/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brændte mandler
Fra : alimak
Vist : 2677 gange
100 point
Dato : 14-12-04 00:13

Er der nogen der har en god opskrift på brænte mandler? Gerne med sjokolade.
alimak

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-04 00:58

Du kan ikke få et godt resultat ved at blande chokolade i, for det vil blive svedent, og chokoladen vil forhindre at sukkermassen bliver hård og blank.

Men du får en opskrift med vanille.

200 g sukker
250 g usmuttede mandler
1/2 dl vand
1 tsk vanillesukker.

sukker vand vanille koges sammen , derefter kommes mandlerne i og der røres indtil sukkeret krystalliserer.
Mandlerne hældes op på bagepapir og skilles ad.

mvh dova

Kommentar
Fra : legind

Dato : 14-12-04 09:09

kan man ikke dyppe dem i chokolade bag efter

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-12-04 09:34

Hejsa

Her er en masse forskellige opskrifter på brændte mandler

http://shor.ter.dk/848072703

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 16-12-04 16:41

Her er vores familieopskrift:

250 gr. sukker
200 gr brun farin
2 vanillie stænger (altså indholdet)
1 tsk revet appelsinskal
1 dl vand

Indgredienserne blandes og varmes op, under staadig omrøring, til det er grødagtig. Mandlerne tilsættes og vendes i massen. Herefter lægges mandlerne på bagepapir til afkøling, mens de "motioneres" så de ikke klistrer sammen.

De brændte mandler kan dyppes (helt eller halvt) i chokolade der evt. er tilsat lidt reven appelsinskal.

Fortæres med nydelse - de feder!

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 18-12-04 16:18

Tak for svaret dova.Du svarede først.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-04 16:42

Selv tak

mvh dova