/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Udskrivning af dato på foto?
Fra : Jorgen_ros
Vist : 943 gange
100 point
Dato : 14-12-04 00:05

Jeg har et Nikon Coolpix og medfølgende software:NikonWiev og FotoStation Easy.
Problemet er, at jeg meget gerne vil have optagelsesdatoen vist automatisk på de billeder jeg printer ud. Jeg kan sagtens finde alle kamerainformationerne under egenskaber for det enkelte billede, men jeg kan bare ikke få det printet ud.

Er der nogen der kender et freeware program, der har denne mulighed

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-12-04 09:31

Jeg kender ikke coolpix specielt,men på dem jeg kender er datoen en funktion man slår til/fra på cameraet.
Men ellers er der en support her ?
http://kortlink.dk/europe-nikon/fxs

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-04 09:40

Hej Jorgen_ros
Jeg har et Canon D60 og det medfølgende program jeg har, fungerer nøjagtigt ligesom dit. Hvis jeg skal bruge de data fra billedet - så markerer jeg teksten i egenskaber, kopierer denne og sætter den ind i Notepad og herfra printer den ud.
Det er en lille omvej, men dog aldeles brugbar, idet alle detaljer om billedet kan aflæses på denne måde.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-04 17:17

Jeg tror nok at dette program kan styre tekst fra billedfil.
http://www.photorecord.com/v1/legal.html

Godkendelse af svar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 15-12-04 01:06

Tak for svaret emesen.
Jeg havde nu håbet på bedre.

Olepost - selvfølgelig har jeg været på Nikons supportside, inden jeg stillede spørgsmålet. Jeg har jo deres software.

Bentjuul- Hvis du har et Cannon og medfølgende software har du vel også programmet ZoomBrowser EX. <Gå ind i menupunktet <File> vælg Preferences..., derefter fanebladet Printing og her kan du sætte flueben ved følgende muligheder: File name, Date, Date and Time, Title og Comments.

Når det nu bliver dig Emmesen er det ikke fordi dit link kan bruges. Men fordi det fik mig til at tænke på Canon og en gammel CD jeg havde liggende fra et kamera der ikke blev brugt mere. På CD'en lå nemlig det progam, som kan det jeg skev til bentjuul

Men tak alligevel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-12-04 01:37

Hej Jorgen_ros

Det er rigtigt, men det jeg troede du mente det var de kommentar der er til hvordan tid, blænde, zoom, optik m.m. havde været på det aktuelle billede og det kan jeg ikke uden at kopiere det fra ZoomBrowser. Men ellers tak for oplysningen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 08:27

..........................altså hjælp til selvhjælp.

Kommentar
Fra : rieshe

Dato : 19-10-06 21:03

Hej alle. Godtnok er mit kamera indsendt for rep. i øjeblikket , det svinger for meget i farverne, men i kommentarerne i det foregående skulde jeg måske kikke noget mere i softwaren og se om muligheden er der med at få dato på på fosiden af optagelserne, jeg læser med interresse de svar og kommentarer i det foregående også selv om de er af ældre dato men jo fra samme tid da mit camera nyt. Så i alt en givende søgemåde. Jeg prøver om det kan lade sig gøre når cameraet er tilbage fra rep.
Der er forøvrigt mange gode tips i Kandu.dk
hisen rieshe.