/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
arne jacobssssen
Fra : olepost
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 11-12-04 23:58

Jacobs spørger
er står: et stativ! hvordan ser dette stativ ud? Hvad er High Fidelity hovedtelefoner?
Du svarer:
High Fidelity er et udtryk der ofte blev brug for nogle år tilbage. Det betyder "Stor troværdighed". Dengang var ikke alle musik-apparater lige gode og gav ikke lydmæssigt, et troværdigt indtryk. At nogen bruger udtrykket i dag, kommer lidt bag på mig, og antyder ikke at sælgeren er specielt smart.
Hvordan stativet ser ud ved jeg ikke, men det er vel også ligegyldigt, idet det kun drejer sig om et stativ der skal fastholde en microfon.

Du giver ,i mine øjne jacobs,indtrykket af,at det er noget juks han er ved at springe på,derfor den rettelse til ordet "high fidelity",ikke min opfattelse af hvordan ordet skal oversættes,men en ordbogs
opfattelse af ordets betydning.Desuden har jeg et indtryk af,at du har det med at korrekse så man bliver involveret i utilsigtede verbale stridigheder,men det er da ikke rigtigt?Eller?

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 12-12-04 00:05

arne.jakobsen er en kværulerende gavflab, men hvad med dig ole, kan du sige dig helt fri for unøvendige kommentarer?. Ja, jeg sporger bare.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-12-04 00:09

olepost
Hmmm
Var det ikke dig selv, der tidligere i dag, kom med en temmelig usaglig kommentar til et af mine svar

Kender du ikke det gamle ord om ikke at smide med sten hvis man bor i et glashus.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 12-12-04 00:10

Næh,vel egentlig ikke,men efter bedste evne prøver jeg at gøre det en smule humoristisk

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 12-12-04 00:13

Kæreste DOVA.Du er også en af dem der,uanset hvad en kapasitet som FL.Leth siger,holder på dit
Jeg mener da selv ,at hvad jeg noterer,er på et nogenlunde sobert sprog

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 12-12-04 00:15

Det er vist kun dig sel der grine af din humor. Jeg har læst din opfordring til at oprette smltalk hvis nogen har noget at sige, men der hvor jeg so det var det da vist dig der startede.
dova udtryjker det glimrene.

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 12-12-04 00:17

I albeskedenhed kjære ole, har du ikke lidt meget høje tanker om dig selv, men det fint at bruge Leth som eksempel, blev han ikke fyret?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 12-12-04 00:22

Nej Ole, det er bestemt ikke rigtigt. Jacob stiller flere spørgsmål. Jeg svarer på dem jeg kan og indrømmer at der noget jeg IKKE kan svare på. Men du viser ikke hele mit svar her. Jeg sagde nemlig også adskilligt mere om Creative, men det har du på bedste Ekstrablads-maner valgt ikke at tage med i din kritik af mig.
Næste gang du vil henvise til mine eller andres indlæg, så gør det ved at citere. Kan du ikke finde ud af hvordan man gør dette, så gå ind under "kom godt igang" der fortælles alt om metoden. Men nu skal du se:
Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 11-12-04 22:03

High Fidelity er et udtryk der ofte blev brug for nogle år tilbage. Det betyder "Stor troværdighed". Dengang var ikke alle musik-apparater lige gode og gav ikke lydmæssigt, et troværdigt indtryk. At nogen bruger udtrykket i dag, kommer lidt bag på mig, og antyder ikke at sælgeren er specielt smart.

Hvordan stativet ser ud ved jeg ikke, men det er vel også ligegyldigt, idet det kun drejer sig om et stativ der skal fastholde en microfon.

Jeg har selv noget grej fra Creative, og det er jeg meget tilfreds med. Så på trods af deres vrøvl om High Fidelity, kandu nok føle dig sikker ved købet.

Se Olepost, så er der citeret, og så kan ALLE se hvad sagen drejer sig om. Og havde du læst det, tror jeg heller ikke at du havde været helt så fjendtligt indstillet. Læs altid HELE tråden før du udtaler dig om den.

Og så hedder jeg ikke arne jacobssssen. Den stavefejl er jo enten et udtryk for din manglende intilligens, eller for din umådeholdne og afgrundsdybe tåbelighed.

Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 12-12-04 00:22

Jo D

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 01:13

Intilligens! FNIS!

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 01:14

Hva var det nu... umådeholden og afgrundsdyb... hvaffor en nød?

