-04 15:32

Mirit > Det skulle du aldrig have spurgt om, for nu kommer jeg også selv i tvivl.

Øeh... jeg har vist spist for mange kalktabletter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 15:35

LOL@RELLOM.............. = MOLLER ??????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 15:38

kdtirim ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 115 point
Dato : 14-12-04 15:49

Mirit > Ja, MOLLER er go' nok.

Men det er nu ikke mig, men forfatteren Poul Martin Møller, som jeg
skrev speciale om engang imellem for ikke så forfærdelig længe siden.

Så vidt jeg husker, var det lige før udbruddet af den der krig,
der siden er gået over i historien som første-et-eller-andet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 18:07

molo - *GGG* - kan da ikke gøre for at jeg læser baglæns ind i mellem - lol.
elykolom - hmmmmmm

Rellom - det var nu ikke for at snage - men som jeg skrev - af og til ser man pludselig et ord baglæns - lol - det kommer der af og til lidt sjove ting ud af.

Poul Martin Møller er ham med bla "grøn er vårens hæk" ikke ?????????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 18:49

Godt nok lidt voksen ironi det du beskriver Creamy! Ok det er da sjovt at lave pis på børn engang imellem men tror nu osse jeg havde lappet ham en

Sjovt nok har jeg det omvendt med børn (og dyr, og Molo) Jeg kan meget bedre kommunikere med dem end voksne! Men ok jeg lider osse af et Peter Pan syndrom

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 18:56

Hov hov tedd,pas lidt på dit image.
Keldd........................Puteren er helt oppe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 19:02

Jeg blir altid blød når det handler om børn! Der findes ikke dårlige børn, kun dårlige forældre!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 19:19

Creamy, jeg går ud fra, ar du overhørte samtalen mellem far og søn i forbindelse med dit arbejde!
Så er du faktisk nødt til, at hive den far ind til en samtale, for ingen af os er vel i tvivl om, at det kan skade drengen

Måske tænker "Far" ikke over det, men der er da ingen tvivl om at drengen gør!

Så håber du vil/tør gribe ind - det er jo virkelighed, ikke Smalltalk.

Ved godt, det er svært - hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 19:25

Min søn ønskede sig forresten en kær lille kommodo-varan og Mor havde næsten sagt ja, indtil hun gik på nettet og fandt ud af, at de bliver stooore

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-12-04 20:17

Nu var det en samtale jeg overhørte i Netto - og IKKE på mit arbejde.
Det var derfor ligesom ikke passende, at jeg hev faderen ud på lageret til en samtale.
Lad forresten være med at antyde, at jeg er en dårlig pædagog, blot fordi jeg nævnte episoden i en smalltalk tråd..ikk

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 20:25

Og lad være med at være så fintfølende - gode pædagoger kan også godt have brug for at vende ting, med nogen, der er helt upartiske, og som ikke har forudfattede holdninger til far og barn!!!

Og ved ikke, hvad der er passende, men sagde du slet ingenting?????

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 20:34

Jeg hader en del dyr (..og tedd), hvis deres navne begynder med bogstavet 'H' :

Heste, Hunde, Hajer, Hvepse ..og tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 20:50

Hm, elsker heste og hunde - kender kun hajer fra "Dødens Gab" og kan godt undvære hvepse

Men Tedd, han er da OK, somme tider, en af de få natteravne

Hvad med havørne, hvaler, hjorte og hejrer ( altså dem med fiskene!)
De er da Ok

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 21:13

Joeh... Hjorte smager da dejligt

Gamle hejrer og hyæner er der sikkert også nogle stykker af her omkring

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 21:23

Molo - jeg skrev udtrykkeligt om hejrene - AT DET VAR DEM MED FISKENE- Men hyæner spiser vist ikke fisk!!!!

Og alderen, den vil jeg blæse på, min far på 76 har sidste år været på trekking i New Zeeland, så mon ikke det er et spørgsmål om indstilling, mere end om alder

Hvilket jeg selvfølgelig kun skriver af hensyn til dig, men du bliver jo også voksen engang

Er det kun mit Kandu, der kører Meeggeet langsomt lige nu??

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 21:29

TheRipley -> Voksen ? Dét vil jeg ikke håbe : Voksne er børn der er blevet sindsyge !

..ældre bliver jeg

Kandu.dk har sejlet, som en jolle på oprørt hav, siden i nat. Det har gået op og ned , op og ned, op og ned, op og ..

