/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash Button
Fra : dat
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 12-12-04 19:52

Hejsa fra en nybegynder!!
Ang: "Flash Button" i Macromedia Flash MX:
Har tegnet en knap der skifter farve i henholdsvis "Up", "Over" & "Down".
Checker om alt virker ved "Crontrol": "Test Movie" - og det gør min kære knap!
Nu vil jeg så gerne have den til at hente en anden side i STEDET for sig selv,
altså "_self".
Hvad gør jeg nu, HELT præcist!
Alt jeg kan søge af hjælp er MEGET upræcist lige her på dette stade.
Jeg har fundet ud af at det har noget at gøre med en "+" knap i "Actions - Frame",
men jeg kan ikke finde ud af det.
vh
dat

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-12-04 20:57

Prøv med denne kode:
on (release) {
getURL("minfil.rar", "_self");
}

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dat

Dato : 13-12-04 11:38

Hej Palle.
Det har jo noget at gøre med "Actions" at gøre. Hvor under finder jeg den kommando????
dat

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 13-12-04 17:31

prøv at trykke på F9!

Kommentar
Fra : dat

Dato : 13-12-04 17:38

ThiHi.
Den var god. Ja - jeg kan godt se at "Actions - Frame" kommer op (jeg har FlashMX). Men der er jo et hav af kommandoer???????????????
Men ellers tror jeg, der findes en anden vej. I mit FlashMX er der det der et "+" - tegn i "Actions - Frame". Der tror jeg nok jeg kan finde svaret . Arbejder på sagen. Ellers synes jeg "Help"-funktionen i programmet er umulig - eller også er jeg bare lidt sur nu!!!
mvh
dat

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 13-12-04 22:11

det lærer man hen af vejen!
prøv evt. med at vælge "Normal-mode" (På den blå pil ude til højre), så vil flash hjælpe dig med kommandoerne!
En typisk funktion for en knap kunne være gotoAndPlay(x)
Vælg +, vælg action, vælg movie-control, vælg Goto, så får du mulighed for at vælge hvor den skal gå til, når man trykker på knappen. Hvis du ikke ønsker at det skal være når man tryker på knappen, men når man trykker på et bogstav eller bevæger musen over knappen, kan du vælge det ved at gå længere op i din action. Det gør du ved at trykke på pil op, ved siden af hvor din action står....på linie 1. den står sikker default på onrelease() men dette kan som sagt ændres!

Kommentar
Fra : dat

Dato : 14-12-04 17:06

Hejsa vandahl.
PyyyyHaaaa. Det hjalp. Pludselig var det meget nemmere! THANKS!
Men nu jeg har eksperter: (Nu går der jo drømme i mit projekt). Kunne godt tænke mig en 4 knapper under hinanden. Skulle det laves det i et hug (een Flash) eller 4 forskellige Flash. Senere kunne jeg også godt tænke mig 4 knapper, også under hinanden, men med under-menu´er. Behøver ikke at vide helt præcist hvordan, men skulle det laves i een flash-fil eller fire????
Hvis ingen gider svare er det ok, det var bare nu jeg skrev med eksperter!!!! Der er jo også lige det med at man ikke kan dele sine poients.
mvh
dat

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-12-04 18:39

På denne side kan du bl.a. finde en masse gode FLASH øvelser som er MEGET detaljeret beskrevet: bl.a. findes en øvelse som du efterlyser:
http://www.cwd.dk

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : vandahl

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-04 21:04

Lav det hele i en SWF-fil, hvor du genbruger de samme symboler...dette vil betyde en betydelig mindre fil og derved hurtigere load-tid, hvis det skal på nettet!

Kommentar
Fra : dat

Dato : 14-12-04 22:54

Hej begge Flash-eksperter.
1000 tak for den fremragende hjælp - nu ved jeg hvad jeg skal bruge julefreden til.
Nu er der så bare lige det lille problem at jeg synes I begge har gjort et stort & hurtigt arbejde for mig (og jeg er yderst taknemmelig) - men hvordan kan jeg dele (eller give flere point) til Jer begge. Så vidt jeg ved kan man (jeg) ikke dele.
What to do - nogen ideer?????
Igen tak for hjælpen. Jeg vender tilbage i morgen aften og ser om I er kommet med gode ideer til det problem med de der point.
vh
dat

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-12-04 07:05

Hvad jeg selv gør når flere har givet (lige) gode svar på et af mine spørgsmål her i KANDU:
Accepterer den enes svar/kommentar i tråden. Opretter en ny tråd DIREKTE henvendt til den (eller dem hvis der er mere end to som har bidraget med gode svar). Når de så svarer accepterer du blot vedkommende

Men hovedsagen er at du fik svar på dit spørgsmål så du kan komme videre!!!

Rigtig GOD fornøjelse med det spændende univers i FLASH...og GLÆDELIG JUL!!!

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : dat

Dato : 15-12-04 15:36

Tak for svaret vandahl.
Og en rigtig Glædelig Jul.
Mvh
dat