/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ECS Motherboard og SB-Live - PROBZ
Fra : kittiekat
Vist : 448 gange
40 point
Dato : 12-08-02 00:08

Mit udstyr:
ECS- K7S5A
1200 Duron, 256 mb ram.
Soundblaster Live
Operativsystem XP
Når jeg forsøger at installere lydkortet får jeg meddelelsen : "der er fejl i data´ene.
Jeg har forsøgt med nyeste driver fra creative samt at flytte lydkortet til et andet PCI-slot.
Fejlmeddelelsen er den samme og jeg får ingen lyd.
Jeg har koblet både onboard midi og AC97 lyd på bundkortet fra.

VH Dennis

Kommentar
Fra : camain

Dato : 23-09-02 08:21

Har du prøvet med den originale drivercd til lydkortet?? Samme fejl??
Har du testet lydkortet i en anden maskine??
Finder Windows dit lydkort og beder om drivere til det, eller skal du manuelt "fortælle" at lydkortet er der??

Venligst

Jesper B.

Kommentar
Fra : peetabix

Dato : 12-11-02 10:41

Hej Dennis,

Fik du fejlen når du installere XP's SB Live drivers eller drivers fra SB Live cd'en?
Og igen check at du har "Disabled" onboard lyd.
Har du andre kort'er in din computer? e.g. Netkort.

heh, undskylde med min dansk er ikke perfect, jeg kommer fra England ;).

--Pete

Kommentar
Fra : badassjuncker

Dato : 22-01-03 01:22

Har kortet være installeret før på computeren?
Der er nemlig sådan med meget creative software at hvis man har en IKKE creative driver installeret eller noget andet tidligere data fra dem samme installation, giver den fejl under installationen af AudioHQ og lign.
Hvis det er det der er dit problem skal du først afinstallere driverne, UDEN AT GENSTARTE, så fjerne alle mapper der har noget med Creative SB at gøre (HUSK også dine temp mapper...MEGET VIGTIGT)
Derefter skal du gå i Regedit og søge på "audiohq" og "creative soundblaster" eller hvad du ellers kan finde... ALT det skal slettes.
Så genstarter du og så burde det virke.