</BØRNEMAGT>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 21:29

Nå nå! En der hader mig og en der synes jeg er OK nogen gange! Jeg er helt rørt!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 21:35

Jeg syns du er en flink fyr tedd selvom andre sir noe annet,ha

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 21:41

Tedd: du er altid OK, men hyggeligst, når du er den eneste, der gider at snakke med mig midt om natten

Og Molo, det kommer jo an på; nogen voksne har stadig gemt et barn indeni, og passer godt på det

Godt det ikke kun er mit Kandu, min PC har drillet siden jeg installerede en ny servicepakke til Windows - og tog jeg backup - nej, det er jo kun alle andre, der behøver det
- hvor dum kan man være - så dum!

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 21:43

Tror sgu jeg drager nordpå!! Har I stadigvæk den rødhårede høje håndboldspillerinde oppe der, holniels! Mums!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 21:46

Jada,fåes i alle farver de,kom du bare

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 21:49

tedd -> Så må JEG altså godt i stedet nakke René, så creamygirl ka' få sin Thomas ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 21:52

Ikke så længe jeg er i Danmark!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 21:54

Sin Thomas molokyle?,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 21:54

..og hvornår var det, du sku' afsted, sa' du ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 21:55

tedd, ja han er da ok hele tiden

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 21:58

tedd, ja han er da ok hele tiden

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 21:59

..hendes Thomas

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 22:01

Tror jeg tar hele bundtet med! Creamy, sønnen, René, Thomas uden paryk!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 22:02

Og støvsugeren!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 22:04

..nej, det hedder da sin ..ik' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 22:05

keld - du glemte dit checkhæfte - !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 22:05

Molo, Uvist af hvilken grund ( ) har jeg fået for vane, at tjekke din profil med jævne mellemrum, du har glemt at skrive Renèe ind

Dova, Tedd er da sød, men nu tager han jo nordpå

Hilsen Ripley

PS holniels: Får du procenter fra "Befolk Norge"?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 22:48

hmmm - er jeg helt alene her ??????????? *GGG*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 22:49

Jeg tror merit har hugget mit chekhæfte.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 22:49

Kim Larsen havde Kranen! Jeg har støvsugeren!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 22:50

Indrøm................eller.
Keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 22:50

Hov hov! Emigrere til Norddanmark? Så er man virkelig i nød!! Undskyld holniels :_D

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 22:51

- stregen skulle ha været her!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 22:53

tankevækkende tankestreg lol

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 22:55

har da ikke noget at indrømme keldd - lol -

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 22:57

Var chekhæftet i dine bukser Keld?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 22:59

merit:
Det er også ligemeget,jeg klarer mig på knækbrød og letmælk.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:01

tedd:
Ja,og nu må jeg gå med røven bar.
Keldd.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-12-04 23:03

Brug nu bare de penge Mirit - han kunne jo bare have husket det

-0g Henrik VIII er ikke så forskellig fra nu, mærkligt nok

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 23:06

- GGG - held med røven bar ??????? troede det var månerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 23:06

held = keldd lolololol

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:07

Ingen gang Ripley,vil hjælpe mig mod at blive udnyttet.
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 23:10

Hej Keldd
Tillykke med din nye computer

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 23:11

keldd - jeg tor ripley vil hjælpe mig med at du bliver udnyttet - haha

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 23:16

Faen Keldd,bruker du chekhefte enda?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 23:22

Nej holniels - ikke mere - det gør JEG

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:24

Dova:
Mange tak,men de andre går og driller.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 23:26

Ja,han burde være glad for slippe af med det jo,gammeldags jo miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 23:32

jooooooooo - gammeldags - men fedt *GGG* - tror jeg skal på juleindkøb imorgen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:33

I er bare sure fordi jeg har en ny computer,
men ikke dova,hun er så sød.
Hilsen
Keldd
det er jul
det er cool

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 23:33

Keldd
Det skal du simpelthen ikke finde dig i.
Der må du sgu en gang for alle vise, at det er dig der har bukserne på (med checkhæftet i lommen)

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 23:36

Dova - beklager men bukserne - øhhhh - ((((((((((((((KELDD)))))))))))))) - du har glemt noget !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:37

Skide være med det rådne chekhæfte dova,jeg har nogen
andre eet eller andet sted.
Hilsen
Keldd.
det er godt det er jul
fuck,hvor bli'r det cool

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 23:40

Hallo Keldd,hva har du et eller andet sted?,bukser???

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:44

merit:
Hæ hæ,det er der da ingen der tror på,De ved da allesammen
at jeg er så pæn og rèel.
Hilsen
Keldd
hallo ,nu er det jul
så bliver det meget meget cool

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:48

Godnat alle,

Keldd

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-04 23:53

Godnat Keldd

Og sov godt

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-12-04 06:15

Ripley

Citat
Så er du faktisk nødt til, at hive den far ind til en samtale, for ingen af os er vel i tvivl om, at det kan skade drengen

Måske tænker "Far" ikke over det, men der er da ingen tvivl om at drengen gør!

