/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spybot?
Fra : joanjoergensen
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 12-12-04 19:53

Når jeg scanner med Spybot vises der hver gang samme resultat: Problemer > DSO > Exploit > Data source object exploit og så 1 entries > abaseændring!
Når jeg HØJREklikker på det, der vises får jeg flg. lange indhold:

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3
--- Spybot - Search && Destroy version: 1.3 ---

2004-11-29 Includes\Cookies.sbi
2004-12-01 Includes\Dialer.sbi
2004-12-02 Includes\Hijackers.sbi
2004-12-01 Includes\Keyloggers.sbi
2004-12-01 Includes\Malware.sbi
2004-11-29 Includes\Revision.sbi
2004-11-29 Includes\Security.sbi
2004-12-01 Includes\Spybots.sbi
2004-12-01 Includes\Trojans.sbi
2004-05-12 Includes\LSP.sbi
2004-11-29 Includes\Tracks.uti
-----------------------------------------
KAN NOGEN TYDE DETTE FOR MIG?
SELV OM JEG VÆLGER "AFHJÆLP VAKGTE PROBLEM", FÅR JEG OGSÅ NÆSTE GANG JEG SCANNER MED SPYBOT DET SAMME RESULTAT !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 20:02

Er spybot opdateret?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-12-04 20:12

Jeg får altid:
dubbeltclik
mediaplex
Opdateret............jeg har forsøgt
>>>ingen nye filer tilgængelige<<<

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 20:19

Det er en kendt bug i spybot! Hvis dit windows er fuldt opdateret burde der ikke være nogle DSO exploits!

Du kan fjerne muligheden i Spybot ved at gå Settings > Spy og adware undtagelser > Security Og sætte flueben i DSO exploits!

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 12-12-04 20:20

Noget tyder på at der er tale om en softwarefejl i spybot. Du kan læse mere her:

http://www.spywarefri.dk/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=50090&TOPIC_ID=6979&FORUM_ID=18

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 20:22

spybot skal naturligvis køre i advanced mode!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 12-12-04 20:51

Tak for de mange svar, jeg må lige bruge noget tid for at finde ud af det.
Jeg er fuldstændig opdateret i Windows, så det kan ikke være grunden.

Jeg har en free version af Spybot, så jeg er ikke registreret, og ved ikke om jeg kan bruge acronyms links. Det første af dem kan jeg ikke komme på, og det andet vil have et navn og et login, så som sagt jeg må lige forsøge.
Men det lader til at mit problem med DSO er velkendt.

Jeg vender tilbage - foreløbig tak!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-04 21:11

Du kan også læse på denne side

http://home8.inet.tele.dk/fbj/spybot_melder_om_dso_exploit.htm

Hilsen ans

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 12-12-04 21:13

Jeg glemte at svare, jeg har ikke Spybot som avanceret.

Og så må jeg spørge tedd: Når jeg klikker på opdatering, får jeg at vide at der ingen filer er tilgængelige - det samme som emesen siger.
Hvis jeg vil skifte til advanced mode kommer der en advarsel om at advanced mode kan skade systemet !
Jeg har lige kontrolleret og mit win. er fuldt opdateret. jeg er forvirret.
Kan man opdatere til en betalings-version - min er som sagt FREE!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 21:17

Hvis dit windows er fuldt opdateret så er du ikke i fare for DSO exploit!
Med hensyn til advanced mode så gør det ikke skade på systemet at gå ind og ændre Spybot på den måde jeg har forklaret!

Spybot findes ikke i en betalingsversion, men du kan selvfølig donere et beløb til dem hvis du vil!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 21:19

Godt link ans Og en god forklaring på hvorfor Spybot reagerer sådan!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 21:21

Med hensyn til opdatering af spybot, lyder det som om du har fået opdateret, derfor ingen nye filer tilgængelige!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 12-12-04 21:28

Tedd. Din besked kl. 20.19 - øh--- hvordan gør jeg det?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-04 23:57

Du går ind i mode (menuen helt foroven) og advanced mode!
Så går du ind under Settings helt ude til venstre
Derefter Spy og Add ware undtagelser og går ind under fanebladet Security. Der sætter du flueben i DSO exploits

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-12-04 01:05

tedd: Det var da en forklaring, som selv en gammel kone som mig kunne forstå.
Jeg fulgte din "sti" til punkt og prikke og kører så nu Spybot i avanceret mode.
Jeg scannede så og fik svar ,at der ikke var fundet bots (hvad det så er)-
For god ordens skyld vil jeg lige til slut bemærke, at da jeg tidl. scannede i ikke-avanceret mode og i forbindelse med den røde DOS, undersøgte de forsk. tekster nærmere ved at højreklikke på det hele, da vistes 3 links med URL-adresser til microsoft websider samt en tekst der sagde, at der var et "Security hole" i IE - - - Er det nu noget, jeg bare skal ignorere?
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 01:10

Ja hvis du er sikker på din windows er fuld opdateret!

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-12-04 01:23

Tak for svaret tedd.
Ja, mit Windows er fuldt opdateret - det gør jeg faktisk hver dag, men det er da længe siden, der har været opdateringer.
Tak for hjælpen til alle andre. Jeg hader dette point-giveri, for jeg ville helst give point til alle, der har været så venlige at gøre sig den ulejlighed at svare med råd og vejledning.
I stedet vil jeg så bare ønske alle en rigtig glædelig jul.
Venlig hilsen
Joan