/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Foto/illustration til en opgaves forside~
Fra : Axelise
Vist : 338 gange
200 point
Dato : 13-12-04 15:16

Jeg er ved at færdiggøre en opgave om anderledeshed (dvs. alle marginalgrupper, der skiller sig ud fra den vedtagne norm) set i en socialkonstruktionistisk forståelse.
Jeg overvejer at bruge et foto eller en tegning som illustration til opgavens forside, og mit spørgsmål er så:
Hvor finder man et udvalg af tegninger eller fotos på nettet, som det er tilladt at bruge? Det er ikke skrigende nødvendigt for mig at finde en forside til opgaven; det er kun hvis jeg snubler over en illustration, der er så god, at jeg synes den kan bruges i forhold til opgavens indhold.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-12-04 15:25

Her er en masse gratis billeder, forudsat det er til non kommercielle formål
http://www.freeimages.co.uk/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-12-04 15:31

Det kan da være svært at komme med gode forslag. Vi ved jo ikke hvilken grupper du fokuserer på: Narkomaner, Folk på SU, Arbejdsløse, enlige mødre, førtidspensionister, ældre, kørestolsbrugere, åndeligt retarderede, eller andre. Muskelsvindsfondens hjemmeside, har sikkert nogle gode billeder, ældresagens hjemmeside, har vel noget andet, ud og kig, brug fantasien!

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-12-04 16:55

ja vi mangler lige hvilke grupper du skriver om eller hvilken udd. så gør det lidt nemmer

ole

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-12-04 17:12

Jeg skriver ikke om nogen bestemt gruppe, men om de såkaldt "anderledes" som begreb. Det vil sige alle dem, der betragtes som værende i marginalgrupper.
Min pointe i opgaven er, at det anderledes ser anderledes ud, hvis man evner at tænke anderledes om det; hvert menneskes oplevelse af hvad der er "virkelighed" vil altid afhænge af, fra hvilken position og med hvilke øjne de ser.
Jeg søger sådan set ikke et bud på, hvad der kunne være en god forside til min opgave, for det er nok kun mig selv, der kan bedømme det, når nu I andre ikke har læst den. Blot ønsker jeg gode idéer til hvor på nettet, jeg kan søge billedmateriale. Det vil sige et link i stil med det, Better_Performance har givet.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-12-04 17:20

du kan jo også kigge lidt på www.fotokritik.dk men husk at spørge fotografen først

hurtigt billede eks. http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=111426

folk er søde hvis man spørge pænt

ole f m

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-12-04 18:25

Jeg synes ikke du skal have et link! Nej let -- Jeg mener fat totoaparatet, hen i varmestuen, find den type du synes, måske der er flere der illustrere det du prøver at sige

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-12-04 20:11

Jamen jeg søger ikke et menneske-portræt. Måske snarere en illustrerende tegning, - men jeg kan først se, om det er noget der duer, når jeg ser det. Hvis jeg havde en idé om et bestemt motiv, ville det - som du siger valde - være helt oplagt at tage nogle fotografier selv.
Findes der ikke et sted på nettet, hvor man kan finde stregtegninger?

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 200 point
Dato : 13-12-04 21:41

www.billed-digte.dk/TegningerOversigt.htm

Når taster søgeordet tegninger på din søgelinie så kommer der masser af links til tegnere og deres tegninger, hvis det er det du vil have. man kan også finde meget på bibliotekernes hjemmesider

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 14-12-04 10:05

Tak for svaret valde.. Jeg tror jeg lukker tråden her, selvom jeg ikke har fået, hvad jeg søgte. Opgaven skal aflevers fredag, så jeg må gå andre veje. Men du skal have tak for din indsats, - du får points for at have leveret flest svar!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-12-04 10:47

Ja ok! tak for pointene. Jeg håber du finder en god ide.
Mvh. Valde