/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Creative Zen micro
Fra : JacobS.
Vist : 524 gange
81 point
Dato : 12-12-04 13:25

Hej

Jeg overvejer at købe en creative zen micro!
Er der nogle der kender noget til den?
er den god?
er den pengene værd?

Accepteret svar
Fra : Kongelunden

Modtaget 81 point
Dato : 13-12-04 09:22

Hej JacobS.

Har selv nyligt köbt en Creative Zen Micro, som jeg er UTROLIG glad for!! 5 GB harddisk er rigeligt for mig, og desuden så har den radio indbygget med mulighed for at programere faste stationer - noget som Ipod jo absolut ikke har.

Så jeg kan varmt anbefale denne mp3 afspiller, og prisen versus prästationerne er jo yderst favorabel

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 13-12-04 18:42

hey Kongelunden!

Jeg har tænkt lidt over hvordan tasterne er!
Er de irreternede eller kræver det bare lidt tilvæning?

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 15-12-04 12:41

Hej igen,

tjaaee tasterne er vel en smagssag, men jeg synes nu de er OK. Kräver lidt tilvänding at slide frem og tilbage, men det virker sgu kanon!! Og med en favorabel tastelås sker der ikke pludselige skift i afspilningen

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-12-04 16:27

Andre der kender til den?

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 16-12-04 08:15

Dine overvejelser går vel (som nästen alle andre) i retning af om du skal köbe Zen Micro eller Ipod Mini !?

Til dette kan jeg kun varmt anbefale Zen Micro. Designmässigt er Ipod nok at foreträkke, men prisen er til gengäld også en smule höjere. Derimod får du 5 GB harddisk i Zen Micro mod 4GB i Ipod (en forögelse på 25%!!), samtidigt med at du får en radio med i Zen Micro hvilket ikke findes i Ipod - dette var egentligt mest det udslagsgivende punkt for mig da jeg gerne vil kunne höre radio engang imellem.

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 16-12-04 08:18

Hovsa glemte lige en ting: Der fölger også to batterier med til Zen Micro, hvilket jeg tvivler stärkt på at der gör til Ipod'en. Desuden får du egentligt også en bälteclips og lidt andet pop tam-tam som man sikkert alligevel aldrig kommer at bruge

Höretelefonerne er ganske OK til Zen Micro, men jeg overvejer at investere i et par nye (det er jo aldrig de absolut bedste der fölger med uanset hvilken afspiller man välger

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-12-04 19:49

følger der en taske med?, for der kommer vel hurtigt ridser i den? Hvilken farve er din?

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 17-12-04 10:09

Hej Jacob.

Der fölger en "taske" med - dog vil jeg ikke betegne det som en decideret taske. Hvis du tänker i retning af läder kamera-taske så fölger dette IKKE med, men du får en slags pose i vandtät materiale som du kan opbevare afspilleren i.

Farven på min afspiller er hvid, men dette var nu mest fordi at dette var den eneste farve som butikken havde - men jeg synes nu også at den er OK!! Ville selvfölgelig väre optimalt hvis man havde en mulighed for at skifte skallen på afspilleren og dermed farven

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 17-12-04 15:52

hvor købte du den så?
og hvad gav du få den?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 17-12-04 15:54

hvordan fungere opladningen? stikker man et stik i den?
jeg har set at der følger et stativ med, hvordan ser dette stativ ud?

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 17-12-04 17:34

Öhhh, der fölger absolut IKKE noget stativ med - ihvertfald ikke den som jeg köbte, men nu köbte jeg den så også i Sverige

Prisen her i Sverige ligger på ca. 2500 svenske kroner, hvilket svarer til cirka 2000 danske kroner - ved ikke hvad prisen er i DK, men igennem Pricerunner.com kan du sikkert finde et billigt sted at köbe den.

Angående oplader så fölger der en vanlig oplader med som kobles til afspilleren igennem dens lille USB 2.0 stik (samme type stik som jeg har set på digitale kameraer!). Dette betyder også at der medfölgende kabel som bruges til at uploade musik filer fra computeren til afspilleren samtidigt bruges som oplader - eller sagt på en anden måde; når du overförer musik filer fra computeren til afspilleren oplader du samtidigt afspilleren, ganske fiffigt

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 17-12-04 18:13

men man kan også godt oplade den via en stikkontakt?

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 17-12-04 18:52

Jamen selvfölgelig kan den da oplades via det almindelig netstik (stikkontakt!). Her fölger oplader med også, men afspilleren bliver også automatisk opladet når du overförer musik fra computeren.

Derdudover får du (som tidligere nävnt) også et ekstra batteri til når du ikke lige kan komme i närheden af en stikkontakt

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 17-12-04 19:11

Så den er altså FOR FED!!!!!!!! eller hva?
er der nogle negative ting ved den?

Hvad var grunden til at du valgte den istedet for en anden mp3 afspiller?
Jeg er bare nysgerrig! Jeg vil bare høre hvad du synes der er posetivt, negativt ved den? og i forhold til andre!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 17-12-04 21:01

hey!

til det der du sagde med at du ikke havde et stativ!
Inde på Creative.com står der det her: Pakkens indhold

Pakkens indhold:

1 Creative Zen Micro
1 sæt High Fidelity-hovedtelefoner
1 lithium-ion-batteri
1 adapter til vekselstrøm/jævnstrøm
1 USB 2.0-kabel
1 bælteclip og stativ
1 etui
1 softwareinstallations-cd

Så der skulle gerne være et stativ med!

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 18-12-04 10:39

Ahaaa, måske Creative's definition af stativ er lidt anderledes end det vi andre har

Jo der fölger i pricippet et "stativ" med sammen med et bälte-clips. Det som de kalder stativ er en slags stötte-fod som man kan sätte bag på afspilleren og så kan den stå på et bord istedet for at ligge ned. Ikke noget decideret nyttigt i mine öjne, men det fölger da med.

Bag på afspilleren er en slags "skinne" hvorpå man kan koble bälteclips'et og stativet (stöttefoden). Men ingen af disse dele bliver noget som jeg regner med at komme til at bruge, eftersom afspilleren jo er så lille og fiks at den snildt kan ligge i en lomme.

Dog fölger der et ekstra lithium-batteir med i pakken, og ikke som de åbentbart skriver på hjemmesiden (1 lithium batteri).

Personligt synes jeg at afspilleren er fed, grunden til at jeg valgte den og ikke Ipod var den ekstra 1 GB harddisk og ikke mindst den indbyggede radio som jeg også bruger tit. Jeg synes det er rart at kunne höre den musik man gerne vil og samtidigt kunne lytte til nyhederen eller et favorit radio program, hvis man vil det!!

Störrelsen var også en faktor som jeg tog med, og da afspilleren ikke fylder särligt meget var valget egentligt meget nemt!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 18-12-04 14:11

Du skal have mange tak fordi du gad tage dig tid til at besvare mit spørgsmål!
Creative zen micro er KLART den mp3 afspiller jeg skal have!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 18-12-04 14:12

Tak for svaret Kongelunden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-05 07:20

Hej Kongelunden

Har lige læst tråden igennem og jeg synes at du skal mange roser for dit gode svar. Jeg blev pludseligt meget klogere.
Mange tak. Jeg åbner lige et spørgsmål til dig med nogle point som tak for et rigtigt godt svar. Hilsen Arne