/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Forkølet rensdyr ?
Fra : cgad
Vist : 1035 gange
200 point
Dato : 13-12-04 09:22

Hej - jeg har brug for hjælp !
mit førerrensdyr har pludselig fået snue (tror jeg) det viser sig ved, at næsen er blevet utrolig vibrerende og meget rødlig, som efter en masse pudsen, og samtlige rensdyr løber efter næsen, hvilket vist er meget almindeligt ? (ellers løb de vel baglæns ?) men løbende næser, og røde tude er ikke spøg, lige her før højsæsonen i arbejdet.

Jeg håber nogen her kan komme med gode råd ? - og venligst - det haster, for jeg har meget at nå lige for tiden. udover point for svaret, kunne du prøve at skrive særlige ønsker du har, så skal jeg se hvad jeg kan gøre..

masser af hilsener fra Juhl. E. Nissen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 09:40

Hvad er egentigt dit problem??
Ifølge en gammel sang, er det kun en fordel hvis fører-renens næse lyser rødligt, da det kan hjælpe med til at finde vej, hvis gadebelysningen svigter

;.)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-12-04 09:52

Jeg vil mene at et uldent halstørklæde vil hjælpe noget, og en 1/2 flaske snaps i foderet (Endelig ikke lige før i skal på tur).
Et rødt dækken kan også tage den værste kulde, sørg for ikke at stige til de øverste luftlag, da temperaturen er for lav deroppe, og der vil danne sig istappe på mulen (Ikke næsen).
En god opfodring vil også give et godt fedtlag der holder på varmen. (Men det kender du vel alt til.)
Brug mulepose, nej ikke julepose, men mulepose der er "fodret"

Ønsker mig en Porsche 911, bar en enkelt.
Forøvrig, angående 911: Du kan ikke lande på de 2 World Trade Center bygninger, men find et andet sted at lande, men pas på ikke at støde ind i noget.
VH Palle Hansen
NB: Med ønsket om en god jul, og en snarlig gave

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-12-04 09:53

Prøv at give den en Romtoddy - eller 3 -....hjælper det ikke, så er det ikke snue men en alm. udvikling af dit førerrensdyr, som du kun skal være glad for i denne mørke tid.

Ønske: en Honda cabriolet

// Toupie

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 13-12-04 09:59

Ha ha, jeg dør af grin, NOT!!!

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 13-12-04 10:44

tak for de gode råd og ønsker... sidst jeg prøvede med spirituøse (eller er det spirituelle ?) rensdyr, fik de så stor selvindsigt, at alle 8 nærmest lignede ham der Bambi på Gladys.. (hvorfor er der egentlig aldrig billeder af glatis ??)
næh... der må andre midler til ??
overvejer et kursus i personlig afvikling, men mon det er for dyr(t) ?? - eller at forære R (som jeg kærligt kalder ham) en næsehårstrimmer, så den kan blive naturligt rød ?? - nå, men hvis det går ganske galt, så får jeg Osama til at gentage spøgen fra WT - så glemmer de helt jeg ikke landede i år
flere forslag modtages gerne - sammen med ønskerne

Juhl. E. Nissen

og Kære Palleb... populariteten omkring nævnelse af mit tiltagende korpus kunne måske virke forringende på gaveintensiteten...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-12-04 11:32

Tja....måske Nullerbullerpigen har ret: den trænger nok bare til søvn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 11:45

Juuhl. E. Nissen - da du åbenbart er kandidat til en længe ønsket stilling må du væbne dig med tålmodighed og lærevillighed. Hør godt efter hvad din mester fortæller dig og læg god mærke til hans meget søde og rare væsen - du synes mig en smule for ung endnu til at stå på listen som hans første kandidat med de truende indstillinger du har

Hvad rensdyrene angår synes jeg du skulle forhøre dig hos julemandens dyrlæge - men så vidt jeg kan forstå er det en helt almindelig procedure der foregår - som du endnu ikke har fået sat dig ind i - muligvis pga din manglende viden i branchen.Rensdyrene kan sikkert som alle andre husdyr lide at blive påskønnet - husk det og sørg for at klø dem bag ørerne osv. Sød julemusik i staldene fremmer deres humør og især bjælder der klinger !!!

Din stilling kan være i fare så skynd dig at læse på lektien og sørg for at udføre dit arbejde så julemanden ikke bliver forsinket i år ! Der er ingen tvivl om at du med tiden vil være en god kandidat til den stilling du stræber efter så jeg håber du gør dig umage og lærer at julens ånd er vigtig - og ikke trusler etc. som du desværre har en lille tendens til - men du er vel heller ikke så gammel i gårde endnu

Ønske: at kandu brugerne kan opføre sig så fornuftigt og sødt mod hinanden som muligt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-12-04 15:31

Jeg er ikke helt klar over om dit exemplar, ligner denne: http://www.julelege.dk/clipart/rudolf/juleclipart/julebilleder10.htm
For så er det en alvorlig forkølelse, der ikke slås ned med spiritus, og du må belave dig på anden transport, feks. snescooter.
I dag bruger mange samere snescootere i stedet for Rangifer tarandus.
http://www.dyrebrevkassen.dk/html/leksikon/frmlks.html?84t.html&2

Men da vi ikke kan være sikker på en hvid jul, er det bedste nok en AgustaWestlands helikopter EH101
Jeg ved godt at opgaven skal gå stærkt, men der vil også være 14 stk til din dispotion:

De nye helikoptere skal bruges til både rednings- og transportopgaver. Alle 14 helikoptere vil kunne indsættes i forbindelse med redningsoperationer.

Man må jo sige her er tale om både rednings- og transportopgaver, så mon ikke flyvevåbenet er villig til at stille alle 14 til din rådighed, i det mindste hvis du får din overordnede til at tale et alvorligt ord med dem.
Fordelen vil jo også være at dine (Eller din foresattes) rensdyr er udvilede og raskmeldte til næste år.

http://www.danskmetal.dk/sw2494.asp

Og så giv mig den Porsche 911, dit fe.. .... (Fest mand)
God jul, forhåbentlig? Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 13-12-04 23:42

Tjah! Rød næse på rensdyr er tegn på brunst! eller runst som det hedder når det er en han! Den bør derfor placeres bagerst da den derved tvinger de andre rensdyr til at løbe hurtigere!

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 14-12-04 10:00

det var dog en skøn ide ! en ren runst bagest ?? og med lysende rød baglygte !!!, og de kåde kid der stikker af... der kommer sq fart i slæden så
og ellers må jeg vel ty til de mekaniske løsninger *suk*, men der er alligevel heller ingen der tror på andet... se bare til de mekaniske ønsker på ønskesedlerne... så beskedne de end er, så mangler de lissom julens ånd...

de runstigste hilsener..

Nissen <

Godkendelse af svar
Fra : cgad

Dato : 17-12-04 09:56

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 16:50

Bare sig til hvis du behøver mere hjælp! Hvis du mangler plads til julegaver f.eks.?