/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Edda digtene
Fra : sabelfisk
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 13-12-04 21:18

Jeg er i gang med at skrive min 3.g's opgave. Jeg har brug for en del af et af Edda digtene, det skal være den historie der hedder "Thors rejse til Udgårdsloke" (IKKE thors brudefærd). Jeg mener at den er i det der hedder den nyerer Edda eller Snorres Edda. Hvor kan jeg finde digtene på nettet? Jeg vil være meget taknemmelig for alt hjælp.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 21:30
Accepteret svar
Fra : hbirk

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-04 09:39

Du skal nok på biblioteket for at finde digtene. Men nederst på denne side:

http://www.vejenkunstmuseum.dk/Dansk/samlingen/nhj/skulpturer/thor.htm

..... kan du læse om indholdet i digtet, hvis det kan hjælpe.

m.v.h.

Godkendelse af svar
Fra : sabelfisk

Dato : 10-12-05 00:47

Tak for svaret hbirk.