/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
compaq driver
Fra : Brommi
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 11-12-04 13:52

Jeg har lovet en af mine venner at geninstallere hans bærbare. det gik også meget godt.. men jeg kan ikke finde en driver til det indebyggede trådløse netkort 802.11b-g. Jeg ved desværre ikke hvad netkortet heder.
facts om den:
Compaq presario 2500 (2513EU)
celleron 2.6Ghz
512MB DDR ram
Radeon grafikkort
DVD-RW brænder
TVout
firewire
IrDa
10/100 national semicondoctor LAN kort

Jeg har kigget inde på compaqs homepage efter en driver.. men der er ingen der virker..
har naturligvis også prøvet windows update.. hjælper heller ikke.

har ikke rigtig tid til at rende hele internettet igennem efter den skide driver.. så det ville være guf hvis der var en herinde der lige vidste hvor der var.

mvh Brommi

Kommentar
Fra : ben

Dato : 11-12-04 14:00
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-04 14:07

ben:
Går udfra du mener dette..
"System Recovery Kit for Pavilion or Presario Notebook"
men det koster 25pund...

Glemte foresten at skrive at den kører "Windows XP home edition Dansk"

Kommentar
Fra : samson04

Dato : 11-12-04 14:11
Kommentar
Fra : ben

Dato : 11-12-04 14:14

nej brommi, det er et link til drivere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-04 14:15

Der må da havde medfulgt en recovery-cd da maskinen blev købt.
Hvis netkortet sad i ved købet er den da med på cden.

Kommentar
Fra : samson04

Dato : 11-12-04 14:34
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-12-04 15:21
Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 11-12-04 16:00

Prøv du den her: www.aerobyte.dk/files/wireless.rar

I arkivet installere du --> Drivers --> WinXP --> SetupWLD.EXE
Og evt. --> PROSet --> PROSETW.MSI / iSetup.EXE

De drivere virker til stort set alt trådløst til bærbare, de fleste producenter bruger også Intels onboard kort. Og den har virket på alle de bærbare jeg har installeret den på.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-04 16:42

samson04/tedd:
har prøvet alle de wifi drivers derinde.. ingen der virker..

Aerobyte:
har også prøvet "wireless.rar" driverne både \\drivers\winxp\setup.exe og \\proset\proset.msi/isetup.exe heller ingen der virkede

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-12-04 16:51

Hmm? Lyder mærkeligt! Kommer der en fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : ben

Dato : 11-12-04 17:31
Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 11-12-04 17:52

Hmm.. underligt.. du kan prøve www.aerobyte.dk/files/wireless2.rar så.. der burde være en chance.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-04 23:12
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-04 18:16

ingen af dem virkede.

der kommer ingen fejlmeddelse.. det ser ud somom enheden er blevet installeret rigtigt med den rigtige driver.. men det gør den bare ikke.. undrer mig dog over at den ikke altid vil genstarte efter installationen.. men det er jo ikke altid nødvendigt med windows xp.

Begynder at tro at den er defekt.. selvom han påstår det virkede før.. det kunne jeg iøvrigt ikke se da den ikke kunne starte op da jeg fik den.. er der en måde jeg kan tjekke om den er defekt?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-04 18:31

Hej
Har du checket i kontrolpanel/System at enheden ikke er der flere gange, det må den ikke være. Har du checket alle udgange (line out, earfhone osv.) er alle døde? Når du afspiller en audioCD med Windows mediaplayer er der så udslag på equalyseren? Når du afspiller en audioCD vil jeg tro at der skal være signal på line out uanset om lydkortdriveren er installeret eller ej, da line out burde køre direkte ud på line out, men jeg er ike sikker på at det virker sådan på lige netop den maskine du er igang med. Efter alt det du skriver du har prøvet er der næsten kun hardwarefejl tilbage. Meeen er lyden overhovedet slået til, de fleste Compaq maskiner har to knapper hvor man kan hæve og sænke lydstyrken. Hvad med kontrolpanel/lyde og lydenheder, fanen lydenheder, kan du se kortet her???

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-04 18:39

øhhh...... der er ikke noget problem med lyden... det er kun det trådøse netværk der driller

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 19:08

Hvordan tester du egenligt om den virker eller ej? Det kræver jo en trådløs router i den anden ende! Men det går jeg udfra du er klar over?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-12-04 19:50

Hej Sorry jeg torg fejl af denne tråd og en anden

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-12-04 19:50

Hej Sorry jeg tog fejl af denne tråd og en anden

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-04 20:23

når jeg siger tester så mener jeg ikke tilsluttet... jeg kigger på "enhedshåndtering" eller "device manager"... og der fremstår den som ikke installeret..

brassovitski:
hehe.. det er i orden.. kunne godt være du havde misforstået spørgsmålet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 20:27

Den driver jeg har henvist til burde virke, så måske er den trådløse defekt! Men kunne osse være den var slået fra i bios?

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 12-12-04 21:03

Prøv følgende: Hent driveren fra www.aerobyte.dk/wireless2.rar igen.. Eller hent den ved HP.. Pak den ud, ind i enhedshåntering, find det trådløse kort, og installer den derfra (egenskaber -> driver -> opdater driver -> Installer fra liste eller en bestemt placering -> Medtag denne placering (og så henvis til stedet du har pakken filen ud)). Ifølge HP er det den driver der passer til computeren. Så er det den rigtige, skal windows finde den på den måde.

PS..
Pak EXE filen ud vha. winrar. Højreklik -> Udpak filer.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-12-04 22:59

AeroByte:
Det har jeg prøvet.. hjælper heller ikke

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-04-05 14:09

Problemet er løst.... det hjalp da jeg installerede windows xp pro editon istdet for windows homo edition...ved ikke hvorfor det skulle gøre nogen forskel... men ikke desto mindre så virker det nu... :|
ved ikke hvem der skal ha de points... så tager en tilfældig for at være fair
->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 13-04-05 14:10

Tak for svaret Brassovitski.