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 01:20

Men det er selvfølgelig sent, og jeg kan se i en anden tråd at du skåler løs, så måske er det alkoholen, der påvirker dig. Det kan jo ske, at man bliver lidt verwirrt så.

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 12-12-04 01:26

Vil lige indskyde at High Fidelity altså er det Hi-Fi står for og det udtryk synes jeg nu ikke er helt så forældet...

//Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 01:32

takskaldeha

Hverken jeg eller nogen andre, har været i tvivl om at du, ikke bare er meget UNG, men også ustyrligt meget uintilligent. Alene det, at du i din første bemærkning skriver "FNIS".

Og at du er så ordlam at du ikke kender betydningen at ordene: umådeholden og afgrundsdyb. fortæller da mere om hvor dum du er, end at jeg er en nød! JEG er en nød din lile dumme idiot, og det er jeg da stolt af. Jeg har kunnet leve af at være en intilligent nød i 30 år!!! Hvis du fortsætter som du er startet, ender du som endnu én af de mange sjove ludfattige idioter, som vi andre er nødt til at tjene penge til.

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 01:47

Ja du har læst mig fuldstændigt. Jeg kender ikke ordene "umådeholden" og "afgrundsdyb". Og ordet "fnis" er den indikator man bruger på skoler verden over til at afgøre hvor unge de unge i virkeligheden er. Er de i stand til at få ordet til at fungere med andre, ja så er de afgjort under 7 år gamle. Ligesom jeg er... hvor er det dejligt at der endelig er en der har læst mig. Jeg er kun 2 år gammel.
At du nødvendigvis er ældre end mig fordi du ikke bruger ordet "fnis", er da klart!! Der kan man bare endnu en gang lære fra dig hvor klog du er. Det ord siger nemlig alt om en persons alder!

Iøvrigt var det ikke dig jeg refererede til som værende en nød.

Og lige en ting til, der er ikke nogen af os to der virker særlig intelligente, når vi kaster med alt dette mudder, så selvom du sikkert ikke tror mig, så var mine indlæg ikke ment som chikane imod dig.

FNIS

Kom nu Arne, lad nu være med at være sur på mig. Hva med at begrave stridsøksen??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 01:58

Soran

Hvis en spørger ikke ved hvad High Fidelity betyder, hjælper det jo nok ikke at jeg blot siger: Det er det samme som Hi-Fi. Derfor gav jeg den rigtige og store forklaring.

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 12-12-04 02:11

Jeg synes også det er en fin forklaring, og det er kun:

Citat
At nogen bruger udtrykket i dag, kommer lidt bag på mig, og antyder ikke at sælgeren er specielt smart.

jeg har en smule imod, for det antyder lidt som olepost startede med at skrive, at det er noget juks, når det står der... Jeg ser ordet Hi-Fi stadig rundt omkring og tror også jeg vil komme til det i mange år endnu...

//Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 02:17

takskaldeha

Hvis du nu havde afsluttet din seneste bemærkning med et navn; ville jeg ha' kunnet tage dig alvorligt? Du ved at jeg hedder Arne. I mine øjne er du stadig blot en profil!! Du har et sprog og du formår at anvende det.
Jeg har aldrig haft en økse i hånden overfor dig, medmindre du havde fortjent det!!!

Jeg ta'r imod en fremstrakt hånd, og er klar til at ryge fredspibe. Men squ ikke fra en M/K der hedder takskaldeha!

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 02:19

Tja, kan man være så frimodig at håbe på at det gamle udtryk gælder her... den der tier samtykker. Jeg håber da at vi fra nu af kan "vær go ve hinanden."

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 02:24

Jamen ok da. Jeg er jo ellers sån lidt genert, ung og blufærdig som jeg er. Men hvis det gør dig mere tilpas kan jeg da fortælle at jeg hedder Marie.
Så lad os da ryge den pibe, men jeg advarer dig Arne, jeg bliver så dårlig at ryge, jeg frygter lidt at blive svimmel. Måske vi kunne drikke en sjus istedet?

Kommentar
Fra : Jimmyboy

Dato : 12-12-04 02:25

high Fidelity ville jeg nu heller tage for alvorligt nu om dage....

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 02:27

Mit profilnavn har min niece fundet på. Hun er stor fan af "Anden". Hvis du kender ham? Han er da også temmelig sjov.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 02:38

Soran

Udtrykket Hi-Fi, er oldnordisk idet det i 70'erne var udtryk for en norm. Denne norm er forlængst forældet. Og jeg synes derfor at virksomhederne skulle bruge andre ord for at vise, hvor gode deres produkter er. Mange andre firmaer, bruger andre ord. Derfor er jeg lidt skuffet over Creative's stadige brug af ordet.

