/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bredbånd ikke acceptere win98
Fra : HansJensen41
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 13-12-04 21:37

Dether spørgsmål finder jeg selv meget interessant.
Vi har fået bredbånd i ejendommen. Jeg har xppro mso2k og absolut ingen problemer.
Men det har en anden, der kører win98. Han kan slet ikke bruge bredbåndet, og det kan jeg overhovedet ikke forstå. Så købte han i dyre domme xphome, der ikke vil lægges ind pga en eller anden sprogkonflikt med win98. Har I hørt så galt?
Jeg aner ikke, hvor mange point jeg har, så jeg sætter det kun til 100.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 13-12-04 21:41

Han skal i 98 internetguiden lige vælge internet gennem lokalnet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-12-04 21:43

Hejsa
Hvad med at slette hardisken og lave en nyinstallation?
Min WIN 98 kan godt køre bredbånd.. så det er ikke det der er problemet.
Der må være noget andet galt.
PCen får da en ip adresse ik?
vælg en dos prompt og skriv IPCONFIG
så får du en side der viser hvilken adresse maskinen har.
xxx.xxx.xxx.xxx
Hvis den får en adresse er du godt på vej
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-04 21:45

Og det med sprogkonflikt.
98 Engelsk kan ikke opgraderes med en Dansk XPhome
98 Dansk kan ikke opgraderes med en Engelsk XPhome
Windows 98 kan godt komme på nettet via ejendommens bredbånd.
Men spørgsmålet kan være om netkortet er indstalleret korrekt med drivere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 21:50

Windows/Family Logon, NETBUI (Klientprogram til Microsoft netværk)-, Netværkskort-, samt TCP/IP driverne skal være indlæst :

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Netværk

Internetforbindelsen gennem LAN :

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Internetindstillinger ..vælg fanen; Forbindelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-12-04 22:10

Molo hvad filen skal man bruge netnuie til, det er jo en LAN protokol og det er netop ikke Family logon der skal bruges, men det du har i parantes.
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_57608

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-12-04 22:11

netnuie=netbuie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-04 16:20

= netbeui kan det også hedde.
Men adgangen til internettet kan bare forgå gennem LAN i internetguiden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-12-04 16:37

Stave kan jeg godt nok ikke. Du har ret Eyvind, men netbeui anvendes kun hvis man vil lave deling af filer og mapper. Internetopkoblingen skal ske via TCP/IP protokollen også selv om man anvender LAN til at koble på forbindelsen. Det er et spørgsmål om IP adresser og netbeui er bare en simpel og meget usikker protokol til internt brug. Hvis man vil koble op på både WAN og LAN bør man anvende IPX/SPX /(NW LINK Netbios), der er meget mere sikker og gør det muligt, at koble netbios over TCP/IP fra der er en svaghed i opkoblingen.
På Win 98 kobles netbios over TCP/IP automatisk fra når man tilkobler netbios på IPX/SPX.

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 28-06-05 09:47

Kors, hvor I råber!! Tak for svaret emesen. Den pågældende er så meget amatør, at det er alle andre, der er dumme, ikke ham, der ikke kan hitte ud af det. Jeg har for længst opgivet at assistere ham - og havde da ganske glemt at denne tråd stod åben.