Vi kan vel godt blive enige om, at dit forslag med med at vende episoden med én eller flere upartiske, og som ikke har forudfattede holdninger til far og barn!!!
IKKE kan blive med dig..ikk?!

Så dit næste spørgsmål til mig...

Citat
sagde du slet ingenting?????

Er ligesom temmelig overflødig..ikk?!

Tedd
Hvor er det vi skal hen?! - Nordpå siger du; inviter mig hellere Sydpå, så er du sikker på, at jeg siger ja tak

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-12-04 06:17

Eksempelvis 'Down Under'

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-12-04 07:24

Mirit, husk nu at købe en lille gave til Kelld, det er trods alt ham, der betaler indkøbene

Hav en god "snart kun en uge til jul dag" allesammen

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 08:01

Hvordan kan det være I har kunne sidde her og smalsnakke, når jeg var nødt til at gå i seng kl. 22.02 ???

Kunne ikke logge ind og fik denne fejl :

Citat
Active Server Pages error 'ASP 0194'

OnEndPage Failed

/dk/servererror.asp

An error occurred in the OnEndPage method of an external object.

Active Server Pages error 'ASP 0194'

OnEndPage Failed

/dk/spghist.asp

An error occurred in the OnEndPage method of an external object.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 08:05

godmorgen

Ripley - nul og niks - ingen gave til Keld - han kan lade være med at lade sine ting ligge og flyde kan han

Selv god "snart kun en uge til jul dag " ......... pyyyyyyyj trods alle gode intentioner begynder stresset måske alligevel idag - haha.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 08:13

creamygirl -> tedd vil nordpå og kysse Norske håndboldpiger med rødt hår og fregner

..så hvorfor sku' du tage med ? Thomas er vel stadig i Århus og omegn og jeg har næsten lovet at distrahere Renée medens tedd er bortrejst ?

Da min min far hentede mig i børnehaven (hvor man havde opdaget et barn havde 'mystiske' blå mærker) og han blev spurgt : Mortensen, De slår da ikke deres barn ? Svarede han : Slår ? nejda ...jeg sparker !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-12-04 08:14

Mirit: Vi tæller da bare til et par millioner og tager en dyb indånding, så bliver vi ikke stressede

Molo, troede du var taget ud efter Renè da du blev så stille

Vil tage på arbejde

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 08:21

TheRipley -> Nu hænger det sådan sammen, jeg ikke er ude efter Renée. Det er hende der er ude efter mig og min krop. Først måtte jeg bede Thomas om at låse hende inde. Dernæst få hemmeligt nummer, -adresse og ny identitet, samt bede om polititilhold og til slut; måtte jeg sætte filter på min e-mail og få spærret for hendes IP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-12-04 08:24

Selvfølgelig er det sådan det er Molo,
husk jeg tror jo også på julemanden

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 08:32

Go' arbejdslyst TheRipley

I dag kl. 16.30 skal jeg hente mit fine danske designer sofabord i massiv teak, en hysterisk to-armet flex standerlampe fra 30'erne og forskellige vigtige småting jeg har liggende rundt om i byen. Så bli'r det næsten et rigtigt hjem. Nu mangles Billy reolerne fra Ikea bare, så jeg ka' få styr på mine kloge bøger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 08:40

Lyder helt dejligt molo - husk nu juletræet nu du er igang. Hmm holde styr på bøger - jooo - men det er filans så svært at finde dem alligevel - så mine ryger ud snart. Øhhh molo - noget med at du har fået helt nyt hjem ???????

Ripley - orker ikke at tælle til millioner - lol - men visse personer i familien kan i den grad sørge for at man ikke går glip af julestresset - haha - okokok - plejer ikke at blive angrebet særlig hårdt - men man når da lige at snuse til det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 08:54

mritdk -> Jeg var hjemløs i over 5 år før jeg fik min nuværene lille andel i februar. Jeg satte den tip top i stand og flyttede ind i marts. Derefter har det knebet lidt med at få foretaget det sidste lille 'ryk' = ...dovenskab

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 09:14

åh hvor godt - forsinket tillykke herfra

og så lige et surt opstød - alle går og siger at ingen er hjemløse i dk - hvor fa--- har de den opfattelse fra ??????? - det kunne jeg egentlig råbe meget højt om lige nu og her - men mon nogen hører det ??????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 09:37

miritdk -> Det er da kun de velbjergede der siger sådan ? Præcis som den samlede arbejdsstyrke siger: Man ka' sgu da altid finde et job ..og som Marie Antoniette sagde om de sultne Parisere, der ikke havde brød : Hvorfor spiser de så ikke bare kager ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 09:43

hmmmmm næææ molo - det er ikke kun de velbjergede der siger sådan - iflg min erfaring. Men ok - der er lidt om snakken
Fatter overhovedet ikke at det kan lade sig gøre og et er jo ikke ligefrem noget nyt !

