/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvor bliver hjælpen af?
Fra : Fust
Vist : 232 gange
100 point
Dato : 10-12-04 19:53

Hvad hedder filerne til henholdsvis: Hjælp og support, og guiden programkompabilitet?
Efter et stykke tid er det ikke muligt at opnå acces til disse vigtige dele i win xp sp2.Skal jeg virkelig geninstallere winxp for at få dem igen.
Hvorfor slettes filen autoexec.Nt fra system32, når pc'en slukkes? Irriterende, at man ved hver opstart skal flytte rundt på denne fil.
På forhånd tak for hjælpen, hvis nogen kan give et svar.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-12-04 20:02

åbn windows stifinder, gå til c:\windows\repair
her ligger filen autoexec.nt højreklik på denne og vælg kopier
gå til mappen c:\windows\system32 og sæt filen ind her.

hvis du ikke kan se mappen repair
skal du klikke oppe på funktioner -vis - og sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper

kan du ikke finde filen i c:\windows\repair
så se her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

Jeg ved ikke om det er den måde du flytter denpå ved opstart,men hos mig er den blevet hvor den skulle

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 20:09

Hejsa

Gør følgende

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian