/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Autorun og videomenu
Fra : Sandvad
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 13-12-04 19:54

Jeg skal ha' lavet en cd rom, med nogle små film, som skal vises i ligesom en menu, og menuen der viser de små film, skal startes op automatisk.
Jeg har forsøgt mig i MYDVD, men jeg kan ikke få det til at starte op automatisk, og der er ingen af de små film der kan vises, det virker kun delvis på min DVDer, og det var jo ikke meningen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-04 21:13

Start Sonic MyDVD stå i fanen DVD-Video og vælg create or modify a DVD-Video project.
Nu kan du hente filmklip (get movies) og indsætte en menu.
På min 450 mhz er den meget langsom.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-04 21:43

Skal denne menu være en HTML side, hvor du vælger den film du vil se?

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 14-12-04 13:29

Severino
Jeg ved ikke helt hvad du mener med HTML.
Prøv at se svaret fra Emesen, han har fat i den rigtige ende, jeg har godt nok ikke haft tid til at afprøve det, som han giver som forslag.og jeg håber det han beskriver der kan afspilles på en alm PC.

Emesen
Som du måske har læst, så har jeg ikke afprøvet dit forslag, men det passer jo nok når du nu har skrevet det.
Men hvad hedder den fil der skal startes automatisk op ved hjælp af autorun, og som derved viser munuen, så man her kan vælge sin film.
Hej

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-04 16:29

Jeg har programmet som fulgte med min brænder.
Da programmet er på min gamle comp med 450 mhz har jeg ikke færdigafprøvet mit eget forslag.
Derfor kan jeg ikke fortælle hvad den fil hedder.
Det eneste jeg har lavet er en videomail med programmet, fra en camerafil (AVI)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-04 16:41

Det som jeg mente var, at du kan få en autorun funktion til at starte en html side på en cd-rom, som indholder menuen over dine filmsekvenser, hvor du så kan klikke på menuen og starte den valgte film.

En sådan autorun kan findes på en del blad CD'er, der brugte pressentationen af CD'en i html format.

Det behøver jo ikke at være noget indviklet for at virke. - Jeg har en sådan fil liggende i mit filearkiv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-04 16:46

Filen autorun.inf indholder:
Kode
[autorun]
open=winrun.exe index.htm

Så mangler der bare en lille EXE-fil "winrun.exe" på 19 kB, så starter cd'rommen op med index filen

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 15-12-04 13:59

Til Emesen
Jeg har brugt programmet til at lave en DVD med, og der kører det meget fint og er ret nemt at finde ud af, problemet er at det jeg skal lave her, det skal køre fra en computer, og alså ikke fra et DVD drev, men et alm CD drev,og her kommer det så ind i billedet, at

Severino
Har sat noget spændende op, som jeg lige skal ha afprøvet, og SEVERINO det er sådan i din forklaring at jeg skal ha' det til at køre, og så vil det sige at det menu program man laver denne menu i, skal kunne gemme det i html format.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:10

Ja og så skal det jo laves via fanen Video CD...........create or modify a Video CD
hvor du kan sætte forskellige ting ind bl.a. forslaget fra Severino

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-04 16:46

Yeps Sandvad, det hele styres som lokale hjemmesider fra CD'en, og hvis du smider en mailadress, så sender jeg gerne begge filer til dig, eller du kan skrive til mig på "infomail[hundehømhøm]pc.dk"

NB! Hundehømhøm er @

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-04 16:49

Du kan forøvigt bruge disse filer i forskellige sammenhæng, når du laver selvstartende CD'er.
Hvis du udskifter index.htm med et filenavn ex: start.exe, så kan den starte et program direkte op!

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 15-12-04 23:16

Hej Emesen
Jeg kan lave en masse der afspilles på min DVD maskine, men det skulle være fra en CD rom, nu har jeg rodet så meget med det, at jeg føler mit hoved også er rodet.

Hej Severino
Mine evner rækker vist ikke i det spil her, for jeg skal jo ha' lavet den menu og som så skal gemmes som en html fil, nu har jeg så rodet med forskellige programmer, men lige lidt hjælper det.

Min mail adresse er ja@sandvad-studio.dk

Hej

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-04 23:21

Nu er det ikke det sværeste problem du står over for, med at lave en menu i HTML. - Du kan gratis hente Stones Webwriter og lave den med. Det er et godt Dansk program http://www.webwriter.dk/
Så jeg sender lige de to små filer, så du kan gemme dem, og lege lidt med dem.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 23:30

Det er ellers en flot hjemmeside du har Sandvad.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-04 23:36

Så jens, så er den sendt, og jeg har set lidt på din hjemmeside!

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 16-12-04 21:43

Til Emesen
I to gutter har dog været ret gode til at hjælpe mig for at jeg kunne nå mit mål, men jeg må opgive, og søge hjælp ude i byen, for som det fremgår af min hjemmeside arbejder jeg ikke i HTML, men i video.
Så jeg vil godt afslutte det her, og så bliver det jo svært, for i har jo gjort et ret stort stykke arbejde begge to, men jeg bliver nok nødt til at lade sejren gå til severino, da' han flere gange har ramt plet, dog uden at jeg har kunnet få noget ud af det.

Lev vel.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad

Dato : 16-12-04 21:46

Tak for svaret severino.
Du har lagt en del i det her,men desværre så får jeg intet ud af det, mine evner rækker ikke så langt, så jeg må ud i byen og finde hjælp.
de filer som du ville sende, har jeg ikke modtaget.

Lev vel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 21:54

Held og lykke med dine videooptagelser.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-04 16:05

Jamen dog, du skal da ikke opgive så let, Sandvad!
Jeg vil da gerne lege lidt med sagen, så hvis du sender en film til mig, så skal jeg da gerne eksperimentere list med sagen.
1) Er alle film i samme format? (mpeg, avi eller lignende?)
2) Hvor mange film er der tale om?
3) Hvilken menuer skal du kunne se (filmtitler)

Skrive til mig på "infomail[hundehømhøm]pc.dk" - NB! Hundehømhøm er @