ps... der var engang muligheder for mange at få mad og husly osv - men den mulighed er stort set udelukket nu - krummerne bliver ski smidt ud så ingen kan få fat i dem tilmed - det er sygt sygt sygt - grrrrrrrrr !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-12-04 09:49

Hej Molo
Jeg har også prøvet at være hjemløs i et år, dernæst 10 år i et meget lille usselt hummer med fællesbad og køkken, det er sgu en trist oplevelse, at ha af at der ikke er plads og hjerterum til een. Nu har jeg mit eget, stadig småt men godt. Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes der er kommet flere hjemløse end der har været før på det seneste!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 10:00

I juni 98 skønnedes det der var mellem 6000 og 11.000 hjemløse på landsplan : http://home7.inet.tele.dk/erikjapp/info/hjemloes.htm

Det reelle tal blev sat til 5.000-6.000 ..i dag passer de 11.000 sikkert meget godt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 10:06

hmmmm - jeg tror på det er mere - man baserer jo faktisk skønnet på storbyerne.

MOLO........ dit link - forpligtigelse til at sørge for at enlige og familier får et sted at bo - blaaaaaaaaaaaah - den giver jeg ikke meget for - ikke når det drejer sig om en enlig ikke forsørger !!! (der er selvfølgelig undtagelser).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 10:13

Det svar jeg har fået, når jeg har spugt indtil reglerne i socialforvaltningen :

En borger der ikke har andre alvorlige sociale problemer udover mangel på fast bopæl, har komunen ikke anviselsespligt til almennyttigt bolig overfor. Kommunen er ikke en boliganvisning. Borgeren henvises til at skrive sig op i div. boligforeninger : KAB, Vibo osv..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 10:15

Alvorlige sociale problemer er f.eks. alkoholisme og narkomani. Hvis dette er tilfældet skal borgeren behandles for sit misbrug før der kan henvises bolig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 10:17

Den gruppe kommunen så kan henvise bolig til, bliver da forsvindende lille !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 10:21

molo - meget sigende - og så er det ligesom at man forstår at mange får netop de problemer EFTER !!!!!!! (det er jo netop her den lille gruppe forvandler sig til "usynlig" - eller "dårligt islæt i gadebilledet" )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 10:29

En anden ting :

Når jeg spørger den 'almindelige' borger, hvordan en hjemløs ser ud og er som person ? Får jeg ofte et svar alá :

40-50 år, uden familie, usoigneret med lige så usoigneret gadekryds, barne- eller indkøbsvogn fuld af skrammel, laset og beskidt, dårlige tænder, storforbruger af alkohol, ryger hash og er sikkert også narkoman, uden uddannelse og sidst men ikke mindst : Har jo SELV valgt at leve sådan !!!

...hvilken planet kommer disse mennesker og 'almindelige' borgere fra ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 10:33

Selv den mest usle og lasede narkobums har drømme som alle os andre : Tag over hovedet, tøj på kroppen, mad i munden, en familie og gode venner man holder af.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-04 10:58

molo - den profil kender jeg til -jeg er ved at brække mig over den - BVADR - og orker ikke at spekulere over hvor disse "almindelige " borgere kommer fra. (opstået af sølet ?????????)
"Har SELV valgt at leve sådan" - hmmm til tider er der måske noget om snakken - bare ikke i al evighed vel ??? Nogen mister jo alt og går skævt af "systemet" - som netop burde være til hjælp og ikke modsat !
KLART... ALLE ønsker tag over hovedet - tøj på kroppen - mad i munden - familie og venner at holde af osv.
Gid ALLE så også ville ønske det for ALLE !!!!!!!!!!!! ( og gøre noget ved det efter evne)
Kom til at tænke på at her for nogen år siden fandt vi ud af, at nogle bagere i området her satte det u-solgte brød udenfor til afhentning - ok- det kunne vi så sørge for at kom ud til nogen der havde brug for det - efter få gange blev der hældt petroleum i sækkene !!!!!!!!!!!! En forespørgsel om at det kunne blive afhentet - bla til en bestemt organisation der virkelig forsøger at gøre godt blev afvist med at det var tabt profit og dermed slut. WHAT ??????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 13:14

Nå, men dette kan næppe kaldes, hverken nat eller smalsnak, så jeg lukker lige, når jeg har fundet den retfærdige modtager af de mange fine point

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 13:19

[tilykke] Rellom. Det er også alt for længe siden, vi for alvor har hørt fra dig

Velkommen tilbage til smalsnak

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 13:21

...det sku' ha' været

</MOLOKYLE>