/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Udviget sko
Fra : Hemmingsen69
Vist : 1960 gange
46 point
Dato : 11-12-04 11:26

Hey!

Jeg har lige købt et par nye sko.. men det er liiiige en lille smule for små.. men de havde dem ik i andre størrelser..!

Kan man gøre noget for at udvige dem lidt? Putte noget i dem og lade dem stå et stykke tid?

/Tak

/Anders

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 56 point
Dato : 11-12-04 11:40

Hvis du tager dem med ind til forhandleren kan han muligvis blokke dem lidt ud, som det hedder, men kun hvis det er læder/skind, ellers bliver det ikke godt.

Og husk til en anden gang
Lad være med at købe sko der ikke passer. Den der med at "gå dem til" og alt det der, bliver sjældent et godt resultat.
mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-04 12:08

forfængelighedens plager

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 12:30

stop dem i håndvasken og lad dem stå en rum tid,pres aviser hårdt i og lad tørre

Kommentar
Fra : Whiny

Dato : 11-12-04 13:22

Få skomageren til at blokke dem ud. Hvis det ikke er nok, så kom dem i en spand vand og lad dem blive der, til de er helt gennemblødte. Derefter tager du dem på, og går i dem, til de er helt tørre. Så vil de have samme str./facon som din fod.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-04 13:28

Man kan købe en spray til at blødgøre skindet.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-12-04 15:02

De såkaldte hæle- og nøglebarer, har den service at de kan blokke et par sko et til to numre større. Hvis du er i tvivl om, hvor der er en og du bor i Kbh. kan jeg give dig et par adresser, sig lige til hvis det er.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-04 15:13

Jeg vil advare mod at komme skoene i vand.
En ting er, at man kan gøre læderet vådt, men hvis man ikke går med skoene på mens de er våde, vil læderet i stedet krympe når det tørrer.
Men det er ikke mest derfor.
Hvis man putter hele skoen i vand, risikerer man at ødelægge dem, fordi mange sko i mellemsålen, er lavet med et pap-agtigt materiale der ikke tåler at blive så vådt.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 19:41

Tak for svaret dova.