/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PDF filer
Fra : Firstoftwo
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 11-12-04 19:07

Jeg kan ikke mere åbne PDF filer fra nettet, hvad gør jeg? Der er ingen problemer med at åbne de PDF filer jeg har på pc'n.
Bruger WIN XP pro - Adobe acrobat reader

M.v.h. Firstoftwo

Accepteret svar
Fra : AeroByte

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-04 19:08

Vil foreslå dig at geninstallere Adobe Acrobat Reader.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 19:13

Hvis du har upgraded til SP2, er der en sikkerhedsindstilling der forhindrer PopUp-billeder. Gå i Kontrolpanel. Der er et nyt punkt der hedder Sikkerheds-et-eller-andet. Der kan du slå funktionen fra. Du kan også vælge at beholde sikkerheden og så vælge, fra hvilke sideer du vil tillade PupUps. Det er helt sikkert det.

P.S. Da PDF filer åbnes i et særskilt vindue, betragter Windows-SP2 det som et PopUp-billede.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 19:18

Prøv at gå op i Adobe acrobat reader
> hjælp>opdateringer og se om en opdatering hjælper,hvis du ikke har opdateret for nyligt.
Manse9333

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 19:24

Og så skal du lige huske på at Adobe skal have adgang igennem din firewall, både når du opdaterer og når du skal læse en PDf fil i din Browser.
Manse9933

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 19:28

Det hedder Sikkerhedscenter. Gå ind under Internetindstillinger - Vælg fanen "Beskyttelse af personlige..." - I bunden er der et punkt der hedder "Blokering af PopUp vinduer" Fjern fluebenet og gem, så virket det. Ved siden af er der en knap der hedder indstillinger, her kan du undtage enkelte sider fra blokeringen. Prøv det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 19:45

Firstoftwo

Hvorfor dælen lægger du det samme spørgsmål ind 2 gange mere? Du får jo hjælp her! Skynd dig at slette de 2 nyeste spørgsmål før nogen svarer på dem, så har du sparet en masse point.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 11-12-04 22:58

Til Arne

Det er et af Kandus særheder den fortalte at der var sket en fejl og at jeg skulle prøve igen-- derfor!!!!!!!!

Forøvrigt virker dit svar ikke, jeg har også en anden pop_up stopper. Den er også slået fra

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 11-12-04 23:00

Til Manse

Adobe er opdateret i torsdags

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 23:08

Men Firstoftwo - HAR du opgraderet til SP2 for nyligt?

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 11-12-04 23:27

Det er vel 5 uger siden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 23:46

Og hvornår fik du disse problemer?

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 11-12-04 23:56

Tak for svaret AeroByte, flot. Til de andre: problemet er løst med en geninstallation, jeg regnede med ar en opdatereig var nok,men man bliver jo klogere med alderen (58) og nu må jeg så til de andre sider og fordele points
endnu engang tak for hjælpen til jer alle.