Takskaldeha

Ja Ja - fred. Men fra nu af kalder jeg dig Skalde. Er du ikke selv smart nok til at give dig selv et navn der er til at udtale, må jeg jo gøre det for dig. Der var også én der kaldte sig zzyggu eller noget i den den retning. Ham kaldte jeg Siggy og det er nemt. Det hedder han stadig, og han han anerkendt det.

Hvis du eller andre undrer sig over dit nye kaldenavn: så se her: tak(SKALDE)ha

Arne

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 02:46

Hmm Skalde, jamen hvorfor ikke. Det lyder da faktisk ret sexet! Den er helt fjong!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 03:09

Fint nok Skalde. Du må nok regne med at nogle få personer ikke lige fatter den i første omgang, men det kommer. Specielt hvis du selv underskriver dine indlæg med Skalde. Så er det check på dig. For at skulle skrive takskaldeha hvergang, det er noget bøvlet. Vi snakkes ved Skalde.

Hvis du eller andre undrer sig over dit nye kaldenavn: så se her: tak(SKALDE)ha

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-04 03:25

arne.jakobsen Du kunne have kaldt hende Marie for hvis du havde læst tråden ordentlig, så havde du opdaget at takskaldeha hedder Marie, så du havde ikke behøvet at omdøbe hende.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 12-12-04 04:05

Fair nok, at du synes det, men det bliver altså brugt, og det er ikke et utryk for om det er noget gammelt eller noget juks, hvis producenter bruger det... Et godt langt ord som for uvidende ser smart ud i en produktbeskrivelse, så selvfølgelig synes nogle stadig det er brugbart...

Synes så måske også det er lidt prætentiøst at begynde at omdøbe folk og bede dem underskrive noget andet end de hedder... Har du problemer med at udtale det kan jeg måske hjælp: tak-skal-de-ha'

Ganske glimrende navn, der viser, at man ikke er bange for at vise, at man er taknemlig, hvis man kan finde hjælp herinde og endda høfligt da det er de og ikke du... Synes Marie eller måske rettere hendes niece har været ret så "smarte"!

//Søren

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 12-12-04 07:34

jeg vil nu også give arne ret
det er lidt gammeldags at bruge ordet High Fidelity
HiFi ville nok ikke have været så slemt selv om det er det samme
men selv min CLOCKRADIO er HiFi
så at bruge ordet i dag er nok lidt overflødigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-04 09:37

Derfor også aktuelt i dag>

Definition

http://www.wordiq.com/definition/High-fidelity
Manse9933

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 09:53

Soran, Bentjuul Og Takskaldeha

I har helt ret. jeg havde overset Marie. Trækker Skalde. Sorry Marie. Arne

Kommentar
Fra : EjustE

Dato : 12-12-04 09:59

Jeg forstår ikke hvorfor i har lyst til at gå så meget i detaljer om en materiel ting...jeg mener, der er altså mere, og andre ting i vores korte liv.
Man bliver da træt af at læse om jeres brok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-04 10:02

Hvis noget skal kunne betegnes som Hi-Fi (High Fidelity) er det en almindelig uofficiel vedtaget norm blandt lydfolk, at frekvensområdet mellem 20 og 20.000 Hz. skal kunne gengives med mindre end 0,5 % harmonisk forvrængning. I dag overholder det meste grej disse specifikationer, skønt der er endog meget stor forkel på hvordan skidtet lyder. Især de ulige harmoniske (1,3,5...) forvrængninger skurer i ørerne ...også helt ned til 0.05% afvigelse fra referencen. Harmonisk forvrængning er især hørbart generende i området 200-2000 Hz., der også nogenlunde dækker det gennemsnitlige menneskelige stemmelejes frekvensområde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 12-12-04 10:05

manse9933

ok som der står så er det et ord der stadig bliver brugt af musiknørder

In the world of the audiophile, however, "high fidelity" continued and continues to refer to the goal of highly accurate sound reproduction, and to the technological resources available for approaching that goal.

musiknørd
http://www.wordiq.com/definition/Audiophile

ellers en fin side den der
den er lige kommet under foretrukne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-04 10:12

http://www.wordiq.com/definition/Total_harmonic_distortion

danatool -> Det var på tide du fik linket tilføjet dine Fortrukne ...WordIq er uundværligt, når det gælder definitioner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-04 10:16

