/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
motor dæksel!
Fra : CIAO_MOLD
Vist : 321 gange
120 point
Dato : 12-12-04 16:02

jag kan ikke få mit dæksel af på motorblokken.. jeg har taget alle møtrikkerne af.. det er ligesom om at der er noget der ikke er løsnet i den ende hvor karburatoren er ( modast af cylender og topstykke)..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-04 16:16

Nu findes der ca 300 forskellige knallerter, for jeg formoder vi snakker knallert?
Så kommer spørgsmålet, hvilket dæksel, er det dækselet indtil variatoren og koblingen.
Hvis du har været hele vejen rundt om dækselet, og er sikker på alle skruer er af, så er det nok bare pakningen der binder. Så bruger du en spids skruetrækker og banker forsigtig ind mellem dækselet og blokken hvor dæksel/blok er forstærket, feks. ud for et skruehul, men FORSIGTIG da det nok er aluminium, der let springer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-12-04 16:26

Der er nok en CIAO Palle

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 12-12-04 16:29

ja er nok en vespa ciao! 1983 palle! hehe.. men det du siger kan jeg ikke lige få til at passe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-04 16:44

He he, i ka sku selv he he.
Ok Ciao, altså du har taget hele motoren ud, vil have krumtaphuset skildt ad, for at fjerne plomben i indsugningen, som sidder i bunden af krumtaphuset. Og nu vil du tage højre krumtapdæksel af.
Krumtappen har vel et leje, der kan binde med dens yderring i sidedækselet, men det er jo foran. Så hvis du siger den binder bagude, så har det måske noget at gøre med at du ikke har taget din kobling helt af, i den anden side?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : jeansgade

Modtaget 120 point
Dato : 12-12-04 18:01

bruger du en spids skruetrækker og banker forsigtig ind mellem dækselet og blokken hvor dæksel/blok er forstærket, feks. ud for et skruehul, men FORSIGTIG da det nok er aluminium, der let springer.......................................................Det er fandme PALLLLLLLLEEEE.
Og nej jeg har ikke en bedre løsning eller hva.. OK..du afmontere din cylinder og fylder Krumtapshuset med TROTYL. Derefter en mindre sprængladning af kunstgødning og XXXXXXXL (Husk at gøre dette I et rum med kælder under) så du er sikker på at pakningerne kan lukke på din ansatsflader eller Hvad de nu hedder.Så er du sikker på at din fine chiao kan monteres korekt..Glædelig jul DRENGE

Godkendelse af svar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 12-12-04 18:34

Tak for svaret jeansgade. det virkede perfekt.. go jul da

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 12-12-04 20:13

Ja vi bliver jo ALLE stresset her op Til Jul..eller.. Hvad med jehovas Vidner (Blodsuger)

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 12-12-04 20:13

Ja vi bliver jo ALLE stresset her op Til Jul..eller.. Hvad med jehovas Vidner (Blodsuger)