/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
juleleg/pakkeleg
Fra : ladies
Vist : 1538 gange
100 point
Dato : 13-12-04 13:54

er der nogle der har nogle sjove lege til juleaften pakkeleg og andre vi er i alderen 12-15-18-28-43-53

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 13:58
Kommentar
Fra : 1hurra

Dato : 13-12-04 14:51

Hvis man har god til, kan man gemme gaverne både inde og ude og så tegne et skattekort, til dem på 12-15 år

Til de lidt ældre er der jo altid at rafle om gaver.

Men knude-legen er min ynglings og den er for alle.
Man tager et reb/snor/julebånd og binder en masse knuder og sløfer. Man begynder med at slå med en terning hvergang men slå en toer få man snoren med knuder og må begynde at løsene den op, indtil den næste slå en toer, den der sidder med snoren til sidst og løser den sidste knude op har vundet en pakke.

Man kan også bruge pakkerne som gaver til bingo

vh
1hurra

Kommentar
Fra : Whiny

Dato : 13-12-04 16:07

Der er også en anden med terninger. Man har et raflebæger med en terning. (man kan evt. tage to eller flere, hvis det går for langsomt). Man sidder rundt om et bord, hvor alle pakkerne er lagt på midten i en lang række. Når man slår en sekser, må man tage en gave. Ikke nødvendigvis fra midten, man må også "hugge" fra de andre. Et minutur er sat til fx. 2, 3 eller 4 min. Indtil det ringer, må man hugge gaver fra de andre. Men når minuturet først har ringet, må man beholde de(n) gave(r), man har fået. Derefter starter en ny omgang. Det skal være den samme, der styrer uret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 16:22

pakkelege er blevet meget populære men der er så også den "sunde" udgave hvor man alt efter hvor man bor - gemmer gaver rundt omkring - bla hos naboer der er med på spøgen osv - eller i haver og hvad ved jeg - man trækker så en seddel og alle skal ud på en gå tur - ganske dejligt sådan efter julemad

Accepteret svar
Fra : Carg

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-04 16:53

I vores familie gør vi det, at vi pakker pakkerne helt ekstremt godt ind med adskillige lag papir og en masse tape.

Så slår men med terningen rundt om bordet og den første der får en sekser snupper en gave og går febrilsk i gang med at prøve på at få den op ved hjælp af kniv og gaffel (almindeligt bordstel...ikke noget med steakknive ). Samtidig går terningen rundt om bordet i tornadofart!

Den person der fik pakken må blive ved indtil han enten har fået hul i pakken og kan råbe op hvad det er der er inden i (i dette tilfælde vinder man pakken), eller der er en anden der får en sekser inden han får den op...den nye heldige indehaver af en sekser snupper pakken fra den forrige og begynder selv med bestikket.

Ja og sådan bliver det ved indtil der ikke er flere pakker. Det er hyleskægt og vildt svært...især hvis man har fået et par julesnaps indenbords.

Vigtigt: Man må under ingen omstændigheder bruge hænder, tænder eller hvad man ellers kan finde på der ikke er bestik!

Advarsel: Det siger næsten sig selv...men ingen skrøbelige pakker der kan gå i stykker! - Og det skal også lige siges at det tager utrolig lang tid.

Carg

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:56

Tak for svaret Carg.