Ja,det er en god lege plads for halvhjerner som migjeg kan godt lide deres grundighed/henvisninger til relaterede emner.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : olepost

Dato : 12-12-04 10:19

Tak for svaret arne.jakobsen.Altid rart at få gode råd fra en gammel KANDU rotte,især dit sprogbrug er jeg benovet over
Fortsat en lykkebringende Jul
Din Ven

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 12-12-04 10:19

molo
ja det kan jeg se
Også en af de vigtigste grunde for mig til at jeg er her

Man bliver aldrig for gammel til at lære noget nyt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-04 10:29

Jamen : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/Go-jul.jpg til dig olepost ..og alle andre også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 12-12-04 10:38

molo
det bliver ikke en go jul
julemanden hans kone alle alfer og rensdyr er omkomet i en frygtelig ulykke

http://www.leech.dk/12daysofchristmas.swf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-04 10:46

nåehh.... jeg troede du tænkte på denne stolte jægers bytte : http://net2620.dk/jul/santafinland.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-04 11:20

Manse9933 den er ok
udtrykket er som jeg husker det (set på museum 'he-he') , også påtrykt lakplader 78'ere.
Jeg syntes at mindes engang , i elektronikkens barndom, at der også var en ligende debat.
eks. skulle en forstærker være på mindst 10Watt og i stereo, nogen valgte så at det,
kunne tolkes som 2x5Watt,(snyd). derudover kan ting måles på mange måder.
feks. sælges måske især pc-højtalere til 50kr. som værende Hi-Fi og 200Watt.
sandheden er jo at hvis de måles på samme måde som et almindelig forstærkeranlæg,
så er de nok mærmere 1watt og lyder som konservesdåser med snor i.
Her må ordet hi-fi betyde at de bare er bedre end den indbyggede pc-(bip-bip)højtaler!

Hi-Fi står vel for god kvalitet(lyd/billed), såe' AJ, det vil vi vel ikke undvære,
det er bare synd, at det som med så mange ting er blevet et upålideligt ord, og bruges i flæng!
Ang. mikrofonstativ, så er der stor forskel på hvordan det er lavet og af hvilket matraiale,
hovedsageligt handler det om at stativet, skal dæmpe lydsvingninger, fra omgivelserne.
pc-mikrofoner er nok mest med bordstativ, og dem til 39kr, er bestemt ikke hifi,
mikrofonen er nu god nok for mange, det er stativet der ikke dur'.

Natmaden (Der syntes det er nemmere at skrive ' takskaldeha' end ' arne.jakobsen')
alias Jørgen

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 13:08

Go eftermiddag de herrer! (og selvfølgelig også de damer, hvis de også er til stede)

Jeg vil for eftertiden lystre både Takskaldeha (og tak skal I da ha, fordi I er herinde, og er sådan nogle rare og sjove mennesker) Skalde (det er jo sådan set mit mellemnavn som Arne påpeger, så hvorfor ikke.) samt Marie, som er mit almindelige borgerlige (halvgrå, triste) navn.

Mange venlige hilsner fra.... ja... mig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-04 13:21

Hejsa Marie. Som sagt tidligere var det indlæg hvor du fortalte at du hedder Marie smuttet uden om min opmærksomhed. Det var vist også lidt halvsent. Jeg synes vi skal glemme det der Skalde, det er ikke specielt flatterende. Marie er da et pænt navn der er skrevet mange gode sange om i tidens løb. Vær du bare for det. Arne.

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 12-12-04 13:36

Hej Arne.
Du er da vist lidt af en lurendrejer. Men det med at Skalde er lidet flatterende kommer nu da an på så meget... Men ok, det er med sikkerhed Marie jeg lystrer bedst. - Det er jeg jo vant til at blive kaldt. Takskaldeha lyder bare noget morsommere, og så kan man jo netop takke folk for deres hjælp, og samtidig er det lige tilpas finurligt til mig.

Men kald mig endelig Marie, så kalder jeg bare dig.................... Arne.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-12-04 14:14

Ha ha..Arne..kan du ikke finde ud af at udtale tak-skal-de-ha !!

Ja jeg tror da også det blev sent så!!

Marie er da også et utroligt smukt navn, så det synes jeg bestemt også at du skal kalde hende..hvis alt andet glipper *GG*