/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Lav hastighed
Fra : jber
Vist : 305 gange
200 point
Dato : 10-12-04 22:04

Hej

Jeg har et trådløs netkort (Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection) og en access point SMC 2655W V.2 EU

Accespointer kan køre 11 Mbps og netkortet kan køre 54 Mbps

Hvorfor køre jeg kun 1-2 Mbps i paksis og ikke 11 Mbps som jeg skulle kunne ifølge teorien?

Jesper Eriksen

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-12-04 22:13

hvor langt væk står dit acc point

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-04 22:15

Ja mellem 2 komputere, skulle du kunne nærme dig 11 Mbps, men ikke hente mm. på internettet, da det jo afhænger af serverne, liniekvalitet og knudepunkter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jber

Dato : 10-12-04 23:51

bokke31 den står 10-15 meter væk i fugleflugt.

pallebhansen jeg har også et pcmcia trådløs netkort D-Link DL-W 610 tror jeg det hedder men der står den til at køre 11 Mbps når jeg logge på samme ap i samme afstand.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-04 01:32

Ja, men hvad er det i mellem du overfører med 11 Mbps, du kommer aldrig op på at hente noget på internettet med 11 Mbps.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jber

Dato : 11-12-04 10:22

nej men jeg kan komme på og hente med 2 Mbps da jeg har 2048/256 men det hjælper jo ikke meget i de tilfælde at den kun køre 1 Mbps og det var jo også rart hvis jeg indbyrdes mellem computerne kunne hente/overføre med 11 Mbps

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 11-12-04 10:46

hvilken netkort er det du har sidene i din PC ? og prøv evt. at gå ind på deres hjemmeside dem der nu har lavet dit netkort og se om der er nogen udate til det *s*.... synes det lyder underligt men måske et forsøg værd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-04 11:40

Det optimale, er at pcmcia trådløs netkort, den alm. computers netkort og access point, alle er samme fabrikat, og med samme hastighed.
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=371
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jber

Dato : 12-12-04 14:13

Ja men det er jo det er et indbygget netkort (Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection) (det er en bærbar) og jeg har været på producentens hjemme side og der er ingen updates.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-04 16:29

Dette er den sidste updates, men stadig kommer du ikke til at hente på internettet, med mere end "kun 1-2 Mbps i paksis"
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/detail_desc.asp?strState=LIVE&ProductID=1637&DwnldID=7822
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-12-04 18:53

Det kan være det er sat op til kun at kunne det på routeren!

Annuller spørgsmålet
Fra : jber

Dato : 25-12-06 23:37

x