/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netradio til pc
Fra : HansJensen41
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 13-12-04 21:30

xppro, mso2k:
Hvis jeg ved, der kommer noget lækker musik på fx. DR klassisk, kan jeg så downloade til min pc?
Og hvis ja: hvordan så?

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 110 point
Dato : 13-12-04 22:08

Så skal du have en "ripper" der kan rippe "streaming sound". Prøv at kigge på Http://www.download.com :)

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 13-12-04 23:25

Hej Misteryman
Jeg bruger AudioJack men har endnu kun benydtet de medfølgende stationer.
Her er the features:
- Playback and record of internet radios in MP3 and OGG format
- Records internet radio shows
- Seperates the received stream into individual songs automatically
- Names the individual songs automatically using the stream information
- Online update possibility of the radio station list
- Manage your favorite radio stations
- Allows parallel recording of multiple web radios
- Belated recording of the currently playing song
- Automatic reconnect after a radio connection loss
- Comes with a broad selection of internet radios
MVH Per

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-12-04 23:38

Hej Hans

Har Soundblaster Audigy, og et af de software som følger med er netop "what-you-hear-is-what-you-get = optage direkte fra nettet, og den kan optage i WAV, MP3, RMJ,WMA formater, i op til 192 Kbit streaming = superkvalitet.

Den kan bl.a. "læres" at hvis der kommer stemmer skal den stoppe og hvis de stopper skal den optage. Har taget en ganske god del af den musik vi hører herhjemme på den måde.

Lars

P.s. søg på google.dk efter drivere/software til audigy så vil du få fat på dem

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-12-04 23:51
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-12-04 23:54
Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 28-06-05 09:48

Tak for svaret Misteryman.